تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/11 - 19:22
کد خبر: 191823

در روز سوم اردوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل؛

جلیلی: همه‌ی اتحادیه‌های دانشجویی بازخوانی صحبت‌های رهبری را اولویت قرار دهند/ مسعودی: فرهنگ استعمارگری همچنان در خون غربی‌ها وجود دارد

جلیلی: همه‌ی اتحادیه‌های دانشجویی بازخوانی صحبت‌های رهبری را اولویت قرار دهند/ مسعودی: فرهنگ استعمارگری همچنان در خون غربی‌ها وجود دارد

خیلی از افراد منتظر هستند حرف نویی بشنوند و بروند آن را در مجموعه ی خود پیاده کنند. امشب من حرف نو نمی زنم زیرا مشکل ما حرف نو نیست؛ دلایل، حرف های مستدل و مفید و ضروری وجود دارد که همچنان به بسیاری از مخاطبین خود نرسیده است ودر چنین شرایطی اگر ما صرفا دنبال صحبت های تازه باشیم، به نوعی نشانی غلط دادن است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در سومین روز از چهاردهمین اردوی سالانه جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل وحید جلیلی معاون فرهنگی شهرداری مشهد و دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، محمد محمدی مسعودی دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در جمع دانشجویان حضور یافتند.

همه‌ی اتحادیه‌های دانشجویی بازخوانی صحبت‌های رهبری را اولویت قرار دهند
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وحید جلیلی در سخنان خود در جمع دانشجویان با بیان اینکه خوشبختانه این اتحادیه دانشجویی کارنامه روشن و پر افتخاری در طول دوران تأسیس خود تاکنون دارد و یکی از موفق ترین اتحادیه دانشجویی در مسیر انقلاب اسلامی بشمار می رود، افزود: فعالیت دانشجویان را که از دور و نزدیک رصد می کنم یکی از نقاط قوت کشور، این اتحادیه است و امیدوارم روز به روز غنای این مجموعه افزوده شود.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: تقدیر کنید از تمام کسانی که تاکنون کار کرده اند و یاد معین رئیسی را گرامی بداریم که جانش را بر سر پیمانش گذاشت.

جلیلی گفت: خیلی از افراد منتظر هستند حرف نویی بشنوند و بروند آن را در مجموعه ی خود پیاده کنند. امشب من حرف نو نمی زنم زیرا مشکل ما حرف نو نیست؛ دلایل، حرف های مستدل و مفید و ضروری وجود دارد که همچنان به بسیاری از مخاطبین خود نرسیده است و در چنین شرایطی اگر ما صرفا دنبال صحبت های تازه باشیم، به نوعی نشانی غلط دادن است.

وی خاطر نشان کرد: در فضای دانشجویی آن کسانی که می خواهند فعالیت و اصلاح کنند و در مسیر رشد، افرادی را به حرکت بیندازند، باید بدانند که چه بگویند و چگونه و باچه روش و ابتکاراتی بگویند.

جلیلی گفت: من اخیراً صحبت های رهبری را به دانشجویان و تشکل ها را دوباره مشاهده کردم و فکر می کنم، اگر همه‌ی اتحادیه های دانشجویی بازخوانی صحبت های رهبری را اولویت قرار دهند اتفاق مهمی می افتد.

دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار ادامه داد: رهبری به صریح ترین شکل، شفاف ترین راهکارها را در اختیار ما قرار می دهند ولی ما به سادگی می گذریم و اعتنایی نمی کنیم.

وی افزود: در یکی از سخنان رهبری با دانشجویان، بحث بسیار مفصل بود. ایشان شش راهکار و قالب مشخص کار در فضای دانشجویی را به شما پیشنهاد داده من جمله: تئاتر، کاریکاتور، سرود، شعر، طنز، مجله صوتی. این ها راهکارهایی است که خود رهبری با جایگاه وسابقه و تجربه و تفکر و نشست با دانشجویان به آن رسیده است.

جلیلی با بیان اینکه قصد من تلخ صحبت کردن نیست افزود: در حال حاضر مدتی از سخنان رهبری گذشته است 3000 پایگاه بسیج دانشجویی داریم، اما سؤال اصلی اینجاست که آیا پنج گروه تئاتر تشکیل شده است؟

وی تصریح کرد: رجوع به تجربه اول انقلاب اسلامی توصیه به همه بچه هایی است که به عنوان یک الگوی موفق مورد مطالعه قرار گیرد.

