تاریخ انتشار: جمعه 1394/11/23 - 18:30
کد خبر: 192841

نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شیراز درباره «بادیگارد»

به نظر می‌رسد این رخداد بیش از آنکه تصمیم تخصصی داوران بوده باشد، یک انتقام سیاسی از سوی دولت تدبیر و امید است که گریبان "بادیگارد"را گرفته است؛ که متاسفانه از سوی هیئت داوران نیز همراهی شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های علوم پزشکی و صنعتی شیراز در اعتراض به عدم انتخاب فیلم بادیگارد در نامزدهای دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر، نامه‌ای خطاب به هیئت داوران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد این رخداد بیش از آنکه تصمیم تخصصی داوران بوده باشد، یک انتقام سیاسی از سوی دولت تدبیر و امید است که گریبان "بادیگارد"را گرفته است؛ که متاسفانه از سوی هیئت داوران نیز همراهی شده است.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

هیئت محترم داوران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

با سلام
پس از اعلام نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بخش‌های مختلف جشنواره فجر مطلع شدیم که فیلم "بادیگارد" ساخته کارگردان حرفه‌ای و محبوب کشورمان ابراهیم حاتمی کیا در بین نامزدهای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی قرار نگرفته است
.

این در حالی است که این فیلم به اذعان همه مخاطبان جشنواره از برترین فیلم‌های این دوره بوده است و در بخش‌های مختلف مانند موسیقی و بهترین بازیگر در بین نامزدها است، و بسیار مضحک است که این فیلم با سطح بالای فنی و محتوایی در بین برترین‌های فیلم و کارگردانی قرار نگرفته است و فیلم‌های ضعیف و بد ساخت دیگر، با مفاهیمی نا متجانس با فرهنگ انقلاب و کشور در بین نامزدهای این بخش‌ها قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد این رخداد بیش از آنکه تصمیم تخصصی داوران بوده باشد، یک انتقام سیاسی از سوی دولت تدبیر و امید است که گریبان "بادیگارد"را گرفته است؛ که متاسفانه از سوی هیئت داوران نیز همراهی شده است.

لازم به ذکر است که در جشنواره‌های سینمایی در سراسر دنیا فیلمی که ایده و نظرشان را نمایندگی می‌کند، معرفی می‌کنند و بر روی آن مانور می‌دهند تا ایدئولوژی و فکر خود را در جهان به معرض نمایش بگذارند، اما شما فیلمی را که هم به لحاظ فنی و ساخت حائز رتبه نامزدی است و هم تفکر انقلابی و مفاهیم اصیل ارزشی را نمایندگی می‌کند، به راحتی حذف کرده‌اید.

البته پر واضح است که هنرمندی مانند "حاتمی کیا" نیازی به سیمرغ بلورین جشنواره‌ای که فقط نام فجر را به یدک می‌کشد ندارد، اما این تصمیم هیئت داوران، اعتبار جشنواره و داوران را زیر سوال می‌برد.

امید است که در سینمای جمهوری اسلامی شاهد این باشیم که از فیلم‌های ارزشی و پر مفهومی مانند "بادیگارد" حمایت شود، تا بلکه سینمای ایران هویت و حقیقت واقعی خود را بازیابد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان
مستقل دانشگاه صنعتی شیراز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top