تاریخ انتشار: شنبه 1394/11/24 - 16:46
کد خبر: 192919

ثمره راه‌اندازی تشکل‌های دولت ساخته در وزارت علوم؛

رادیکال خواندن امام(ره) و ترویج سخنان منکر رسالت نبوی +سند

رادیکال خواندن امام(ره) و ترویج سخنان منکر رسالت نبوی +سند

در حالیکه این روزها دانشگاهیان به همراه دیگر قاطبه ملت ایران، سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به جشن نشسته اند؛ جریانی تجدیدنظر طلب در دانشگاه صنعتی اصفهان- که با سیاست درهای باز وزارت علوم- موفق به کسب مجوز فعالیت تحت عنوان «انجمن اسلامی» شده است، با انتشار نشریه ای به بهانه 22 بهمن ماه ضمن رادیکال خواندن حضرت امام خمینی(ره) و تلاش در جهت تطهیر نهضت آزادی و شخص بازرگان، با استناد به سخنان منکر رسالت پیامبر گرامی اسلام اقدام به ترویج اسلام التقاطی نموده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالیکه این روزها دانشگاهیان به همراه دیگر قاطبه ملت ایران، سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به جشن نشسته اند؛ جریانی تجدیدنظر طلب در دانشگاه صنعتی اصفهان- که با سیاست درهای باز وزارت علوم- موفق به کسب مجوز فعالیت تحت عنوان «انجمن اسلامی» شده است، با انتشار نشریه ای به بهانه 22 بهمن ماه ضمن رادیکال خواندن حضرت امام خمینی(ره) و تلاش در جهت تطهیر نهضت آزادی و شخص بازرگان، با استناد به سخنان منکر رسالت پیامبر گرامی اسلام اقدام به ترویج اسلام التقاطی نموده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریه دانشجویی «سلام»- که نامش نشان دهنده خط و ربط های سیاسی و وابستگی فکری به جریان برانداز وقایع کوی دانشگاه سال 78 دارد- به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در شماره سی ام خود که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در این دانشگاه توزیع کرده است، در مطلب اصلی خود به مسئله حصر سران فتنه پرداخته و در بر روی جلد خود با انتشار تصاویری از «میرحسین موسوی»، «زهرا رهنورد» و «مهدی کروبی» به بازخوانی تاریخی حصر پرداخته است.

این نشریه در بخشی از مطلب خود با حمله به نظام جمهوری اسلامی و حمایت از دیکتاتوری فتنه گران اقدام به تغییر جایگاه شاک و مجرم نموده  و آورده است: "موسوی همچنان فرصت پاسخگوی به انتقادات را پیدا نکرده است و علی رغم تمایلش امکان حضور در صدا و سیما نیز از وی گرفته شده است. همچنین با وجود اینکه میرحسین موسوی و مهدی کروبی از برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهاماتشان استقبال کرده اند، حاکمیت از برگزاری یک دادگاه صالحه نیز سر باز می زند".

این نشریه همچنین در مطلبی با عنوان «بیست و دو بهمن؛ آغاز یا پایان؟!» نیز ضمن تبیین دیدگاه ها و نظریات جریان لیبرال و نهضت آزادی، اقدام به زیر سوال بردن دیدگاه ها و نظرات امام خمینی(ره) کرده و از وی تحت عنوان رادیکال یاد می کند!

نویسنده این مطلب با بیان روایتی نادرست از تاریخ و نادیده انگاشتن سخنان شخص بازرگان در مخالفت با انقلاب اسلامی و علاقمندی وی به سیاست گام به گام (برای مطالعه بیشتر به اینجـــا مراجعه کنید.) وی را به عنوان یک چهره انقلابی و یکی از دو جریان اصلی انقلاب معرفی نموده  و آورده است: "تفکر مهندس بازرگان این بود که ... حال که در 22 بهمن تمامی آن مجاهدت ها به ثمر نشسته و مخالفان موفق به براندازی این حکومت شدند و حال انقلاب پیروز شده است و نوبت می رسد به سازندگی کشور، حال وقت تعامل با دنیاست... اما در سوی مقابل رادیکال ها نظر کاملاً متفاوتی داشتند. برای آنان تازه مبارزه به نقطه‌ی سرنوشت ساز خود رسیده بود. آن ها تازه می خواستند انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کنند... در نتیجه، این دو عقیده به شدت متضاد سبب بروز اختلافات میشد".