جلیلی با مثال زدن زندگی مهدی رجب بیگی او را الگوی دانشجوی فعال مسلمان دانست که در سال 60 و حین درگیری با منافقین به شهادت رسیده است و گفت: به تعبیر معارفی خودمان چرا آن بچه ها به هدایت می رسیدند؟ شاید چون شما وقتی به قرآن مراجعه می کنید یکی از شرایط هدایت شده را انفاق می داند فکر نکنیم اگرما سرکلاس نشستیم اینها زمینه ی هدایت را فراهم می کنند.

وی تصریح کرد: این تعابیر مختلف در قرآن تکرارشده. هرکس هرچه می فهمد تحلیل کند و موظف است به دیگران برساند به هر اندازه خدا مؤدبانه تکلیف کرده به اندازه وسعت مکلف هستی وسع ما این است که اینها را فهرست کنیم.

جلیلی ادامه داد: اینگونه نباشد که اگر دوره و اردویی می رویم مدام القا کنیم که ما مصرف کننده ایم بلکه تولید و مصرف همراه باهم باشیم، نباید مدل خودسازی انجمن حجتیه رفتار کرد که می گوید تو خودت را تنها بساز.

او با اشاره به سخنان رهبری در دیدار دانشجویان گفت: رهبری می گوید شما وسع هایی دارید که این شش عدد به نظرمن رسید و می گوید این  شش عدد را به سی عدد برسانید و ابتکار دیگر را اضافه کنید. دقیقا مثل یک فرمانده که نیروها را ساماندهی می کند، نیروها عمیق گوش می کنند ولی تا فرمانده کنار می رود کار خود را می کنند؛ اینگونه معلوم است که دشمن همه جا را می گیرد، پارسال هم همین را گفتم تا آخر عمرهم همین را می گویم.

وی با تأکید بر ظرفیت هنرِ کاریکاتور و فعالیت جوانان انقلابی در این حوزه گفت: چرا از این ظرفیت استفاده نمی کنیم؟ چرا مهمات را شلیک نمی کنیم؟ کاریکاتور در یک فریم حرف خود را می زند احتیاج به ترجمه و زیرنویس ندارد.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یک تیم باید بیایند و تصمیم بگیرند که با استفاده از این قالب حداکثر استفاده را در راه انقلاب جلو ببرند. خودمان را گول نزنیم. اول انقلاب آقای بنی صدر از 14 میلیون 11 میلیون رأی آورد و بسیار میان مردم محبوب بود ولی چطور شد بنی صدری که اینقدر محبوب بود در طی یک سال و نیم تا این حد سقوط کرد؟ این به خاطر روی کار بودن بچه حزب اللهی‌ها بود که به راه های مختلف با محافل ارتباط می گرفتند فقط تحلیل نمی کردند. گفتمان انقلاب اسلامی با صد هزار زبان گفته می شد. هر مسجد یک واحد فعال هنری بود که فعالیت هایی نظیر سرود، تئاتر، روزنامه دیواری نزدیک ترین آن ها مسجد کرامت مشهد بود.

وی افزود: از آن طرف منافقین هم بسیار کار می کردند، احمقانه ترین منطق رجوی است ولی در همان منطق باطل خودشان با انواع و اقسام روش ها کار می کردند. حزب الله چطور پیروز شد؟ با کار فرهنگی.

جلیلی اضافه داشت: به قیصر امین پور می گفتند تو باید شرمنده باشی که برای امام شعر گفتی یا مثلاً سلمان هراتی از روستا آمده بود ولی در شعرهایش غربت امام شهدا و دفاع مقدس را به تصویر کشید و در همان زمان بعضی از شعرا افتخارشان این بود که برای امام و شهدا حرف نمی زنند.

وی گفت: آنها فکر می کردند که اگر انقلاب را متوقف کنند؛ انقلاب خاموش می شود. امام یک اشاره می کرد و همه آماده ی انجام وظیفه بودند ولی این خطر است که مقام معظم رهبری مصداقی می گویند ولی هیچ حرکتی صورت نمی گیرد، خب اگرهرکسی بخواهد برای خودش اجتهاد کند که نمی شود!

