تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/11/14 - 12:29
کد خبر: 192090

قابل توجه فارغ التحصیلان جویای کار

برای راه اندازی کارگاه دانشجویی 100 میلیون وام بگیرید!

برای راه اندازی کارگاه دانشجویی 100 میلیون وام بگیرید!

در روزهایی که دولت و وزارت علوم متبوعش توجهی به میزان پذیرش دانشجو و بیکاری فارغ‌التحصیلان صف کشیده در بازار شغل‌یابی ندارند، عجیب نیست که سیل فارغ التحصیلان بیکار به دنبال سرمایه اولیه و کار آزاد باشند!

خبرنامه دانشجویان ایران: کمتر دانشجویی است که پس از گذشت یک ترم یا در همان ترم اول به فکر گذراندن امور روزمره خود نیافتاده باشد؛ به خصوص دانشجویانی که در محل غیربومی خود مشغول به تحصیل می شوند، پس از مدتی کوتاه و پس از «ته» کشیدن پول توی جیبی که اکثرا پدر و مادر به آنها داده اند، به فکر کسب درآمد به طرق مختلف است. اما واقعا چه میزان از دانشجویان در هنگام تحصیل یا بعد از فارغ‌التحصیلی، شغل مناسبی پیدا می‌کنند و می‌توانند از یک درآمد خوب برخوردار شوند؟

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهایی که دولت و وزارت علوم متبوعش توجهی به میزان پذیرش دانشجو و بیکاری فارغ‌التحصیلان صف کشیده در بازار شغل‌یابی ندارند، عجیب نیست که سیل فارغ التحصیلان بیکار به دنبال سرمایه اولیه و کار آزاد باشند!

در این میان اما صندوق رفاه دانشجویان به منظور راه اندازی کارگاه دانشجویی، به تعداد محدودی از متقاضیان مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای، تسهیلات قرض الحسنه بلندمدت ارائه می‌دهد.

اختصاص وام قرض الحسنه راه اندازی کارگاه های کار دانشجویی

ظاهرا صندوق رفاه دانشجویان در نظر دارد به منظور راه اندازی کارگاه های کار دانشجویی (تولید محور) در مراکز تابعه به تعداد محدودی از متقاضیان مراکز، وام قرض الحسنه بلندمدت تخصیص دهد.

عینیت بخشی به شعار دانشگاه نسل سوم و پیاده سازی الگوی عینی در جامعه دانشگاهی، ایجاد بستر مناسب برای دانشجویان به منظور کسب تجربه مهارتی دانشجویان و ارتقاء آمادگی لازم حرفه ای در عرصه کار، تولید و اشتغال، خودکفایی و خوداتکایی در تأمین تجهیزات و اقلام مورد نیاز در مراکز آموزشی و توسعه فرهنگ حمایت از کالاها و خدمات داخلی از اهداف این تسهیلات است.

اعطای تسهیلات به مراکز با عنایت به سقف اعتباری درآمد اختصاصی، ظرفیت، توانمندی مرکز حداکثر تا سقف یک میلیارد ریال با بازپرداخت 60 ماهه به صورت قرض الحسنه انجام می شود.

طرح توجیهی اقتصادی مراکز در کمیته تخصصی صندوق قرض الحسنه و صندوق رفاه مورد بررسی قرار می گیرد و برای حائزین شرایط مجوز وام صادر می شود.

اولویت تخصیص وام مذکور با مراکزی است که نسبت به ارائه طرح های عملیاتی و متناسب با تأمین محصول مورد نیاز بازار کار با در نظر گرفتن میزان جذب و مشارکت فعال دانشجویان مستعد به گونه ای که هدایت صحیح منابع و تحقق اشتغال را در برداشته باشند است.

بر همین اساس باید منتظر محصولات تخصصی در زمینه‌های گوناگون صنعت بود؛ هرچند حمایت متولیان دولتی صنعت، از این طرح ها با توجه به قراردادهای پسابرچام بعید به نظر می‌رسد اما همین اندازه حمایت دستگاه‌های دولتی از دانشجویان شایسته تقدیر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top