تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/20 - 08:28
کد خبر: 192582

سینمای انقلاب در جشنواره فجر 94/ 8

«دلبری»؛ فیلمی که در آن «اشک‌ها» مصنوعی نیست

«دلبری»؛ فیلمی که در آن «اشک‌ها» مصنوعی نیست

هنگامه قاضیانی بازیگر نقش اصلی درباره این اثر سینمایی گفت: من همیشه با تهیه‌کننده‌های خوبی همکاری داشتم. ما در سینمای ایران مونولوگ نداشته‌ایم و در این فیلم تقریبا 70 درصد مونولوگ روبرو هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشنواره فیلم فجر امسال کارگردانان گفتمان انقلاب، حضور پررنگی دارند. اتفاقاً فیلم هایشان جزء اولین شانس های شکار سیمرغ های بلورین جشنواره نیز هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی سلسله مطالبی، به معرفی فیلم های مطرح ارائه شده از سوی کارگردانان گفتمان انقلاب جشنواره سی و چهارم خواهیم پرداخت.

دلبــری

«دلبری» دومین فیلم جلال اشکذری پس از فیلم «خانه ای روی ابرها» ست.

اشکذری رویکرد مشخصی دارد که در هر دو فیلمش قابل مشاهده بود؛ او قصد دارد سینمای دفاع مقدس را به نحوی متفاوت در آثار خود بازتاب دهد و به یقین در کار اول خود بسیار موفق تر از کار دوم خود عمل نمود.

  وی  در مورد جرقه ی ایده می گوید که ایده اولیه این فیلم چند سالی همراه من بود، اما مراحل نوشتن آن دو سال طول کشید و زمانی که 70 درصد آن کامل بود آن را به رضوی دادم که بخواند و به دلیل سختی کار امیدوار بودم نپذیرد اما پذیرفت.

سید محمود رضوی تهیه کننده این کار در ادامه اضافه کرد: در ابتدا اشکذری ایده «دلبری» را با من مطرح کرد و بعد قرار شد روی کاغذ آن را بیاورند تا با هم درباره آن صحبت کنیم. ایده این فیلم برای من جذاب بود، چون کار سختی به نظر می آمد و در سینمای ما کمتر به فضای زندگی همسران جانبازان و شهدا پرداخته شده بود.

هنگامه قاضیانی بازیگر نقش اصلی درباره این اثر سینمایی گفت: من همیشه با تهیه‌کننده‌های خوبی همکاری داشتم. ما در سینمای ایران مونولوگ نداشته‌ایم و در این فیلم تقریبا 70 درصد مونولوگ روبرو هستیم.

وی افزود: تمام سکانس‌ها را زندگی کردم و عادت هم ندارم از ابزارهای دیگر مانند اشک مصنوعی استفاده کنم، من با طوبی زندگی کردم و او را درک می‌کردم.

برخی از منتقدین معتقدند که روایت کسل کننده و مصنوعی است؛ در همین زمینه فراستی معتقد بود که هنگامه قاضیانی در «دلبری» فوق العاده است. با اینکه فیلم اصلا درنیامده و در سینما غلط های عجیب و غریب دارد ولی یک کار غیرممکن می کند که با وجود قاضیانی ممکن شده است. قاضیانی یک شوی تک نفره اجرا می کند. از این نظر به نظرم فیلم قابل دفاع است و من از بازی قاضیانی دفاع می کنم.

تماشاگران فیلم می گویند کارگردان با فضای فیلمنامه اش آشناست. علیرغم فیلمنامه ی پراشکال، فیلم دکوپاژ خوبی دارد. اندازه ی نماها قالباً کلوزآپ و مدیوم شات است تا مخاطب به دنیای درونی کاراکتر کشیده شود و طبیعتاً برای فیلمی این چنین شخصیت محور چنین نماهایی نیز مطلوب ترند.

هنگامه قاضیانی بازی های درونی بسیاری داشته است؛ از «به همین سادگی» گرفته تا «بیداری رویاها» و توانایی او در بازی در نقش های این گونه اثبات شده است. بازی او در «دلبری» را نمی توان یکی از درخشان ترین بازی های او به حساب آورد اما با توجه به این که همه ی بار فیلم بر دوش اوست قطعاً حضور او در این فیلم دیده خواهد شد.

حال باید ببینیم که استقبال تماشاگران از این فیلم چگونه خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top