این فعال عرصه رسانه ای گفت: من ده-پانزده سال پیش نمی توانستم انقدر صریح حرف بزنم ولی الان دست ما خیلی پر است. ما الان به حلقه ی توزیع نیاز داریم، یک حلقه ی واسط که در آن اتفاق بزرگی می افتد چراکه الان حرف های خوب خیلی وجود دارد ولی عامل و مجاهدی نیست که این هارا معرفی کنند و به دانشگاه که از آن جا همه چیز چه خوب و چه بد به جامعه سرایت می کند و همچنین خود جامعه ببرند.

جلیلی افزود: سال بعد به رهبری گزارش دهید که درست است که به 30 عدد نرسید اما درحد کفایت و توان انجام شد ادامه داد: فرض کنید اگر ما پنج گروه تئاتر، سرود داشته باشیم  چه حرف های بزرگی می توان زد.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: شما یک بیانیه ی شجاعانه می دهید که اینها در فضای مدیریت دیده می شود و باید اینها را در داخل جامعه ببرید اما این مقوله این معنی را نمی دهد که شما هنر را رها کنید.

جلیلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد چرایی عملی نشدن نظریات مختلف در حوزه فعالیت های فرهنگی گفت: دو نوع علت وجود دارد: فاعلی و قابلی، درونی و بیرونی . در فضای فرهنگی دو فرد که در فضای مشابه قرار دارند، یکی می گوید نمی شود. یعنی موانع از بیرون او را منفعل می کند و قبول می کند که فضا را باید پذیرفت. ولی دیگری این نگاه را ندارد. علل بیرونی در فضای سینما زیاد است. علل بیرونی یعنی یکسری فضاسازی ها که مدیرها را منفعل می کند. مثلا در تلویزیون جمهوری اسلامی تعداد فیلم هایی که در مورد خانواده های حزب اللهی ساخته می شود خیلی کم است. چرا جرأت نمی کنند که حتی 10% سریال ها را به خانواده های حزب اللهی اختصاص دهند؟ می گویند آثار دراماتیک نشان دهنده طبقه متوسط است.

وی همچنین تشریح کرد: پارسال که تازه به مشهد آمدم، عده ای می گفتند شما هنر دینی می خواهید؟ و در پاسخ به آنها گفتم که هنر طبیعی می خواهم، هنر طبیعی یعنی اگر در هر شهر بزرگ دنیا هزار نفر را قتل عام کرده بودند. من مطمئنم 80 سال بعد یک موزه درست شده بود ولی 80 سال بعد از واقعه ی مسجد گوهرشاد شما یک کارت پستال هم پیدا نمی کنید. مزدوران حکومتی به جرم اینکه گفتند ما کلاه شاپو نمی گذاریم هزار نفر را کشتند و رضا شاه در پی این ماجرا گفت: من اراده کرده ام، زن ایرانی را از خرافات نجات دهم. غرب هم نظر وی را تایید کرد و مورد تشویق خود قرار داد. ازقضا این واقعه در مسجد گوهرشاد که به اسم یک زن نامگذاری شده است، اتفاق افتاده است. گوهرشاد یک زن است که صدها سال قبلا از آقای رضاشاه یک نمونه ی زن عالی بوده اند. ولی 80 سال بعد از واقعه یک خاطره نیست. با اینکه ما 80 سال دیر شروع کردیم ولی تابحال در یک سال 800 خاطره جمع شده است.

وی همچنین مطرح کرد: چه فضایی وجود دارد که 80 سال بعد یک اثر نیست؟ بعضی از سوژه ها بسیار سانسور می شوند. این آثاری که ما جمع آوری کرده ایم بسیار متفاوت و در قالب های طنز، دراماتیک و دیگر قالب ها است که همه ی سلایق را دربر می گیرد.

وی پیرامون مزیت جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: یکی از اتفاقات مهم در جشنواره عمار این است که جوانان دوربین به دست گرفته اند و در دل جامعه و درمیان مردم به تولید اثر می پردازند. نمونه ی آن ننه عصمت است که چون درایام جنگ، پسری نداشت که راهی جبهه کند برای کمک به رزمندگان به بافتن شال و کلاه پرداخته است تا به هرصورتی که می شود و توانایی دارد دین خود را ادا کند. که ما برای ارج نهادن براین ارزش دستکش ننه عصمت را یکی از نشانه ها در جشنواره ی عمار قرار دادیم.

