تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/11/15 - 09:06
کد خبر: 192149

گزارش کامل روز سوم نشست سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛

سبک زندگی تغییر کند عزت ملی جایش را به ذلت ملی می‌دهد +تصاویر

سبک زندگی تغییر کند عزت ملی جایش را به ذلت ملی می‌دهد +تصاویر

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در ماده 231 دولت را ملزم به تهیه برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده کرده‌ایم اما برنامه پنجم تمام شده ولی هنوز تاثیراتی از اجرای این ماده کلیدی ندیده‌ایم و دولت آنرا اجرا نکرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سومین روز همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فاطمه رهبر نماینده مردم تهران، لاله افتخاری نماینده مجلس، حسن رحیم پور ازغدی، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد، اسماعیل کوثری و  ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی از سخنرانان روز سوم این همایش سراسری بود.

رحیم پور ازغدی: مبانی عزت ملی ما می توانیم است
حسن رحیم پور ازغدی در همایش گفتمان عزت ملی با بیان اینکه عزت یعنی نفوذناپذیری گفت: یک ملت باید در عین حال که عزت دارد متواضع هم باشد زمانی که از عزت صحبت می کنیم از تکبر و ذلت دوری می جوییم.

وی با بیان اینکه عزت ملی ما یعنی اینکه به هیچ دشمنی وابستگی نداشته باشیم اظهار داشت: وابستگی اقتصادی، وابستگی علمی، واردات صنعتی، تغییر الگوی زندگی ضد عزت  هستند. بازیابی عزت ملی از اهداف انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حوزه روابط بین الملل قدرت های استکباری انقلاب ما را به ایدئولوژیک بودن متهم می کنند و معتقدند که نباید ایدئولوژی به روابط بین المللی راه پیدا کند. در حالی که این در اساس غلط است، چرا که خودشان برخلاف این موضوع عمل می کنند و در واقع معنی درستی از ایدئولوژی ندارند.

وی با بیان اینکه هیچ تعریفی از منافع ملی و دیپلماسی وجود ندارد که در آن ایدئولوژی نقش نداشته باشد،تاکید کرد: در تاریخ دو قرن اخیر، دوران سکولاریسم ایدئولوژی ترین دوران زمان است و در واقع تعاریف ایدئولوژی از اروپا شروع شد و به روابط بین الملل هم راه پیدا کرد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه خونین ترین قرن در تاریخ بشر قرن 20 می باشد، گفت: معتقد بودند که این عصر، عصر پیشرفت است. بیش از صد میلیون نفر در جنگ های اروپائیان کشته شدند ، آنها دلواپس یک خیزش اسلامی در جهانند و پس از انقلاب اسلامی اضطراب آنان درمورد جهان بیشتر شد.

وی با بیان اینکه غرب به هیچ اصولی پایبند نیست اظهار داشت: کمونیستی در یک آن سرمایه دار می شود مثال خوبی است که نشان دهد برای آنها فقط منافع شان مهم بوده. هر گاه در راه ایدئولوژی با مانعی برخورد کنند آن را رها می کنند. برای مثال مگر غربی ها از حقوق بشر و حقوق زنان دفاع نمی کنند؟ پس چرا رژیم هایی مانند عربستان مورد حمایت غرب است؟ اینجا مشخص می شود که همه حرف های آنان شعار بوده و سیاست خارجی شان بر مبنای ایدئولوژی رقم می خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در بحث ایدئولوژی حکومت های ذی نفع به دنبال منافع مادی و خودخواهی محض هستند افزود: کسانی که شعار ایدئولوژی می‌دهند و مدعی اند که ما خودخواه نیستیم، در سیاست های خارجی شان این گونه نیست. یک مکتب پیرو ایدئولوژی اگر بخواهد بین اصول و منافع یکی را انتخاب کند، اصول را برمی گزیند در صورتی که در مکتب های غیرایدئولوژیک هر جا که منافع وجود داشته باشد، این عده به دنبال آن هستند و فقط شعارهای ایدئولوژیک سر می دهند.

