تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/04 - 23:19
کد خبر: 191210

بوی گند ضدانقلاب در بیانیه 85 تشکل از دانشگاه بوعلی همدان بالا زد؛

حمله ته مانده های گروهک تروریستی «کومله» به شورای نگهبان

حمله ته مانده های گروهک تروریستی «کومله» به شورای نگهبان

هنوز چند روز از انتشار بیانیه چند تشکل دانشجویی خطاب به شورای نگهبان در اعتراض به آنچه ردصلاحیت‌های گسترده می دانستند نگذشته است که کاشف به عمل آمد یکی از این تشکل‌ها نه اعلام موجودیت کرده و نه مجوز فعالیت دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: هنوز چند روز از انتشار بیانیه چند تشکل دانشجویی خطاب به شورای نگهبان در اعتراض به آنچه ردصلاحیت‌های گسترده می دانستند نگذشته است که کاشف به عمل آمد یکی از این تشکل‌ها نه اعلام موجودیت کرده و نه مجوز فعالیت دارد.

مجتبی مرادی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اشاره به انتشار این بیانیه و نام یک تشکل دانشجویی از این دانشگاه گفت: درج شدن نام انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا همدان" زیر بیانیه حمله به شورای نگهبان در حالی است که این تشکل دانشجویی نه مجوز فعالیت از شورای نظارت بر تشکل های دانشجویی دارند و نه در این دانشگاه اعلام موجودیت کرده است.

وی ادامه داد: این تشکل غیرقانونی که تاکنون مجوز فعالیت نگرفته است و حتی در اوایل ترم گذشته اقدام به پخش برگه‌های عضویت در بین دانشجویان نموده است. که با عدم استقبال دانشجویان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماجرای این نوع تشکل های معلوم الحال در دانشگاه بوعلی سینا همدان اما رشته‌ای است که سر دراز دارد؛ چندی پیش خبری مبنی بر پیوستن چند عضو این جریان به گروهک تروریستی کومله منتشر شد که بر اساس آن یکی از کسانی که آن زمان در هسته مرکزی این جریان فعالیت می‌کردند، به کومله پیوست.

«الف.ب» (دانشجوی رشته علوم اجتماعی ورودی 91) به همراه سه نفر از دیگر دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان طی سال‌های تحصیلی گذشته ضمن ارتباط با دو تن از فارغ التحصیلان همسو با طیف علامه دانشگاه به نام های «س. ح» و «الف.ن» قصد احیای انجمن اسلامی جعلی دانشجویان را داشته و در سطح کشور تحت عنوان شورای موسوم به احیای انجمن های اسلامی تلاش در بزک سیاسی خود داشتند.

نشریه امروز که توسط اعضای این جریان معلوم الحال در دانشگاه بوعلی سینا منتشر شده است

از طرفی، این جریان که پیش تر تحت عنوان اعضای شورای جعلی احیای انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با گردانندگان اصلی این مجموعه که از اعضای سابق طیف علامه انجمن های اسلامی بودند و اکثرشان فارغ التحصیل شده اند، به گونه ای است که در سلسله جلسات اعضای این گروه با حلقه اصلاح طلبانی چون هادی خامنه ای، عبدالله نوری، محسن آرمین، موسوی لاری و چهره هایی چون سیدمحمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی  شرکت می کردند. براساس برخی گزارش ها سعید رضوی فقیه تا پیش از دستگیری از برنامه ریزان و مشورت دهندگان به این شورا بوده است.

اظهارات سعید رضوی فقیه عضو اسبق دفتر تحکیم وحدت و سخنگوی ستاد مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری دهم که در آن با توهین به مقامات عالی رتبه نظام، جمهوری اسلامی را حکومت فردی و دیکتاتوری نامیده بود، التهاباتی را در همدان به وجود آورد. پس از این اظهارات مردم همدان در اجتماعی عظیم در آستانه امام زاده عبدالله همدان گردهم آمده و این سخنان را محکوم کردند.

وی در نشست فصلی اصلاح طلبان گفته بود: "این حکومت علوی، امروز میثم تمارش بابک زنجانی و مالک اشترش هم سعید مرتضوی است، پس اگر ما حکومت اموی تأسیس می‌کردیم قرار بود با چه کسانی مواجه بشویم!؟"(اینجــــــــــا)

آقاجری- رضوی فقیه

همه اینها در حالی است که بعد از گذشت چند روز از انتشار این بیانیه ابهام برانگیز که هنوز در صحت 84 دفتر دیگری که آن را امضا کرده‌اند سوالات جدی وجود دارد، هیچکدام از مسئولین دانشگاه بوعلی سینا همدان موضعی در این باره اتخاذ نکرده اند و موضعی در خصوص سوء استفاده از نام دانشگاه مذکور در این بیانیه را اعلام نکرده اند که خود حکایتی است که می بایست به ابعاد پیدا و پنهان آن بیشتر از این توجه نمود.

اگرچه برخی اخبار رسیده از درگیری های شدید درونی در شورای جعلی احیای انجمن های اسلامی حکایت دارد، اما خبرها حاکیست این گروه همچنان مورد حمایت برخی از مسئولین فعلی دولتی و آموزش عالی می باشند و عدم اعلام موضع برخی از دانشگاه ها همچون بوعلی سینا همدان در افشای ماهیت این جریان دروغین و غیرقانونی - که با انتشار بیانیه خود نشان داده که مصداق همان تشکل های یکبار مصرفی است که رهبر معظم انقلاب در تابستان سالجاری نسبت به تأسیس و راه اندازی آن هشدار داده  بودند- حکایت گر تمایل جریانی در بدنه آموزش عالی کشور جهت تضعیف ارکان نظام جمهوری اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات می باشد.

البته خبرها حاکیست با همه جلساتی که پدرخوانده های شورای احیا با اعضای فعلی آن برگزار می کنند، اما دودستگی های درون این مجموعه که فاقد بدنه اجتماعی در دانشگاه هاست، همچنان ادامه دارد.

گفتنی است «خبرنامه دانشجویان ایران»، اطلاعات جدیدی از پشت پرده دیگر امضاء کنندگان این بیانیه در اختیار دارد که طی روزهای آینده جهت تنویر افکار عمومی و شناخت ماهیت اصلی منتشر کنندگان بیانیه تشکل های یکبار مصرف منتشر خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سیدمرتضی
1394/11/06 - 18:35

احسنت بر دبیر بصیر و با هوش انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی......
ناشناس
1394/11/16 - 21:21

به عنوان یک فرد مطلع عرض میکنم که هیچ گونه ارتباطی بین نشریه امروز و اعضای پیوسته به گروه تروریستی کوموله وجود نداشته و کنار هم قرار دادن اونها بی اخلاقی محضه...
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top