این نشریه همچنین در مطلبی دیگر با عنوان «چالش اسلام و لیبرالیسم» اقدام به بازنشر متن سخنرانی «عبدالکریم سروش» فردی که منکر رسالت نبوی و همچنین وجود مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) را زیر سوال برده، در دانشگاه واریک انگلستان نموده و تلاش کرده تا با ترویج دیدگاه های وی اقدام به زیر سوال بردن بنیان نگرش اسلام اصیل کرده و در جایگزین آن اسلامی التقاطی و لیبرال مسلک را عرضه نماید.

به گونه ای که در برخشی از مطلب فوق مشاهده می کنید سروش در سخنان خود بیان داشته است: "باز آمدن از یک اسلام تکلیف گرا و ایدئولوژیک و بی انعطاف و ناگشوده به تحولات فکری و عملی و رو آوردن به اسلام حقوق مدار و گشوده، چالش امروز ماست. امروز لیبرالیزم رقیب نیرومند ادیان است و برخلاف برداشت ظاهربینانه، چالش لیبرالیسم با اسلام، چالشی بس مهیب تر و سنگین تر از چالش مارکسیسم با اسلام است؛ چالشی که وضعیت انسانی- ایرانی- اسلامی- سیاسی امروز ما را صورتبندی می کند و بر شانه روشنفکران دینی وظیفه ای را می نهد که هیچگاه اینقدر سنگین نبوده است.

این نشریه همچنین در مطلبی اقدام به معرفی و تعریف از کتاب «تقدیر ما تدبیر ما» نوشته مصطفی ملکیان از تئوریسن های فکری اصلاحات، که پیش از این گاه و بی‌گاه در هر تریبونی، به غیرعقلانی بودن و حتی ضدعقلانی بودن دین، تعبدی بودن آن مبادرت کرده و اسلام، پیامبر اعظم(ص) و قرآن را هدف ساختارشکنی و قداست‌زدایی قرار داده و به گفته خود به اگزیستانسیالیسم اعتقاد دارد و در جایی حتی ازدواج را غیراخلاقی دانسته کرده است و در جهت مرجعیت سازی از وی برای دانشجویان با بکار بردن الفاظی همچون «استاد» برآمده است.

«خبرنامه دانشجویان ایران» طی روزهای اخیر با وجود در اختیار داشتن این خبر به دو دلیل اقدام به انتشار آن با تأخیر نموده است. اول اینکه این رسانه تلاش داشت تا با انتشار خبرهایی از این دست از جریان اقلیت تجدیدنظرطلب، شیرینی این روزهای فرخنده را برای مخاطبان تلخ نکرده و دوم اینکه امید داشت تا مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان و وزارت علوم نسبت به برخورد با عوامل تجدیدنظرطلب دانشگاه صنعتی اصفهان که در پوشش عنوان انجمن اسلامی مشغول به پیگری پروژه دشمنان اسلام و ایران هستند، اقدامی صورت دهند تا این رسانه دانشجویی خبر برخورد با یک جریان ضدانقلاب را مخابره نماید که متأسفانه چنین اتفاقی صورت نگرفت.

فضای فرهنگی دانشگاه ها در حالی شاهد بروز چنین مسائلی است که رهبر انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی در دانشگاه ها بارها به مسئولین امر تذکر داده اند و در دیدار ماه رمضان با دانشجویان نیز ضمن اشاره به همین مسائل و اتفاقاتی که در دو وزارتخانه علوم و بهداشت در حوزه فرهنگی در حال صورت گرفتن است، بیان می‌کنند: "البتّه هر دو وزیر محترم مورد اعتماد من هستند منتها مراقب زیردست‌هایشان باشند؛ کاملاً مراقب کسانی که کلید کارهای این‌جوری دست آنها است، باشند؛ بدانند چه کار دارد انجام میگیرد."

هر دو وزیر علوم و بهداشت اعتماد دارند اما باید مراقب زیردستانشان باشند

دانـلـود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/11/24 - 18:25

اگر این حضرات راست می گویند چرا به دوسال حبس انفرادی بابک زنجانی اعتراض نکردند؟
ناشناس
1394/11/24 - 19:12

متاسفانه هنوز اشراف شمال شهر تهران بر نظام فرهنگی کشورمان استیلای ارث خود را حفظ کرده اند. باید برای رهایی از بند آنها چاره ای جست. این انتقاد خوب و بیدار ساز است. راه حل باید مرحله بعدی از انتقاد باشد. از آن غافل نمانید.
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top