تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/27 - 09:49
کد خبر: 193117

افشین پیروانی استعفا کرد

افشین پیروانی مدیر تیم ملی فوتبال روی خط تلفنی نود آمد و درباره اختلافات کی‌روش با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش صحبت کرد و اعلام کرد از سمت مدیریت تیم ملی استعفا داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران:  افشین پیروانی مدیر تیم ملی فوتبال روی خط تلفنی نود آمد و درباره اختلافات کی‌روش با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش صحبت کرد و اعلام کرد از سمت مدیریت تیم ملی استعفا داده است.

به گزارش «نسیم آنلاین»، افشین پیروانی در ابتدا درباره حواشی سفر اینفانتینو دبیرکل یوفا و اختلافات به وجود آمده با کی روش درباره آن گفت: الان باید دو بحث را پیگیری کنیم. یکی دعوت اینفانتینو است که دوستان گفتند کی روش ایشان را دعوت نکرده. خودم دیدم که کی‌روش و اینفانتینو از طریق ایمیل با هم در ارتباط هستند و سرمربی تیم ملی از اینفانتینو دعوت کرده است. اما بحث بعدی افراد حاضر بود. دوستان نباید اشتباه را با اشتباه جبران کنند. دوستان یا فراموش کرده‌اند یا کوتاهی می‌کنند. اگر قبول داریم کی‌روش مربی شناخته شده‌ای است، باید در به این جلسه دعوت می شد. آیا نباید بازیکنان و کاپیتان تیم ملی، علی دایی، علی پروین، احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی‌کیا، علیرضا منصوریان، خداداد عزیزی، علی کریمی، کریم باقری، جواد نکونام و ... برای جلسه با دبیرکل یوفا دعوت می‌شدند؟

مدیر تیم ملی اضافه کرد: بهتر نبود چند نفر فوتبالی در این جلسه جضور داشتند؟ دوستان عنوان کرده‌اند که نمی‌خواستند در گفتگو با اینفانتینو بحث فنی را بکنند. ما و کی‌روش هم نمی‌خواستیم بحث فنی را انجام دهیم. آنهایی که فوتبالی نبودند، باید کاری می‌کردند که اینفانتینو رابطه خوب بین اعضای تیم ملی و فدراسیون فوتبال را می‌دید. انتقاد من از رئیس فدراسیون این بود که توقعی ندارم که من یا کی‌روش را دعوت کند اما زیرمجموعه او باید از کی‌روش دعوت می‌کردند. ساعت ۳ بعدازظهر از علی دایی برای این کار دعوت کرده بودند.

پیروانی در خصوص اینکه اینفانتینو گفته کفاشیان او را برای حضور در ایران دعوت کرده است، گفت: مطمئنا فدراسیون این کار را می‌کند به هر حال کی‌روش سیگنال‌هایی داده بود که اینفانتینو به ایران بیاید.

وی درباره مشکلات تیم ملی در آستانه اردوی جدید اعلام کرد: ول باید ببینیم کی روش از نظر فنی مربی بزرگی هست یا خیر. بعضی از دوستان در این چند وقت مصاحبه‌هایی انجام داده‌اند و گفته اند که بردن گوام و هند مربی نمی‌خواهد آیا این حرفها صحیح است؟ ما با کی‌روش به جام جهانی رفتیم و نیجریه را متوقف کردیم و بازی پایاپایی با آرژانتین انجام دادیم. کره‌جنوبی را در خاک خودش سه بار شکست داده و شیلی را با همه نفراتش بردیم. بیستم اسفند اردوی تیم ملی شروع می شود ولی این تیم هنوز لباسی برای تمرین ندارد. این زیاده خواهی نیست. وقتی به آقای کفاشیان می گوییم، برای کوچکترین کارها ایشان می گوید پول نداریم.

پیروانی ادامه داد: عاشق نتیجه گرفتن تیم ملی هستم و اگر بدانم که فردی غیر از کی‌روش می‌تواند به تیم ملی کمک کند، وظیفه‌ام این است که از او حمایت کنم. در این مقطع به عنوان مدیر تیم ملی باید از کی‌روش حمایت کنم. به لحاظ غیرفنی، تیم ملی نیاز به امکانات دارد. ما باید چیزهای اولیه مانند لباس، چمن خوب و ... داشته باشیم. هیچ اتفاقی برای چمن کمپ تیم‌های ملی نیفتاده است و وقتی این موضوع را به کفاشیان می‌گوییم، پاسخ این است که بودجه ندارند. وضعیت لباس تیم ملی نباید انعکاس داده شود. اردوی تیم ملی از بیستم اسفند آغاز می‌شود اما هنوز لباس نداریم.

وی در واکنش به این موضوع که تاریخ استعفای کی‌روش دقیقا یک روز پس از انتخابات فدراسیون فوتبال است و برخی‌ها اعتقاد دارند که سرمربی تیم ملی وارد بازی انتخابات ریاست فدراسیون شده است و با کفاشیان هماهنگ شده تا مجمع تحت فشار قرار بگیرد گفت: باید بگویم که همان روز بیست و چهارم که کی روش استعفا داد من هم استعفایم را به فدراسیون فوتبال تحویل دادم. می‌توانید از مترجم کی‌روش بپرسید که سرمربی تیم ملی از من خواست که به خاطر دو بازی حساس تیم ملی در فروردین ماه به تیم ملی کمک کنم اما اعلام کردم وقتی نقایص را می‌بینم اجازه دهند که بروم تا شاید فرد دیگری بتواند کمک کند. هر کسی که تیم ندارد مصاحبه می‌کند. متاسفانه بدنامی بهتر از گمنامی شده است.

مدیر تیم ملی فوتبال گفت: بهتر است خیرینی که به تیم فوتبال امید کمک کردند به تیم ملی هم کمک کنند. کی‌روش حمایتی از کفاشیان نکرده است اما می‌دانم که کفاشیان نمی‌تواند به تنهایی کار را جلو ببرد اما جزئی‌ترین چیزها را می‌گویند پول نداریم. اگر کی‌روش دغدغه دارد یا من استعفا می‌دهم به این خاطر است که تیم ملی با این شرایط به جام جهانی صعود نخواهد کرد. کی‌روش حتی چند روز پیش از من پرسید می توانی پیش دکتر قالیباف شهردار تهران بروی تا از تیم ملی حمایت کند؟ اصلا دلیل منطقی ندارد و نمی‌دانم چرا امکانات نداریم. نمی‌خواهم از وزارت ورزش و جوانان دفاع کنم اما با بودجه‌ای که این وزارتخانه دارد و بازی‌های المپیک نیز در پیش است، بهتر است مسئولان بلندپایه به تیم ملی کمک کنند.

پیروانی در پایان گفت: اگر کی روش برای ۱۱ اردیبهشت استعفا داده گفته به این خاطر است که دست رئیس فدراسیون را باز بگذارم با این شرایط هر کسی رئیس فدراسیون شود، قول صعود به جام جهانی را نمی توان داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top