تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/11/26 - 14:17
کد خبر: 193076

رئیس سازمان فضای مجازی سراج:

دغدغه جوانان انقلابی صرفاً نقادی فضای مجازی نیست

وی ادامه داد: هدف اول این است که نشان دهیم فرزندان انقلابی و متدین در این عرصه دغدغه دارند و دغدغه‌شان صرفا این نیست که بخواهند نقادی کنند، اشکال بتراشند و با این نگاه که این فضا کلا تهدیدآمیز است به این قضیه بپردازند. بخش عمده‌ای از جریان انقلابی این نوع نگاه را قبول ندارد، نمونه آن نیز همین نمایشگاه است که 300 غرفه در آن مشغول به فعالیت هستند و تقاضاها 500 غرفه بود که متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم به آنها خدمات بدهیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سازمان فضای مجازی سراج با اشاره به اینکه دغدغه جوانان انقلابی نقادی از فضای مجازی نیست، گفت: باید به مردم آموزش سواد رسانه ای بدهیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ منصور امینی ضمن حضور در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار داشت: نوع نگاه جریان حزب‌اللهی، انقلابی و جناح فرهنگی مومن به فضای مجازی و یکی از دلایلی که این نمایشگاه 3 سال متوالی تحت عنوان نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شده است، این است که به دو هدف در این زمینه برسیم.

وی ادامه داد: هدف اول این است که نشان دهیم فرزندان انقلابی و متدین در این عرصه دغدغه دارند و دغدغه‌شان صرفا این نیست که بخواهند نقادی کنند، اشکال بتراشند و با این نگاه که این فضا کلا تهدیدآمیز است به این قضیه بپردازند. بخش عمده‌ای از جریان انقلابی این نوع نگاه را قبول ندارد، نمونه آن نیز همین نمایشگاه است که 300 غرفه در آن مشغول به فعالیت هستند و تقاضاها 500 غرفه بود که متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم به آنها خدمات بدهیم.

وی افزود: موضوع مهم این است که برداشت ما از تفکر مقام معظم رهبری این است که باید به فضای مجازی هم مانند مابقی فناوری‌ها ورود و از فرصت‌های این فضا استفاده کنیم. این ما هستیم که می‌توانیم این فضا را به فرصت تبدیل کرده و از مزایای آن استفاده کنیم. نکته مهم این است که فرزندان انقلابی باید در این فضا حضور داشته باشند.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج گفت: دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی به وظیفه خود برای ایجاد زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات عمل نکردند که اگر آنها این اقدام را انجام داده بودند و زیرساخت‌ها فراهم شده بود، امروز مجبور نبودیم منفعل عمل کنیم که یک شبکه اجتماعی پیش پا افتاده مانند تلگرام تبدیل به معضلی اصلی برای جمهوری اسلامی شود که نمی‌دانیم این شبکه را فیلتر کنیم یا نکنیم. برخی‌ها متاسفانه بدون مطالعه و جامعه‌شناسی نظرهایی می‌دهند از جمله اینکه برادری در رسانه ملی مصاحبه می‌کند و می‌گوید هر کلیک در فضای تلگرام از خون شهیدان مایه می‌گذارد، اگر چنین باشد در مورد سایر مظاهر فناوری نیز باید اینگونه فکر کنیم.

امینی ادامه داد: ما باید سواد فضای مجازی را ارتقا دهیم و این نکته‌ای است که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست و در برنامه ششم توسعه نیز بر این موضوع تاکید شده است. در نگاه اول حاکمیت باید در مورد شبکه‌ ملی اطلاعات و سیستم کنترلی دقیق اقدام کند اما تا زمانی که این اتفاق نیفتاده، آیا باید فناوری‌هایی که به کشور وارد می‌شوند را تحریم کنیم.  

رئیس سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: امروز متاسفانه بخش عمده‌ای از جامعه متاثر پیام اقلیتی است که بدون کارشناسی می گویند فرزندان جبهه انقلاب با این فضا مخالف هستند، در صورتی که اینگونه نیست بلکه ما معتقدیم باید شیوه استفاده از فناوری‌های جدید به مردم آموزش داده شود، به طور مثال در مورد بازی‌های رایانه‌ای نیز نمی‌توانیم منکر فواید آنها در بحث آموزشی باشیم اما باید به خانواده آموزش دهیم که این بازی‌ها را در چه زمانی و چگونه در اختیار فرزند خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: در مورد شبکه‌هایی مانند تلگرام نیز باید آموزش دهیم که مثلا جوان ما عکس‌های خصوصی یا مطالبی را که حریم دارد، در این فضا منتشر نکند، چرا که این اطلاعات در این فضا ثبت و ضبط می‌شود. در تحقیقی که با تیمی از دانشگاه شهید بهشتی انجام دادیم، متوجه شدیم که شبکه‌هایی مانند وایبر و امثال آن در زمان نصب از کاربران سوال می‌کند که سیستم شما به دوربین متصل شود یا خیر، یعنی در زمانی می‌توانند از کاربر فیلمی تهیه کنند یا به گالری وی دسترسی داشته باشند. به طور مثال متوجه شدیم که وایبر در زمان خاصی در طول شبانه‌روز مثلا به مدت 30 ثانیه دوربین همه ابزارها را روشن کرده و شروع به ضبط کردن می‌کند. باید خانواده‌ها بدانند که تلفن همراه‌شان نباید در همه محیط‌های خانه در دستشان باشد.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج ادامه داد: این یعنی ارتقای سواد و آموزش نکته مهم این است که در این فضا ورود کنیم تا حاکمیت اقدامات ریشه‌ای را در این زمینه انجام دهد و نحوه درست استفاده از فناوری‌های نوین را به بدنه جامعه آموزش دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top