تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/11 - 17:29
کد خبر: 191812

مهدی محمدی

از دستورالعمل رسمی تا ادعای رسانه‌ای

از دستورالعمل رسمی تا ادعای رسانه‌ای

همه روایت ها، از جمله روایت پنتاگون، می گوید سربازان امریکایی به محض رویارویی با نیروهای ایرانی هیچ مقاومتی از خود نشان نداده و تسلیم شده اند. سردار علی فدوی در سخنانش پس از آزادی تفنگداران هم گفت نیروهایش دلواپس بوده اند که مبادا نظامیان امریکایی دستگیر شده از ترس سکته کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی محمدی// در همه تحلیل هایی که درباره دستگیری و سپس آزادی تفنگداران امریکایی از سوی سپاه انجام شده، یک نکته بسیار مهم نادیده گرفته شده است.

همه روایت ها، از جمله روایت پنتاگون، می گوید سربازان امریکایی به محض رویارویی با نیروهای ایرانی هیچ مقاومتی از خود نشان نداده و تسلیم شده اند. سردار علی فدوی در سخنانش پس از آزادی تفنگداران هم گفت نیروهایش دلواپس بوده اند که مبادا نظامیان امریکایی دستگیر شده از ترس سکته کنند.

این در حالی است که می دانیم قایق های این نظامیان مهمات لازم برای درگیر شدن با حداقل چند صد نفر را در اختیار داشته اند.

سوال اصلی این است: چرا نظامی امریکایی که به او آموزش داده اند به محض دیدن هر جنبنده ای به سمت آن شلیک کند، با دیدن سرباز ایرانی اسلحه خود را کنار گذاشته و به علامت تسلیم روی زمین دراز می کشد؟

پاسخ بسیار مهم است. استنباط من این است که دستور العمل وزارت دفاع و ارتش امریکا حین مواجهه با سربازانی از هر کشور جهان، با دستور العمل آنها حین مواجهه با ایران متفاوت است. شواهد و اطلاعات مبسوطی هست که به ما می گوید ارتش امریکا به تمامی سربازان خود دستور داده به محض رویارویی با هر نوع یگان نظامی ایرانی، بلافاصله تسلیم شده و هیچ مقاومتی از خود نشان ندهند. در واقع تسلیم در مقابل ایران، دستور العمل رسمی ارتش امریکا به همه یگان های مجاور ایران است.

برای آنها که در حزه های نظامی و امنیت ملی مطالعه می کنند، این مسئله معنایی بی نهایت بزرگ دارد. سربازان ارتشی که ادعا می کند بزرگترین ارتش جهان است، رسما دستور دارند هرگز با یک ایرانی درگیر نشوند و خفت تسلیم را هر چقدر هم که بزرگ باشد بپذیرند. راز اینکه تا امروز در خلیج فارس هیچ نیروی نظامی امریکایی حتی یک گلوله هم به سمت یک فرد یا یگان نظامی ایرانی شلیک نکرده دقیقا همین دستورالعمل رسمی است.

اینکه چرا اینگونه است، جای بحث فراوان دارد؛ ولی در هر حال یک نکته روشن است و آن هم اینکه امریکایی ها هراسی عظیم از رویارویی با ایران در هر سطحی دارند و بنابراین سرافکندگی صدور چنین دستور العملی را پذیرفته اند. آنها می دانند که گزینه نظامی یک گزینه واقعی نیست. اگر کسی مایل است دریابد گزینه نظامی واقعی هست یا نه، باید به رفتار سربازان و ژنرال ها و ناوهای امریکایی توجه کند، نه آنچه سناتورهای کف بر دهان آورده در واشینگتن می گویند.

این موضوع کوچکی نیست و امیدوارم کسانی که در تهران عقیده دارند ارتش امریکا می تواند در یک ساعت کل نیروی نظامی ایران را از بین ببرد، لابلای کارهایشان مختصر توجهی به آن بکنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top