او ادامه داد: در گام اول، ما به یک سازمان تماشا احتیاج داریم که این، بهترین کمک به سازمان تولید است. سازمان تولید به سختی فیلم می سازد و گاهی هنرمند از بی مخاطبی و مقروض شد، ناراحت می شود، پس پیوست اجتماعی باید ایجاد کرد. در واقع شما یک حرف خوب دارید که این را ده نفر شنیده اند ولی این حرف قابلیت شنیده شدن توسط 1000 نفر را دارد. در حال حاضر یک کاری را شروع کردیم که چگونه عده های بیشتری را جذب کنیم و متوجه شدیم که راه باز است و مردم در صحنه هستند ولی زبان ما الکن بوده است.

وی تصریح کرد: رهبری یک پیام داد که مردم من شنیده ام مدافعین حرم در سوز و سرما می جنگند و دست هایشان به اسلحه می چسبد، این خبر باعث انفجاری شد که حسینیه هر روز از جمعیت پر و خالی می شود. در واقع اینها سوژه های سانسور شده است ولی ما نهضت ضدسانسور هستیم.

وی افزود: 200 نفر از فرزندان این ملت شهید شدند اما حاضر نشدند، کوچکترین شکایتی بکنند. ما با یک جریان جدی سانسورچی مواجهیم، مدیریت فرهنگی باید با اینها مقابله کند.

فرهنگ استعمارگری همچنان در خون غربی ها وجود دارد
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد محمدی مسعودی دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا با حضور در جمع دانشجویان حاضر در اردوی جهاد اکبر پیرامون «نقد فرهنگ و تمدن غرب» به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان حدیثی از امیرالمومنین(ع) گفت: تمام بحث من در این دو مورد خلاصه می شود: اول آنکه رحمت خداوند بر کسی که بداند از کجا است و در کجاست و به کجا می رود و دوم اینکه شما را به تقوای الهی و نظم در کارهای تان دعوت می کنم.

مسعودی در ادامه افزود: غرب، مصداق دومین حدیث است. یعنی به قانون احترام می گذارند و این نظم را کاملاً رعایت می کند. این نکته ای است که باید به عنوان پرچم داران تمدن اسلامی نظم را در زندگی تان رعایت کنید.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه تمام سعی اش بر این بوده که نگاهی واقع بینانه، به دور از افراط و تفریط و مستند به غرب داشته باشد؛ افزود: غربی ها تمام تلاششان را برای حفظ و نگهداری موزه لهستان، موزه آزادی پاریس (این موزه یادگار شهدای گمنامشان است)، میدان اصلی واشنگتن (یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم)، ناو هواپیمابر آمریکا و… می کنند.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در این باره گفت: آنها تاریخ قرون وسطایی و تمام جنگ های ناحق خودشان را با افتخار زنده نگه می دارند، در حالی که مسلمانان برای دفن شهدا در دانشگاه ها مشکل دارند.

مسعودی افزود: مبنا در تمدن نسبی است و ما باید برای ساختن تمدن اسلامی نحوه مواجهه خود را با غرب تنظیم کنیم.

این فعال سابق دانشجویی در اروپا پیرامون نگاه غربی ها به ایرانیان گفت: نگاهی که عموم مردم غرب نسبت به ایران دارند نگاهی است که از رسانه ها دریافت می کنند و نگاهشان به دلیل اینکه ما را با عرب ها یکی می گیرند، اشتباه است. مثلا دانشجو دکتری در غرب تصور می کند که زن های ایران از خانه بیرون نمی آیند. آنها از ایران فقط شاه و امام خمینی را می شناسند و رهبری انقلاب را نمی شناسند و این نشان دهنده این است که از اشتباه خودشان در معرفی امام خمینی درس گرفته اند.

مسعودی افزود: از وقتی روحانی آمده است مردم غرب می دانند که دولت در ایران عوض شده است و معتقدند این دولت جدید تمایل به غرب دارد.

وی با بیان اینکه شیعیان در اروپا وضعیت نسبتاً خوبی دارند افزود: هر جا که مسلمانی هست، معمولاً شیعیانی هم آنجا هستند و محوریت اینها به آیت الله خامنه ای بر می گردد و از او به عنوان مرجع و قائد یاد می کنند.