وی ادامه داد: اگر توانستیم مکتب ایدئولوژیک را بر سرکار بیاوریم و به آن عمل کنیم موفق خواهیم شد و در غیر این صورت اگر مادیات برایمان مهم باشد فرقی با افراد غیرایدئولوژیک نداریم.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه اشتباه است که کسانی فکر کنند اگر شعار ایدئولوژیک نداشته باشیم موفق خواهیم بود، گفت: تا دو سه قرن اخیر سه خانواده بر کل اروپا حکومت می کردند. امروز خانواده ها جایشان را به بنگاه های سرمایه داری داده و اصلی ترین تصمیم گیری در سیاست خارجی به دست آنان است.

وی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا، اروپا و فرانسه و متزلزل شده است، گفت: آنها فقط با پول تامین شده  از کشورهای اطراف شعارهای ایدئولوژیک می دهند و رفتارهای مادی از آنان سر می دهد . در واقع روابط بین الملل خر تو خر است. آمریکا خواهان ورود به جنگ جهانی اول نبود ولی زمانی که منافع خود را دید با شعارهای ایدئولوژیک وارد شد، آمریکا هیچ گاه دلش برای آرامش و امنیت هیچ کشوری نمی سوزد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از کارهایی که در دو قرن اخیر غربی ها برای مسلط شدن در بخش های هسته ای، قدرت و انرژی انجام می دهند تلاش برای تغییر زبان، لباس و سبک زندگی مردم تحت اشغال بوده است. زمانی که الگوی مصرف تان تغییر کرد شما مصرف کننده اقتصادی او خواهید شد و سرمایه داری او رشد خواهد کرد و ما به عنوان مصرف کننده باقی می مانیم.

در صورت تغییر سبک زندگی توسط غرب، عزت ملی جایش را به ذلت ملی می دهد
وی با بیان اینکه زمانی که زبان و سبک زندگی ملتی تغییر کند عزت مردمی زیر پا گذاشته شده و ذلت ملی جایگزین می شود اظهار داشت: در قرن نوزدهم تغییر اجباری لباس و سبک زندگی کلید خورد، همچنین در زمان رضاشاه زنان ایرانی بی حجاب و مردها هم لباس مرسوم ایرانی را کنار گذاشتند. در مرحله بعدی غرب درصدد تغییر الفبای فارسی بود. آنان کارشان را از اواخر دوره قاجار شروع کردند و البته در برخی از کشورها موفق شدند. ایرانی ها برای تغییر خط و زبان مقاومت کردند، ولی در همه کشورها  دشمنان مردم را اجبار به تغییر به زبان کردند.

رحیم پورازغدی ادامه داد: آنها مدعی اند که نباید ایدئولوژی را با حکومت ادغام کرد ولی از سویی به دنبال تغییر سبک زندگی و تغییر لباس و زبان هستند. زمانی که ملتی تمام سبک زندگی اش غربی شد، خریدار بازار آنها هم می شود و زمانی که ذهن با زبان چفت شد مصرف کننده کالایی خواهد شد و زبانش همسو با آن می شود.

وی با بیان اینکه البته باید زبان بین الملل در مدارس تدریس شود اظهار داشت: تنها مدنظر ما زبان انگلیسی نیست که باید رواج پیدا کند. از زمانی که اسپانیا آمریکای لاتین را اشغال کرد تاکنون همه در آنجا اسپانیایی صحبت می کنند. کشورهای مستعمره انگلیس همه انگلیسی می نویسند و آموزش می بینند. در مدارس باید طوری باشد که افراد بتوانند زبان ها را انتخاب کنند ولی اگر حق انتخاب نداشته باشند ذلت ملی رخ می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عکس العمل کشورهای استعمار شده در مقابل کشورهایی استعمارگر روش سکوت بود، تاکید کرد: زمانی که آنها به آفریقا آمدند مردم را اجبار کردند که باید زبان انگلیسی یاد بگیرید. در ابتدا مسخره شان کردند ولی مقاومتی از سوی آفریقایی ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه کشورهای استعمارگر برای به کرسی نشاندن اهداف شان از طبقه روشنفکر دو رگه که توانمند به صحبت کردن به دو زبان بودند استفاده کردند گفت: استعمارگران به دو رگه ها نیازمند بودند که بتوانند منافع خود را به شیوه های جدید از طریق گفتمان سازی بین کشورهای مستعمره پیگیری کنند. امروز دیگر ارتش های غربی قادر به گرفتن کشوری نیستند چرا که انقلاب اسلامی اعلام کرده اگر هر کشوری اشغال شود ما خودمان را به آنجا می رسانیم.

