تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/11/08 - 00:57
کد خبر: 191515

راه اندازی رشته صلح جهانی در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور ضمن اعلام آمادگی این دانشگاه برای همکاری مشترک با دانشگاه های بغداد و مذاهب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی می تواند خدمات ارزنده ای را به ویژه در زمینه رشته های مبتنی بر IT و الکترونیک به دانشگاه های بغداد و مذاهب اسلامی ارائه دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه پیام نور ضمن اعلام آمادگی این دانشگاه برای همکاری مشترک با دانشگاه های بغداد و مذاهب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی می تواند خدمات ارزنده ای را به ویژه در زمینه رشته های مبتنی بر IT و الکترونیک به دانشگاه های بغداد و مذاهب اسلامی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر رستمی ابوسعیدی در نشست با مسئولان دانشگاه های بغداد و مذاهب اسلامی افزود: بیش از 100 نفر از اساتید تمام وقت و 1000 نفر از اساتید مدعو و پاره وقت دانشگاه پیام نور از اهل سنت هستند.

وی با بیان اینکه 55 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز از اهل تسنن هستند، تصریح کرد: این دانشگاه افتخار دارد که با ارائه خدمات گسترده، تعامل مثبت و سازنده ای را بین دانشگاه های بغداد و دانشگاه پیام نور برقرار کرده و آمادگی خود را برای هرگونه خدمات نظیر تبادل استاد و دانشجو، ارائه اطلاعات و محتوا اعلام می نماید.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم کاهش خشونت در جهان اسلام، از برگزاری کنفرانس مشترک در این زمینه استقبال کرد و گفت: دانشگاه پیام نور نخستین دانشگاه در داخل کشور است که پیشنهاد راه اندازی رشته صلح جهانی در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه کرده است.

وی با عنوان اینکه آموزش صلح جهانی یکی از اهداف مهم یونسکو است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در نظر دارد رشته صلح جهانی را به صورت الکترونیکی و نیمه حضوری دایر نماید.

دکتر رستمی ابوسعیدی با اشاره به توانمندی ها وظرفیت های دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه در حال حاضر با بیش از 502 مرکز و واحد، بیش از 700 هزار دانشجو در تمامی مقاطع در داخل کشور ، 16 نمایندگی در خارج و 7 هزار دانشجوی خارجی در داخل کشور فعالیت می کند .

وی در پایان از مسئولان دانشگاه های بغداد خواست رشته زبان و ادبیات فارسی را نیز به مجموعه رشته های خود بیفزایند و اعلام کرد که دانشگاه پیام نور در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

تعامل علمی و تحقق رسالت فرهنگی،هدف دانشکده ادبیات بغداد

رئیس دانشکده ادبیات بغداد در این نشست با عنوان اینکه هر دانشگاهی یک جنبه علمی و پژوهشی و یک رسالت فرهنگی دارد، اظهار داشت: هدف ما از تعامل با دانشگاه پیام نور این است که بتوانیم علاوه بر همکاری مشترک در بستر علمی و فکری ، رسالت فرهنگی را نیز به جای آوریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رشته های علوم انسانی و گسترش فرهنگ افزود: فرهنگ در بطن خود بر این باور است که اختلافات فکری و فرهنگی موجود در سطح ادیان و مذاهب مشکلی ایجاد نمی کند و می توان به یک نقطه مشترک دست یافت.

وی در پایان اظهار داشت: ما بر این باوریم که علوم انسانی پیام های انبیا و انسان های صالح را به صورت علمی مطرح کرده و دانشگاه ها می توانند با همکاری مشترک، رسالت فرهنگی خود را در زمینه علوم انسانی به جای آورند.

دانشگاه‌های پیام نور و مذاهب اسلامی می توانند در جهت گسترش دانش اسلامی همکاری داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی با ثبات است گفت:این دانشگاه قابلیت، توانایی و ظرفیت های نهفته ای دارد.

وی گفت: دانشگاه پیام نوراز لحاظ گستردگی،تعداد رشته ها و دانشجویان دارای انسجام است و با استفاده بهینه از منابع خود می تواند نقش چند جانبه ای را در مسیر تولید دانش،وحدت اسلامی و ایجاد ارتباط بین سنی و شیعه و همچنین ایران وعرب داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مبلغی با اشاره به تدریس هزار استاد اهل سنت در دانشگاه پیام نور افزود:این نگاه دانشگاه پیام نور به دانش اسلامی بسیار با ارزش است و همین امر نیز زمینه همکاری مشترک را افزایش می دهد.

وی گفت: دانشگاه پیام نور و دانشگاه مذاهب اسلامی دو دانشگاهی هستند که در جهت تکثیر دانش اسلامی برای امت می توانند با هم همکاری سازنده داشته باشند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین از برگزاری کنفرانس علمی در زمینه مبارزه با خشونت با همکاری دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: این کنفرانس ظرفیت برگزاری به صورت بین المللی را نیز دارد و در این خصوص دانشگاه بغداد نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی تدوین متون درسی، تبادل استاد و برگزاری نشست برای تالیف دانش های اسلامی را از مهمترین زمینه های همکاری مشترک بین دو دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مبلغی در پایان خواستار ایجاد تفاهم نامه مشترک در زمینه های پژوهشی،آموزشی و فرهنگی و ... با دانشگاه پیام نور شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top