تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/06 - 18:38
کد خبر: 191392

تلاش شبکه نفوذ برای بازسازی ظرفیت رسانه‌ای؛

درخواست مجوز پایگاه خبری از سوی متهم ارتباط با شبکه‌های ضدانقلاب! +سند

درخواست مجوز پایگاه خبری از سوی متهم ارتباط با شبکه‌های ضدانقلاب! +سند

بخش فهرست درخواست‌های سایت سامانه جامع رسانه‌های کشور که فهرست درخواست کنندگان پایگاه‌های خبری، هفته نامه و روزنامه را منتشر می کند، در ردیف 55 جدول منتشر شده نام احسان مازندرانی به چشم می خورد.

خبرنامه دانشجویان ایران: احسان مازندرانی از بازداشت شدگان اخیر و متهم  ارتباط با رسانه های ضدانقلاب در فهرست درخواست کنندگان پایگا‌ه‌های اینترنتی در سامانه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قرار گرفت؛ مسئله ای که توجه بیشتر هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد را مطلبد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بخش فهرست درخواست‌های سایت سامانه جامع رسانه‌های کشور که فهرست درخواست کنندگان پایگاه‌های خبری، هفته نامه و روزنامه را منتشر می کند، در ردیف 55 جدول منتشر شده (تا نگارش این گزارش) نام احسان مازندرانی به چشم می خورد. با توجه به اطلاعات منتشر شده، وی اول مهرماه سال جاری با تکمیل مدارک خود درخواست پایگاه خبری خود را از تهران به این سامانه ارسال کرده است که در نوبت بررسی هیات نظارت قرار گرفته است.

احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد آبان ماه سال جاری توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به جرم ارتباط با شبکه های ضدانقلاب و یکی از سرشبکه های رسانه ای اپوزیسیون خارج نشین دستگیر شد، وی در سال 91 نیز به اتهام ارتباط با شبکه رسانه ای بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی و سایت های خبری ضدانقلاب بازداشت شده بود. وی مدتی در مالزی زندگی می کرده و در همان جا نیز با رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب ارتباط داشته است. جالب است مازندرانی در سال 88 و در جریان فتنه 88 نیز به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و برخی ارتباطات با بیگانگان بازداشت شده بود.

احسان مازندرانی

این در حالی است که خبرها از برکناری وی از مدیر مسئولی روزنامه فرهیختگان می دهد. به طوری که اخیراً چند خبرگزاری از «مصطفی فقیهی» مدیرمسئول سایت «انتخاب» به عنوان سرپرست جدید این روزنامه خبر داده اند که در صورت صحت، خود جای پرداختن دارد.

اما مدیرمسئولی مازندرانی در فرهیختگان در حالی بود که به باور تعداد زیادی از دانشجویان و کارشناسان دانشگاهی با روی کار آمدن وی و تیم همراهش در این روزنامه، فرهیختگان محل انتشار و پوشش اخبار جریان تجدیدنظر طلب و نیز پرداختن به موضوعات سیاسی به جای مسائل صنفی دانشگاهی تبدیل شده بود.

به هر حال با توجه به سابقه مازندرانی، هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد باید دقت بیشتری در عدم «نفوذ» مجدد این افراد در فضای مطبوعاتی کشور کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top