مبانی عزت ملی ما می توانیم است
رحیم پورازغدی با بیان اینکه مبانی عزت ملی ما می توانیم است گفت: اگر پذیرفتیم که آب خوردن مان هم به دست غرب است، ذلت شروع شده است. زمانی که فرهنگ ذلت را پذیرفتیم دیگر با اختیار به سمت آنها می رویم.

وی با بیان اینکه چرا زبان انگلیسی و دلار جهانی شده است گفت: آنها از بالا تهدید می کنند و از پایین اجبار می آورند و زمانی که حرف شان به کرسی نشانده شد مردم خودشان تقلید خواهند کرد. ما خودمان دلار را پول جهانی کردیم. در آلمان و فرانسه اگر با کسی انگلیسی صحبت کنی ناراحت می شود، خودشان هم زبان یکدیگر را تحمل نمی کنند. حرف من به این معنی نیست که نباید زبان بیگانه را یاد گرفت، برای یادگیری زبان های بین المللی دو شیوه ذلت و عزت وجود دارد. اگر 30 کشور جهانی تصمیم بگیرند که دیگر با دلار معامله نکنند پس از 20 سال دیگر دلار پول جهانی نیست. زمانی که دلار جهانی باشد دیگر رانت ها و دزدی ها برجهان مشخص نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بگوییم ایدئولوژی اسلامی به هیچ زبانی گره نمی خورد اشتباه است افزود: طبیعتا هر مکتب الهی مخاطبش انسان است انسان دارای زبان بوده و اگر می خواهیم حقیقتی را بفهمیم باید با زبان وحی آشنا باشیم. بهترین زبان پس از عربی که توانسته مکتب الهی را رواج دهد فارسی بوده است فارسی به سمت چین، هند و پاکستان رفته و امروز در آفریقا از سودان تا شرق آن کلمات ایرانی رواج دارد.

وی با بیان اینکه ایران نقش پررنگی را در گسترش مکتب الهی دارد ادامه داد: یادگیری زبان های غربی می تواند محمل خوبی برای اسلام باشد. نباید کاری کنیم که غرب از طریق زبانش بر ما تسلط پیدا کند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه بخش دیگری از فرهنگ نفوذ و ذلت ملی تغییر فرهنگ انسان ها در زمینه جنسی است گفت: چیزی که عزت را قطع می کند تبدیل جوانان به انسان های جنسی است. شهوت امری مقدس و نعمت خداست که در صورت مدیریت شهوت به صورت شیطانی خیر به شر تبدیل خواهد شد. این یکی از تاکتیک های غرب می باشد.

وی با اشاره به اینکه غرب فهمید با سکس و شراب می تواند نسل ایرانی را از بین ببرد در پایان خاطرنشان کرد: امروز بحث شراب و مواد مخدر را دارند دنبال میکنند. آنها از پیش برنامه ریزی کردند که دختران مسیحی و اروپایی خود را آرایش و نیمه برهنه کرده و در کشورهای اسلامی راه بروند و سپس به هر پسر یا مرد مسلمان نزدیک شوند. پس از این نزدیکی دلبستگی ها پیش می آید و این تا سطوح بالا پیش می رود و می تواند سیاست یک حکومت را عوض کند و جوانی که به این مسائل تن دهد دیگر اهل جهاد و مقاومت نخواهد بود.

رهبر: برخی می خواهند در انتخابات شعارهای تغییر چهره مردانه مجلس را سر دهند
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌خواهند در انتخابات شعارهای تغییر چهره مردانه مجلس را سر دهند در این اصل دولت موظف است حقوق زنان را در قسمت‌های مختلف طبق موازین اسلامی ارائه دهد.