او همچنین توضیح داد: زمانی حسن عباسی بیان می کرد که ۷۰ پایگاه بسیج در غرب داریم. حال که به آنجا رفته ایم مشاهده می کنیم که این پایگاه ها در آنجا وجود دارند و نیرو های مومن خالصانه تر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به کلیپی از راه پیمایی عزاداری امام حسین(ع) در هلند شعار لبیک یا غزه و لبیک یا حسین(ع) گفت: این قدرت اسلام ناب در سراسر دنیا است ولی متاسفانه برای نابودی این هم راهی پیدا کرده ند. نمونه آن فرقه ی ضاله ی انگلیسی در ایران وخارج از ایران است که تلاش میکنند دین اسلام را در دنیا خنثی بشناسانند و نگاه مردم ر به اسلام عوض کنند و این فرقه ها از سمت غربی ها حمایت می‌شود .

وی گفت: انحطاط فرهنگ غرب به آنجایی رسیده است که مرده هایشان را می سوزانند.

وی تصریح کرد: غربی ها برای مبارزه با اسلام و تشیع کلمه ی جهاد را تخریب کرده اند و داعش را در دنیا گروه اهل خراسان معرفی می کنند و بسیار هدفمند روی این مسئله سرمایه گذاری می کنند.

مسعودی همچنین در مورد نکات مثبت غرب گفت: یکی از نکات مثبتی که در غرب وجود دارد و در ایران به آن اهمیت داده نمی شود حفظ بناهای تاریخی است که می خواهند این فرهنگ قدیمی را به آیندگان انتقال دهند و در ساخت و مرمت آنها از طرح های کشور خودشان استفاده می کنند نه از بیگانگان.

وی افزود: بحث دیگر، استفاده از دوچرخه در اروپا است که تقریباً تبدیل به فرهنگ شده است. نکته ای که وجود دارد این است که در فرهنگ استفاده از دوچرخه، رعایت زیر ساخت های آن ضروری است. مثلاً در نظر گرفتن مسیر مشخصی برای حرکت دوچرخه ها لازم است که استفاده از دوچرخه مزایای بسیاری مثل کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه های زندگی دارد و یک ورزش برای خود محسوب می شود.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه مباحث خود به اهمیت دادن تفکیک زباله در غرب پرداخت و گفت: مثلاً خرید کیسه برای زباله تر هزینه ی زیادی دارد بنابراین فقط در آن زباله ی تر می ریزند که این باعث تفکیک زباله تر و خشک می شود.

مسعود با اشاره به فرهنگ صرفه جویی در غرب گفت: در غرب، یکشنبه ها وسایل بی استفاده ی خود را برای فروش می گذارند و این را هم به فرزندان خود آموزش می دهند یعنی به راحتی وسایل را دور نمی اندازند و تا حدامکان از آن استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که دو جبهه وجود دارد:حق و باطل. آمریکا برای این رواج سبک زندگی آمریکایی برنامه ریزی می کند. در حال حاضر اروپایی ها هم متأثر از فرهنگ آمریکایی شدند که نمونه ی آن، از هم پاشیدن نظام خانواده است که به دلیل فاصله گرفتن از ارزش ها و فرهنگ مسیحیت به وجود آمده است. به طوری که ازدواج های آنها ثبت رسمی نمی شود و دولت نیز این امر را به رسمیت شناخته است. طول عمر زندگی زناشویی در اروپا تقریبا ۳ سال است و اکثر فرزندان تک والدی هستند و فرزندان آنها از سن نوجوانی به سیگار روی می آورند.

وی خاطر نشان کرد حجاب در اروپا بحث ناشناخته ای نیست و من کامل ترین حجاب را در موزه ی لوور از حضرت مریم دیده ام. اما در حال حاضر غربی ها با القای فرهنگ برهنگی فیلم های هالیوود، حجاب را کنار گذاشته اند. به این نتیجه رسیده ام که فیلم های غربی، معرف فرهنگ واقعی غرب نیستند و این فیلم ها ساخته ی ذهن خودشان است و به مسلمانان القاء می کنند و نام آن را هالیوود گذاشته اند.

او همچنین گفت: تکدی گرایی در آمریکا (واشنگتن)، بیشتر از هر جایی، بدلیل نظام سرمایه داری آمریکا وجود دارد.

