تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/11/07 - 07:51
کد خبر: 191423

پس از رد پای کومله در بیانیه 85 تشکل از دانشگاه بوعلی؛

دومین شاذ بیانیه 85 تشکل از رازی کرمانشاه +سند

دومین شاذ بیانیه 85 تشکل از رازی کرمانشاه +سند

مسئول این تشکل به اصطلاح دانشجویی دختری با نام خاتمی است، به گفته یکی از دوستان وی، این فرد معتقد است که در سال 88 فتنه ای رخ نداده و چنین مواضعی را دنبال می کند. تصویر پروفایل تلگرام منتسب به این فرد این مسئله را بیش از پیش نشان می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از رد پای کومله در بیانیه 85 تشکل از دانشگاه بوعلی سینا همدان، دومین شاذ بیانیه 85 تشکل، این بار از دانشگاه رازی کرمانشاه دیده شد.

ابوذر صفره دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره وجود نام یکی از 85 تشکلی که اخیراً در بیانیه ای شورای نگهبان را مورد حمله قرار داده است، گفت: مجموعه ای با نام انجمن اسلامی "عدالت گرا" که چندی پیش موافقت اصولی اعضای هیئت مؤسس را دریافت کرده است (درحالی که صراحت قانون این را می گوید که اخذ موافقت اصولی به منزله مجوز فعالیت تشکل نمی باشد) مدتی است که فعالیت های غیرقانونی خود را آغاز کرده است، از امکانات دانشگاه استفاده می کند، بیانیه غیرقانونی صادر می کند، اقدام به برگزاری افتتاحیه تشکل می‌کند در حالی که هنوز مجوز تاسیس تشکل را دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: همین تشکل در تازه ترین اقدام غیرقانونی با درج نام خود در بیانیه 85 تشکل دانشجویی، در حالی به شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی در مسئله احراز صلاحیت ها حمله کرده است که قانوناً اجازه فعالیت ندارد.

صفره افزود: همه این ها در حالی است که هیئت نظارت دانشگاه رازی سایر تشکل های دانشجویی را از فعالیت های تشکیلاتی در زمان اخذ موافقت اصولی منع کرده بود که البته از لحاظ قانونی درست می باشد.

این فعال دانشجویی با بیان این مطلب که "اما باید دید این تبعیض از چه چیزی ناشی می شود"، تصریح کرد: چرا مسئولین دانشگاه اصرار بر دوقطبی سازی فضای فرهنگی و سیاسی دانشگاه دارند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان نیز گفت: همه تشکل های دانشجویی رسمی دانشگاه رازی در اعتراض به این اقدام آشکار هیئت نظارت در نقض صریح قانون مراتب شکایت خود را به مراجع ذیصلاح ارائه خواهند داد.

اما بررسی های «خبرنامه دانشجویان ایران» به اسناد قابل تأمل تری نسبت به این تشکل رسیده است؛ مسئول این تشکل به اصطلاح دانشجویی دختری با نام خاتمی است، به گفته یکی از دوستان وی، این فرد معتقد است که در سال 88 فتنه ای رخ نداده و چنین مواضعی را دنبال می کند. تصویر پروفایل تلگرام منتسب به این فرد این مسئله را بیش از پیش نشان می دهد.

تصویر پروفایل مسئول فعلی انجمن عدالت گرا

گفته می شود، اعضای این انجمن، جلساتی را به صورت مستمر با یکی از معاونت های استانداری کرمانشاه و معاون حاشیه دار و برکناره شده دانشگاه رازی (نجفی) برگزار می کنند، که گفته می شود مسئله رفع حصر و ممنوع التصویری خاتمی، رئیس دولت اصلاحات از جمله مسائلی است که در این جلسات مطرح شده است. گفتنی است نجفی یکی از افرادی بود که در ماجرای استیضاح رضا فرجی دانا نام وی در نامه موسوم به نامه 1028 استاد دانشگاه به رئیس جمهور در حمایت از وزیر استیضاح شده آمده است.

برگزاری جلساتی با معاون حاشیه دار و برکنار شده

از طرفی دیگر شنیده ها حاکی از این است که الهه کولایی از چهره های شاخص فتنه سال 88، و عضو حزب منحل شده مشارکت، از سوی این انجمن برای سخنرانی در بیست بهمن ماه دعوت شده است.

آزمــون دانــشــگاه
اما همه این اتفاقات چند سوال را متوجه مسئولان دانشگاه رازی کرمانشاه می کند:

1- طبق ماده 4 آیین نامه تشکل های دانشجویی که مسئله اعلام موافقت اصولی تشکل ها را اعلام می کند، در بند 5-4 آمده است: هیات موسس متقاضی ایجاد تشکل باید تعهد کتبی مبنی بر عدم فعالیت تا زمان صدور مجوز (اعم از اعلام موجودیت یا انجام سایر فعالیت ها) نماید. با توجه به این ماده چطور این انجمن که هنوز مجوز فعالیت کسب نکرده است، اقدام به برگزاری مراسم و انتشار بیانیه می کند؟

2- طبق بند 2-4 و 1-4 همین ماده، التزام عملی به اسلام، ولایت فقیه و "قانون اساسی" و "حسن شهرت " برای احزار شرایط اعضای هیات موسس لازم است، چه سازوکاری در این دانشگاه وجود دارد که کسی که تصویر پروفایل خود را خلاف این مسئله تنظیم می کند و از افراد شناسنامه دار حاضر فتنه برای سخنرانی در دانشگاه دعوت می کنند، صلاحیتش تایید می شود؟

ماجرای اخیر حمله این انجمن به شورای نگهبان می تواند آزمون بزرگی برای مسئولان دانشگاه رازی کرمانشاه باشد، آیا انجمنی که ادعای عدالت گرایی دارد با این تفاسیر طبق قانون و عدالت با آن برخورد می شود؟

گفتنی است «خبرنامه دانشجویان ایران»، اطلاعات جدیدی از پشت پرده دیگر امضاء کنندگان این بیانیه در اختیار دارد که طی روزهای آینده جهت تنویر افکار عمومی و شناخت ماهیت اصلی منتشرکنندگان بیانیه تشکل های یکبار مصرف منتشر خواهد کرد. پیش از این "حمله ته مانده های گروهک تروریستی «کومله» به شورای نگهبان" عنوان گزارشی درباره یکی دیگر از تشکل‌های امضاء کننده این بیانیه در دانشگاه بوعلی سینا همدان بود که پشت پره امضا کنندگان آن را افشا کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امید
1394/11/07 - 10:32

این خانم دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی است من به عینه دیدم برای جمع آوری امضا به منظور تاسیس تشکل اعتدالگرا و حمایت از شخص روحانی، افرادی از دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه که اتفاقا در نزدیکی دانشکده مذکور می باشد به وی و تیمش کمک می کردند!
ارش سپيد
1394/11/07 - 14:45

جا داره از تبليغات گسترده اي كه براي اين بيانيه انجام ميديد تشكر كنم. تلاش همه ما بازتاب گسترده اين بيانيه در سايت هاست و واقعاً ممنونم از شما كه در اين راه ما رو ياري ميكنيد. اميدواريم تو شادياتون جبران كنيم.
سعید
1394/11/08 - 15:08

نکته غم انگیز داستان اینجاست که مسئولان دانشگاه هنوز مجوز نهایی رو صادر نکردند قول حذف پسوند را به اینها دادند!
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top