روز گذشته میزگردی با عنوان بررسی حقوق و نقش زنان در جامعه با حضور لاله افتخاری و فاطمه رهبر در همایش گفتمان عزت ملی که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده بود برپا شد.

در این برنامه لاله افتخاری گفت: قبل از انقلاب می‌گفتند بدون قدرت شرق و غرب ادامه راه امکان ندارد و باید به یکی از این دو قدرت تکیه کرد ولی امروز قدرت‌ها بدون هیچ تشریفاتی به دیدار رهبر می‌روند.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب نیز خانم‌ها در عزت ملی که امروز داریم دخالت داشتند و همچنین در هنگام جنگ نیز همین گونه بود. پس از آن سال‌ها در کنار جانباز‌هایشان خدمت کردند و به این نیز افتخار می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان ما تکلیف‌هایی را به دوش دارند اظهار داشت:لایحه بودجه تا زمانی که نیامده برنامه ششم توسعه هم وجود ندارد می‌گویند در بحث تایید صلاحیت زنان مجلس ساکت بودند در صورتی که ما نامه دادیم تشکر کردیم و این وظیفه ماست.

وی با اشاره به بحث ورود زنان به ورزشگاه گفت: بحث دیگر ورود زنان به ورزشگاه است که کار کار‌شناسی نشده و در این میان فقط شاید دو نفر از این امر خرسند باشند ما دوست نداریم که خانم‌ها تماشاچی باشند.

افتخاری خاطرنشان کرد: زن و مرد مانع رشد یکدیگر نیستند بلکه دو بال برای سیر از خاک به افلاکند و اگر این عقیده بود وقتی که یک اجلاس برگزار می‌شود می‌بینیم که اسم نماینده ما وجود دارد اما دولت اجازه حضور معاونان را نداده است.

در ادامه برنامه فاطمه رهبر با اشاره به اینکه در بند ۲۱ قانون اساسی برابر زن و مرد اعلام شده است گفت: برخی می‌خواهند در انتخابات شعارهای تغییر چهره مردانه مجلس را سر دهند در این اصل دولت موظف است حقوق زنان را در قسمت‌های مختلف طبق موازین اسلامی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: بعد از قانون اساسی بحث چشم انداز بیست ساله کشور را داریم که اگر بخواهیم نقش زنان را در عزت ملی مشخص کنیم باید ببینیم این نقش براساس کدام حکمت و مصلحت باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر قرار باشد این برنامه‌ها را بنویسیم و به آن عمل نکنیم دیگر به چشم انداز دست پیدا نخواهیم کرد گفت: شما می‌بینید که می‌گویند زنان مجلس ساکتند و این به نظر من فرافکنی است و در ماده ۲۳۰ و ۲۲۷ دولت را ملزم کردیم که در مورد خانواده و زنان یک برنامه ارائه کنند و الان برنامه پنجم تمام شده و ما هنوز هیچ ماده‌ای از این ندیده‌ایم.

وی افزود: در دولت قبل گفتم در حال جمع آوری اسناد هستیم اما با تغییر دولت تمام اسناد کنار رفت. طبق ماده ۲۳۰ که ۱۴ محور را در مورد زنان دارد ۱۸ تفاهم نامه در سال ۹۳ تا ۹۴ به ما ارائه کردند که به نظر خودشان صددرصد محقق شده است.

رهبر با طرح این سوال که آیا دستگاهی به جز معاونت زنان دولت در کشور وجود دارد؟ گفت: دستاورد تفاهم نامه ایجاد دغدغه بوده است و آن یعنی هیچ و وقتی سوال می‌کنیم می‌گویند که ما دستگاه اجرایی نیستیم.

وی ادامه داد: یک تفاهم نامه بین صندوق جمعیت سازمان ملل و معاونت زنان دولت داریم که تاریخ تفاهم از سال ۹۰ تا ۹۴ می‌باشد و جالب اینجاست که این دولت سال ۹۲ آمده و چگونه مسئولیت سال ۹۰ را برعهده گرفته است.

