تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/04 - 16:26
کد خبر: 191189

در خوابگاه دانشجویی استان قزوین رخ داد؛

کلاهبرداری 275 میلیون تومانی از دانشجویان دختر

کلاهبرداری 275 میلیون تومانی از دانشجویان دختر

بعد از یک سال اقامت و رضایت از شرایط خوابگاه، قرارداد را با مسئول خوابگاه تمدید کردیم، هر دانشجویی بین 4 الی 5 میلیون تومان بابت اجاره رهن خوابگاه پرداخت کرده بود، اما با پایان قرارداد متوجه شدیم که مسئول خوابگاه از دادن ودیعه خوابگاه طفره می رود.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دختر افغانستانی که مبلغ 275 میلیون تومان بابت رهن یک ساله خوابگاه خودگردان به یک مسئول خوابگاه پرداخت کرده بودند، پس از متواری شدن مسئول خوابگاه با گذشت چندماه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از کلاهبرداری 275 میلیون تومان از دانشجویان دختر در استان قزوین و متواری شدن مسئول خوابگاه، دانشجویان همچنان بلاتکلیف و با وجود مشکلات در خوابگاه خودگردان دانشجویی اقامت دارند.

ماجرا از اینجا آغاز می‌شود که پس از افزایش اجاره بهای خوابگاه‌های دانشگاه‌های قزوین، جمعی از دانشجویان تصمیم می‌گیرند تا در ترم‌های آتی به دنبال اجاره مکان مناسب‌تری از نظر هزینه برای اقامت خود باشند، بیشتر این دانشجویان که از اتباع افغانستانی هستند، در سه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین، مرکز آموزش عالی رجا، موسسه آموزش عالی کار قزوین مشغول به تحصیل هستند.

شهریه دانشجویان افغانستانی بر مبنای یورو
یکی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین در گفتگویی با بیان اینکه سال 91 در دانشگاه پذیرفته شده است، گفت: هزینه خوابگاه دانشگاه در ابتدا 350 هزار تومان بود که در ترم بعد به 800 هزار تومان افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: علاوه بر اجاره خوابگاه باید شهریه دانشگاه را می پرداختیم، شهریه دانشجویان افغانستانی همانند دانشجویان خارجی به یورو محاسبه شده و دانشجویان افغانستانی با آن سنجیده و وارد دانشگاه می شوند، هزینه ها از لحاظ اقتصادی سنگین است، برای همین به دنبال محل اقامت دیگری گشتیم و در خوابگاه خودگردانی ساکن شدیم.

تمدید قرارداد بعد از رضایت از خوابگاه
این خوابگاه خودگردان به گفته دانشجویان دارای مجوز از دانشگاه است و مسئول خوابگاه خودگردان که متواری شده 13 سال مسئولیت اداره خوابگاه‌های خودگردان را داشته است.

دانشجوی افغانستانی دانشگاه بین‌المللی‌امام خمینی (ره)، گفت: بعد از یک سال اقامت و رضایت از شرایط خوابگاه، قرارداد را با مسئول خوابگاه تمدید کردیم، هر دانشجویی بین 4 الی 5 میلیون تومان بابت اجاره رهن خوابگاه پرداخت کرده بود، اما با پایان قرارداد متوجه شدیم که مسئول خوابگاه از دادن ودیعه خوابگاه طفره می رود.

دو هفته اقامت در مسجد خوابگاه دانشگاه
 بر اساس قرارداد بین دانشجویان با مسئول خوابگاه، دانشجویان مجبور بودند تا پایان شهریور خوابگاه را تخلیه کنند و برای دریافت ودیعه خود باید تا روز 15 مهر ماه منتظر می مانند، روز موعود فرا می رسد اما علی رغم وعده و وعید مسئول خوابگاه آنها موفق به دریافت ودیعه خود نمی‌شوند.

یکی دیگر از دانشجویان دختر دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با اشاره به اقامت دو هفته ای خود در مسجد دانشگاه، گفت: بعد از دو هفته انتظار در روز 15 مهر مراجعه کردیم اما باز هم خبری از پول هایمان نشد بنابراین تصمیم به شکایت گرفتیم.

صادر شدن حکم جلب مسئول خوابگاه
وی اظهار داشت: مسئول خوابگاه دو ماه بعد از شکایت همچنان با واسطه کردن افرادی قصد رضایت گرفتن را داشت اما بعد از دو ماه از شکایت دانشجویان متواری شد.

بعد از اینکه مسئول خوابگاه متواری می‌شود، حکم جلب این شخص از سوی «قاضی صادقی» مسئول رسیدگی به این پرونده صادر می‌شود اما با وجود پیگیری‌های نیروی انتظامی شهرستان قزوین شخص نام برده همچنان متواری است.

جلسه استانداری جهت رسیدگی به شکایت دانشجویان
دانشجویان دختر افغانستانی همچنین در مراجعه به مسئولان فرمانداری و استانداری قزوین، خواستار رسیدگی به این مشکل می‌شوند، به گفته این دانشجویان قرار می‌شود تا دو نفر از دانشجویان افغانستانی به عنوان نماینده دانشجویان اتباع افغانستانی در استانداری قزوین حضور پیدا کنند.

یکی از دانشجویانی که به عنوان نماینده اتباع افغانستانی در جلسه استانداری برای حل مشکل آنها حضور داشته است، در رابطه با نتیجه برگزاری این جلسه به خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گفت: در این جلسه معاون استاندار و فرماندار قزوین، رئیس پلیس امنیت و مسئولانی از دانشگاه‌های بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، مرکز آموزش عالی رجاء، موسسه آموزش عالی کار قزوین حضور داشتند، که دو راه حل از جانب آنها مطرح شد، یک راه حل این بود که دانشجویان به صورت رایگان و یا تخفیف به خوابگاه های دانشجویی دانشگاه بروند، یا با بازگشت به خوابگاه خودگردان منتظر رسیدگی به شکایتشان بمانند.

مشکلات امنیتی و بهداشتی خوابگاه خودگردان
در نهایت تعدادی از این دانشجویان تصمیم می گیرند تا به امید دریافت مبالغ خود به خوابگاه خودگردان باز گردند، اما این دانشجویان با برخی مشکلات در این خوابگاه خودگردان دست به گریبان هستند.

انباشته شدن زباله در خوابگاه به دلیل نبود مسئول نظافت
یکی از این دانشجویان با اشاره به مشکلات این خوابگاه خودگردان پس از متواری شدن مسئول خوابگاه، گفت: تنها یک مسئول شیفت شب از سوی دانشگاه به خوابگاه می‌آید، این خوابگاه از نظر امنیتی و نظافتی مشکلاتی دارد، مسئول رسیدگی به امور نظافت نداریم و مودم های اینترنت این خوابگاه به سرقت رفته است.

سرقت مودم های اینترنت روی دیوار خوابگاه
پرونده کلاهبرداری 275 میلیون تومانی از دانشجویان توسط مراجع قضایی استان قزوین در جریان رسیدگی است اما دانشجویان مالباخته همچنان در سردرگمی به سر می‌برند، چرا که مالک اصلی خوابگاه در نبود آنها به مسئول شیفت خوابگاه گفته است که هر آن با گرفتن برگه حکم تخلیه همراه مأمور به دنبال بیرون کردن دانشجویان از خوابگاه و تصاحب ملک خویش است.

در این زمینه لازم است وزارت علوم و مقامات دانشگاه تدبیری اتخاذ کنند تا پرونده مالباختگان هر چه سریعتر به پایان برسد.

منبع: فارس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top