وی یکی دیگر از نکات خیلی خوب اروپا را این دانست که کودکان را با اسباب بازی های ساده (شن، ماسه، چوب و… ) مشغول می کنند و این قدرت خلاقیت کودکان را بالا می برد و از دیگر نکات خوب آنها فرهنگ ترافیک بود که اینجا حاکم نیست. در همایش شناخت علمی فرهنگ غرب، یکی از سوال ها این بود که چرا مثلاً نصف شب هم پشت چراغ قرمز می ایستند یا اینکه مثلا چرا کارهایشان را این قدر خوب و بدون کاستی انجام می دهند. در جواب ما کسی گفت در کشور آلمان برای هر قانون شکنی کوچک هم جریمه های سنگین تعین شده و از طرفی پلیس ها هم بسیار سخت گیر هستند بنابراین در کشورهای اروپایی این قانون است که باعث نظم افراد می شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که فرهنگ استعمارگری همچنان در خون غربی ها وجود دارد و با اینکه در حال حاضر به لحاظ اقتصادی بسیار افت کردند اما همچنان خوی استعمارگری خود را حفظ کردند، در آن جا تقسیم بندی شهروند درجه ی یک و دو ادامه دارد و خودشان را شهروند درجه یک می دانند و بقیه را شهروند درجه دو و این واقعیتی است که ما باید در هنگام مذاکره با آنان آن را در نظر بگیریم.

مسعودی ادامه داد: حتی در کشورهای پیشرفته شان از لحاظ اقتصادی، امنیت در سطح پایینی قرار دارد و این در صورتی است که در فیلم های هالیوودیشان همه چیز را برعکس و خوب نشان می دهند، حتی وقتی که من آنجا بودم این ماجرای دزدی برای خود من هم اتفاق افتاد و همه اینها را ما باید بدانیم تا به آنها اجازه ندهیم دین و فرهنگ ما را که پشتوانه محکمی دارد تحت تأثیر فرهنگ خود قرار دهند.

وی افزود: نظام سرمایه داری در آنجا فرزندان را از دو سالگی تا دانشگاه تحت اختیار خود می گیرد و به اجبار از دو سالگی بچه ها باید مهد کودک بروند. این کاری است که ما اگر بخواهیم سازندگان تمدن نوین اسلامی باشیم باید نسل را از همان کودکی بسازیم اما در ایران برعکس است و هر مهد کودکی ساز خودش را می زند.

آقایان دولتی بدانند که نخواهند توانست صدای مطالبه گر و عدالتخواهانه دانشجویان را خاموش کنند
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همچنین طوماری در اعتراض به برخورد با دانشجویان تجمع کننده در مقابل وزارت نفت نیز توسط دانشجویان این اردو به امضا رسید.

متن طومار دانشجویان به شرح ذیل است:
روز شنبه دانشجویان در تجمعی در مقابل وزارت نفتاست، نسبت به قراردادهای اخیر نفتی که به اعتقاد مطلعین و کارشناسان حوزه نفت قراردادهای خسارت بار و بر خلاف منافع ملی است، واکنش نشان دادند.

اعتراض بدین جهت بود که این قراردادها کشور اسلامی مارا به دوران پیش از انقلاب و حتی دوران پیش از ملی شدن صنعت نفت و دوران پیش از مصدق باز می گرداند.

علی ای حال ما نگرانیم و معترض؛ نگرانیم به این دلیل که این قراردادها با مدیریت همان وزیری منعقد می شود که هنوز پاسخ ضایعه زیان بار کرسنت و فاجعه نفتی آقازاده مفسد را نداده است.

و معترضیم به خاطر برخورد گارد امنیتی آقای زنگنه با دانشجویان که به بازداشت و ضرب و شتم جمعی از عزیزان انقلابی عدالتخواه و مطالبه گر ما منجر شد. حال آنکه باید با کسانی برخورد شود که از پس قراردادهای نفتی زیانبار؛ حاکمیت و منافع ملی ما را نقض کردند.

آقایان دولتی بدانند که با هماهنگی های دولت ساخته و غیرقانونی خواندن هرگونه تجمع عدالتخواهانه نخواهند توانست صدای مطالبه گر و عدالتخواهانه دانشجویان را خاموش کنند.

در نهایت از همه دستگاه های نظارتی من جمله قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی و دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، تقاضای ورود به موضوع قراردادهای نفتی را داریم در محضر امام رئوف سلامتی و طول عمر خادمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولین خدمتگزار را از خداوند تقاضامندیم و امید آن داریم که با حضور و وقت شناسی عناصر انقلابی در نظام اسلامی دست خائنان به ملک و ملت از اجنبی دوستی و حرکت در خلاف منافع ملی کوتاه شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top