این نماینده مجلس گفت: وقتی ما اسناد را خواستیم دیدیم که این برنامه در راستای برنامه سازمان ملل برای ایران است و این یک انحراف است که می‌گویند این برجام کوچک در حوزه زنان است.

وی با اشاره به سخن ملاوردی پیرامون دخالت مجلس در بحث برجام در پایان خاطرنشان کرد: ملاوردی می‌گوید طبق قانون نباید مجلس در موضوع برجام دخالت کند این در صورتی است که شورای نگهبان می‌گوید هر گونه قراردادی که برای ایران تعهد ایجاد کند باید به تایید مجلس درآمده و این در تفاهم نامه ۱۹ بند وجود دارد که برجام برای ما تعهدی را ایجاد کرده است.

حسینی: دانشگاه‌ها نباید برای نیروهای انقلابی و مؤمن محدودیت ایجاد کنند
سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش عزت ملی که عصر امروز در دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) اگر حرفی را مطرح می‌کردند با تمام وجود به آن اعتقاد و باور داشتند.

وی حرکت امام را در وهله اول فکری و فرهنگی عنوان کرد و افزود: حرکتی که امام داشتند یک انقلاب فرهنگی بود و در این میان نوع نگاه مردم تغییر کرد و باعث شد سلطه بیگانگان را قبول نکنند.هنگامی که انسان به این فهم رسید می‌تواند اقداماتی هم در خارج انجام دهد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهور انقلاب اسلامی را یک فرهنگ مقاومت و ایستایی از سوی امام خواند و تصریح کرد: این فرهنگ را امام در بین مردم ایجاد کردند در ماجرای منطقه نیز می‌بینیم که آل‌سعود و مدافعان حقوق بشر که از این جنگ‌ها حمایت می‌کنند همواره درصدد هستند که در کشور ما و انقلاب ما رخنه کرده و دخالت کنند. همچنین در رد صلاحیت‌ها حرف از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند و قصد دخالت دارند.

حسینی صدور انقلاب را یک فرهنگ، عزت و سربلندی برای ایران عنوان کرد که امام راحل همواره بر آن تأکید داشتند.

وی ادامه داد: برخی معتقدند مردم نمی‌دانستند در انقلاب چه می‌‌خواهند، اگر اینگونه بود چرا مردم سراغ گروهک‌های چریکی، جبهه ملی، نهضت آزادی و مانند این‌ها نرفتند؟ مردم به آرمان‌های امام اعتماد داشته و همواره ایشان را همراهی می‌کردند.

این استاد دانشگاه همچنین یادآور شد:‌برخی از اول روحیه انقلابی در هیچ عرصه‌ای نداشتند معتقد بودند ما دموکرات‌ها گام به گام کشور را پیش می‌‌بریم.

حسینی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها نباید برای نیروهای انقلابی و مؤمن محدودیت و موانع ایجاد کنند، گفت: نیروهای انقلابی و مومن سر در لاک خود ندارند بلکه نسبت به مسائل جامعه، منطقه و کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به جشنواره فیلم فجر سال جاری خاطر نشان کرد: طی تماس‌های مکرری که بنده مطلع هستم بسیاری از منتقدان جشنواره فیلم فجر را حتی راه هم ندادند. در صورتی که باید از تمام نیروهای مستعد انقلابی و ظرفیت‌های انقلاب استفاده کرد.

حسینی با بیان اینکه امام همواره تأکید بر این داشتند که گرایش‌ها و جهت‌گیری‌های انقلاب باید واضح و مبتنی بر فرمایش ایشان باشد تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نیز روحیه انقلابی می‌خواهد عده‌ای می‌گویند برای تحقق این اقتصاد باید نظام سرمایه‌داری داشته باشیم. در صورتی که اینگونه نیست. باید از همه تکنولوژی‌های روز و ابزارها استفاده شود ولی آنچه مهم است محتوا و مضمون آن است.

