تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/20 - 09:18
کد خبر: 192588

دولــت «یـاریـگــر»! +فیلم

دولــت «یـاریـگــر»! +فیلم

جالب اینجا است که رئیس جمهور در سه شنبه هفته گذشته نیز و در گفتگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اولین تأثیر برجام در جامعه افزود: امید ما به مردم و چشم ما به تلاش مردم است.

خبرنامه دانشجویان ایران: «می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاوَرد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟! برجام را خدا آورد!»

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن روحانی روز گذشته و در مراسمی با عنوان «تقدیر از افتخارآفرینان برجام»، که با اهدای 750 سکه به تیم مذاکره کننده همراه بود، در بخشی از صحبت های خود ضمن اشاره به این مطلب که "برجام نتیجه دعای سوخته دلان" است، گفت:  از روز اول راست گفتم که هرچه وعده داده‌ام به‌یاری خدا به آن عمل کرده، انجام داده و انجام خواهیم داد. اما وی در ادامه گفت: می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد. مگر ما برجام را آورده‌ایم. برجام را خدا آورد.

این برنامه درحالی رخ داد که آنچه منجر به برجام شد؛ "تعطیلی بخش عمده‌ای از برنامه هسته‌ای کشور بود."

اما جدای از بحث دفاع رئیس جمهور از روند برجام کشور، آن چیزی که این روزها بیشتر در لابلای اظهارات رئیس جمهور روحانی شنیده می شود، مسئله معیشتی و رفاه هست. مسئله ای که روحانی به خصوص و پس از اجرای برجام  به نوعی سعی در «شانه خالی» کردن از وعده های خود کرده است. در همین ضمینه خبرگزاری دانشجو با اشاره به همین مسئله نوشت: دولت این روزها در حالی بیشترین توان و بودجه‌ی خود را صرف برگزاری برنامه‌های نمایشی آن هم پشت سر هم کرده، که حجم پرشماری از توقعات و انتظارات معیشتی و اقتصادی پسابرجامی مردم روی زمین مانده است. با این همه روحانی روز گذشته ادعا کرد که تا کنون به تمام وعده‌هایش عمل کرده و یا خواهد کرد. وی هم‌چنین در سخنان دیروز، با احاله‌ی مطالبات رفاهی و معیشتی مردم به قضا و قدر الهی، عملاً از زیر بار مسؤلیت اقتصادی شانه خالی کرد. روحانی حتی توپ برجام را هم به زمین خدا انداخت تا نشان دهد می‌تواند افکار عمومی را از مسایل عمده و اساسی مملکت منحرف سازد. رییس جمهور با ذکر این جمله گویی از تازه ترین راهکار دولت رونمایی کرد!

جالب اینجا است که رئیس جمهور در سه شنبه هفته گذشته نیز و در گفتگوی زنده تلویزیونی  در پاسخ به سؤالی مبنی بر اولین تأثیر برجام در جامعه افزود: امید ما به مردم و چشم ما به تلاش مردم است.

وی گفت: دولت به یک تحلیلی معتقد نیست که بازیگر اصلی در صحنه سیاسی و اقتصادی است، در حقیقت، دولت یک یاریگر است و بازیگر اصلی مردم هستند.

آقای روحانی افزود: کار باید دست مردم باشد همانطور که یکی از شعارهای اصلی این دولت از روز اول سپردن کار به کاردانان و بخش خصوصی بوده است.

 این اظهارات از آنجایی به شدت قابل تامل و سوال برانگیز است که حسن روحانی در دوسال و نیم گذشته با گره زدن همه مسائل کشور به مذاکرات و توافق و برجام تلاش کرده بود تا این طور به جامعه القا کند که همه مشکلات کشور به تحریم ها باز می گردد.

از سویی دیگر روحانی که سابقه اظهار نظرهایی چون «خالی بودن خزانه» را بر زبان آورده بود، در روزهایی که کمی مانده بود به حصول توافق، حتی آب خوردن مردم را نیز به تحریم ها گره زد. معاونان و وزا و مشاورانش حتی ازدواج جوانان و ساختن فیلم های فاخر را نیز به تحریم ها گره زدند.

این اظهارات روحانی به نظر می رسد که هسته اصلی دولت نیز به این نتیجه رسیده است که «رفع تحریم ها معجزه نخواهد کرد»؛ که پس از «چشم» بستن به مردم، «خدا» را هم با «برجام» گره زده است.

به هر حال چیزی که در این بین مشخص است، دولت چه نقش «یاریگر» داشته باشد چه «نقش اصلی»، باید وعده‌های خود را عملی سازد، و هر بار با متوسل شدن، از کار خود شانه خالی نکند. مردم  مطالبات اقتصادی فراوانی دارند و منتظر تحقق وعده ها هستند. خبرگزاری فارس امروز با انتشار کلیپی از وعده های خود گفتند.


دانلــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top