تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/13 - 15:17
کد خبر: 192006

موج جدید کاهش بودجه در دانشگاههای کشور ادامه دارد؛

افتتاح شش دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد برای منافع مالی؟! +نامه اعتراض دانشجویان

افتتاح شش دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد برای منافع مالی؟! +نامه اعتراض دانشجویان

جمعی از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحدهای کرج و سنندج و همچنین دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه در نامه هایی جداگانه خطاب به حمید میرزاده ضمن انتقاد به آنچه پذیرش بی رویه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد می دانستند، خواستار تجدید نظر در پذیرش دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی در شش واحد دانشگاهی این دانشگاه شدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحدهای کرج و سنندج و همچنین دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه در نامه هایی جداگانه خطاب به حمید میرزاده ضمن انتقاد به آنچه پذیرش بی رویه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد می دانستند، خواستار تجدید نظر در پذیرش دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی در شش واحد دانشگاهی این دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کاهش بودجه آموزش عالی در کشور به تدریج آثار خود را نشان می‌دهد و بعد از ماجرای افزایش شهریه‌ها و درخواست پرداخت یکباره این مبالغ از دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور، غیر انتفاعی و ...، تصمیم جدید دانشگاه آزاد در خصوص راه‌اندازی شش دانشکده دامپزشکی مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

دانشجویان دامپزشکی که در اعتراض به این تصمیم دانشگاه آزاد نامه های سرگشاده و اعتراض آمیزی به حمید میرزاده نوشتند، معتقدند که پیش‌بینی‌های لازم برای مشغول به کار شدن فارغ‌التحصیلان این رشته دانشگاه صورت نگرفته است.

این دانشجویان همچنین مدعی هستند که دانشگاه آزاد به دنبال بهره مالی از این تصمیم است و اگر نه، دلیلی برای پذیرش دانشجو برای یک رشته هفت ساله با 228 واحد درسی وجود ندارد در حالی که آینده روشنی برای این دانشجویان نیست.

دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد کرج در نامه به رئیس دانشگاه آزاد آورده‌اند: جامعه‌ی دامپزشکی کشور، طی چند سال اخیر، دستخوش تحمیل ناملایمات فراوان بوده که منجر به کاهش انگیزه‌ی دانشجویان این رشته، کاهش کیفیت آموزشی و افزایش بیکاری بدلیل خیل عظیم پذیرش دانشجو و به دنبال آن فارغ التحصیلان دامپزشکی شده است.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: اینگونه دخالت‌های ناشیانه، در نهایت منجر به کاهش بهداشت عمومی جامعه و به خطر افتادن امنیت غذایی و سلامت دامی کشور و کاهش اعتبار مدرک دامپزشکان خواهد شد. تصمیم مذکور دانشگاه آزاد تعبیری جز به راه انداختن منگولیسم علمی نخواهد داشت و این مصداق بارز نابودی علمی یک جامعه ی روبه رشد است.

در این نامه همچنین اشاره شد که طبق گفته مسئولین دامپزشکی، تعداد فارغ التحصیلان این رشته، در خوشبینانه ترین حالت، چهار برابر نیاز کشور است که البته آمار واقعی بسی فراتر از ارقام بیان شده است.

دانشجویان در این نامه ابراز عقیده کردند: بدیهی است که طی طریق در چنین رشته ای، با تعداد 228 واحد درسی و گذر هفت سال از بهترین سالیان عمر، آن هم در میان فعال ترین قشر جامعه، نیاز به انگیزه ای وافر خواهد داشت که با این گونه تصمیمات دانشگاه آزاد، این انگیزه در میان ما دانشجویان به نحو احسن رنگ باخته است!

در پایان این نامه نیز تاکید شد: امید است در سنوات آینده، روال تصمیمات دانشگاه آزاد به عنوان یک قطب تولید علم در کشور، به گونه ای باشد که علم محور بودن دانشگاه آزاد اسلامی در اذهان ما تداعی شود، نه منفعت طلبی‌های صرفاً مادی.

همچنین جمعی از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد سنندج در نامه خود خطاب به رئیس دانشگاه آزاد خواستار تجدید نظر در پذیرش دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی در شش واحد دانشگاهی این دانشگاه شده اند. و آورده اند: با توجه به نامه سرگشاده ی مسئول محترم نظام دامپزشکی کشور، در خصوص عدم واگذاری شماره ی نظام به دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی، بدین وسیله نگرانی عمیق خود را به جنابعالی که از دلسوزان نظام دانشگاهی هستید؛ ابراز می داریم.

این دانشجویان معتقدند: بدیهی است با اضافه شدن 6 واحد جدید دانشگاهی و افزایش ظرفیت این رشته وضعیت به مراتب بدتری حاصل خواهد شد.

این دانشجویان در نامه خود تأکید کرده اند: با در نظر گرفتن هزینه گزافی که خانواده ها متحمل می شوند و سال های متوالی که دانشجو صرف تحصیل می کند، وجود آینده ای نامعلوم و عدم استقرار نظام دامپزشکی در جایگاه واقعی خود در کشور، پیشنهاد می شود؛ با وجود بیش از 3000  دامپزشک فاقد شغل در حال حاضر، نیمی از دانشکده ها به پژوهشکده تبدیل گردد تا اساتید بیشتر در جهت تحقیق قدم بردارند و دانشجویان نیز به سمت مراحل کاربردی هدایت شوند.

نامه دانشجویان سنندجی

دانشجویان دامپزشکی دانشگاه سراسری ارومیه نیز در نامه به حمید میرزاده نسبت به تصمیم دانشگاه آزاد انتقاد کرده و آورده اند: نکته  ای  که  در  این  بین  بسیارخود  نمایی  می  کند  آن  است  که  باید  میان پذیرش  دانشجو،  فارغ  التحصیلان  و  نیاز  بازار  کار  تناسب  وجود  داشته  باشد  که  با  توجه  به  شرایط  حال  حاضر کشور،  این  اقدام  دانشگاه  آزاد  اسلامی  باعث  برهم  خوردن  این  تناسب  بیش  از  گذشته  خواهد  شد.

امضای نامه دانشجویان ارومیه ای

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top