وی ادامه داد:غربی‌ها معتقدند هنر برای هنر است و نباید عرصه‌های دیگر در هنر دخالتی داشته باشند اما خودشان هر ساله فیلم و فعالیت‌هایی علیه ایران، انقلاب و اسلام دارند. ولی از ما توقع دارند فیلم‌های خنثی تولید کنیم. همین روشنفکران داخلی نیز که نشان افتخار و شوالیه و همواره مورد تائید بیگانگان قرار می‌گیرند آثارشان تماماً‌ جهت‌دار است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه امام بحث را به معنای واقعی مردم‌سالاری نهادینه کردند گفت: امام مردم را در همه عرصه‌ها سهیم می‌دانستند.امام همانگونه که حافظیت نظام برایشان مهم بود حافظ مردم هم بودند.

حسینی با اشاره به فتنه سال 88 خاطر نشان کرد: در سال 88 نیز برای رأی مردم و دفاع از آنان بود که این جریان اتفاق افتاد اگر کسی منافع خود را ترجیح داد چگونه می‌تواند دم از حقوق مردم بزند. در کار هنر و فرهنگ هم باید این مسئله به معنای کلمه واقعیت پیدا کند.

وی استقلال را یک اصل اساسی برای کشور دانست و تأکید کرد: مبارزه با استکبار و زورگویی باید در هنر و سینما تجلی پیدا کند همواره باید نقش روشنگری داشته باشیم همچنین در عرصه هنر و سینما نیز باید به معیشت مردم پرداخته شود. برخی دم از اقتصاد مقاومتی می‌زنند ولی حاضرند قراردادهای آنچنانی ببندد در صورتی که این مسئله کاملاً قابل بررسی و ملاحظه است که ببینیم چقدر این قراردادها می‌تواند برای کشور مؤثر باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین یادآور شد: از دهه 70 نیز هجمه‌های فرهنگی شدت گرفت برخی در داخل کشور زمینه‌ساز این هجمه شدند و از آن حمایت کردند اکنون نیز از بسیاری از نیروهای انقلابی و متعهد حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد به ویژه در عرصه هنر و سینما.

حسینی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم زمینه‌ساز ظهور باشیم هیچگاه نباید دچار ایستایی و رخوت شویم اگر عده‌ای دچار استحاله شدند خودشان این راه را برای خود انتخاب کردند در صورتی که در کنار این استحاله‌ها باید رویش‌ها نیز اتفاق بیفتد این روحیه انقلابی همیشه نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر به قسمت فرهنگی برنامه پنج‌ساله ششم توسعه (که متأسفانه تفکیک نشده) با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست‌هایی را در این باره ابلاغ کردند که مورد مبنا قرار گیرد در برنامه‌ای که پنج‌ساله آینده کشور را تضمین می‌کند هیچ اشاره‌ای به فرهنگ نشده است.

حسینی یادآور شد: عده‌ای می‌گویند تصدی‌گری باید به مردم واگذار شود. ولی در مواردی مسائل حاکمیتی و امور نظارتی وجود دارد که تماماً‌ بعد حاکمیتی دارد که این‌ها قابل واگذاری به مردم نیست.

وی همچنین یادآور شد:‌ در حوزه فرهنگ و هنر دو دیدگاه متفاوت وجود دارد گروه اول کسانی هستند که می‌گویند فرهنگ و هنر ما باید مضمون انقلابی داشته باشند ولی دسته دوم نسبت به این تفکر کاملا بی‌اعتنا بوده و هر مقدار سیاه‌نمایی از جامعه کنند همواره یأس و ناامیدی را در جامعه ترویج می‌دهند این افراد در نهایت سعی در ناکارآمدی نظام اسلامی دارند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با اشاره به بحث نظارتی در انتخابات تأکید کرد: برخی می‌گفتند نظارت، رد یا تائید صالاحیت‌ها به مردم و یا احزاب بسپارید در صورتی که ما عملکرد احزاب را در سال‌های گذشته کاملا شاهد بودیم احزابی که خود را در مواردی مانند فتنه 88 و مجلس ششم کاملاً  نشان دادند که البته وابسته بودند و سابقه آنها بر ما روشن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top