تاریخ انتشار: شنبه 1394/12/01 - 01:46
کد خبر: 193397

مراسم جایزه سینمایی «ققنوس» و «آینه» برگزار شد؛

«بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «سیانور» و «فهرست مقدس» جایزه مشترک سینمای انقلاب را از آن خود کردند +تصاویر

«بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «سیانور» و «فهرست مقدس» جایزه مشترک سینمای انقلاب را از آن خود کردند +تصاویر

مراسم اهدای پنجمین جایزه سینمایی «ققنوس» و تقدیر از برگزیدگان مجمع نوسیندگان و منتقدان سینمای انقلاب با عنوان "آینه" شامگاه جمعه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم اهدای پنجمین جایزه سینمایی «ققنوس» و تقدیر از برگزیدگان مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب با عنوان "آینه" شامگاه جمعه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای این مراسم محسن یزدی دبیر مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب طی سخنانی بیان داشت: این مجمع امسال نخستین جشن خود را برای تجلیل از نویسندگان مطبوعاتی در حوزه سینمای انقلاب برگزار کرده و داوری فیلم ها با رای گیری از ۵۰ منتقد و نویسنده انجام گرفته است.

دبیر مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب افزود: ما جمعی هستیم که آرزو داریم سالن های سینما مملو از مردم باشد و فیلم های خوب به نمایش درآید.

در ادامه  هیئت داوران بخش نقد و یادداشت پس از بررسی 70 اثر راه یافته به بخش مسابقه از میان 350 اثر، 25 اثر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه معرفی کردند. جوایز این بخش از میان نامزدهای اعلام شده به نویسندگان و منتقدان زیر اهدا گردید:
جایزه بخش نقد به محمدرضا باقری برای نقد فیلم «بادیگارد» با عنوان تقابل کدخدا محوری یا خدامحوری
جایزه بخش معرفی فیلم به رضا محرری برای فیلم «ایستاده در غبار» با عنوان قدرت فیلمسازی یک کارگردان و مخاطبانی میخکوب صندلی ها
جایزه بخش یادداشت به سجاد مهرگان برای نقد پوستر رسمی جشنواره سی و چهارم.
جایزه بخش گزارش به محمدرضا شهبازی برای گزارش لانگ شوت - تقاضا از روشنفکران؛ لااقل به فیلمسازهای چک و هلند رحم کنید!

بر اساس این گزارش همچنین فیلم های برتر پنجمین جایزه آینه نیز به شرح زیر اعلام شد:
انیمیشن «فهرست مقدس» به کارگردانی محمدامین همدانی و تولید سازمان فرهنگی هنری اوج.
فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی احسان محمدحسنی.
فیلم سینمایی «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی.
فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تولید سازمان فرهنگی هنری اوج.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر تجلیل از حبیب الله والی نژاد تهیه کننده با سابقه سینما به ویژه فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» از بابک حمیدیان بازیگر فیلم «بادیگارد» و نیز هادی حجازی فر بازیگر نقش جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در فیلم «ایستاده در غبار» تقدیر بعمل آمد.

همچنین روح‌الله رجبی دبیر جایزه سینمایی ققنوس در این مراسم ضمن اشاره به سخنان رهبری گفت: امسال مقام معظم رهبری در ابتدای سال نکته‌ای را گفتند و آن این بود که چه بهتر است اهالی اندیشه و تفکر در کنار اهل هنر و رسانه در کنار هم قرار گیرند تا در یک فضای بانشاط بتوانند به آثار فاخر مردمی برسند. هدف جایزه سینمایی ققنوس در این 5 سال همین موضوع بوده است.

وی تصریح کرد: تجمیع اهالی تفکر، رسانه و هنر در کنار یکدیگر توانسته است این هدف را محقق کند و تلاش کردیم تا این عَلم بر زمین نیفتد؛ امسال برگزاری جشن منتقدان سینمای انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس مجمعی برای هنر انقلاب شد. باید از حوزه هنری، سازمان اوج، بسیج و مجمع نویسندگان تشکر کنم.

رجبی افزود: باید توجه داشت، سینمای انقلاب، سینمای مردم است، سینمای مردمی که انقلاب کردند و انقلابی هستند و نه سینمای اشرافیت، امسال هم رهبر انقلاب بر این نکته اشاره کردند و فرمودند اشرافیت دوستی انگار دوباره احیا شده است. امیدوارم سینماگران انقلابی ما بیش از پیش کار کنند تا در همه ابعاد با این موضوع مقابله کنیم.

این گزارش حاکیست در برنامه امشب، ابتدا پنجمین جایزه هم اندیشی سینمای انقلاب (ققنوس) به ابراهیم حاتمی کیا برای کارگردانی فیلم «بادیگارد» رسید.

حاتمی کیا پس از دریافت جایزه خود در سخنانی بیان داشت: حوزه هنری برای ما خانه حساب می شود و خاطرات زیادی داریم. جای خیلی ها خالی است و امیدوارم حال فرج الله سلحشور بهتر شود.

حاتمی کیا افزود: یک اتفاقی در حال رخ دادن در سینما است و این اتفاق در برنامه هفت افخمی هم وجود دارد. مساله ظرف و‌ مظروف در هنر خیلی مهم است و یک دهه ای است که سینما برای عده ای بت شده و‌ گوساله سامری شده و دیگر برایشان مهم نیست در این ظرف چه ریخته می شود. دغدغه من گفتن این حرف ها است.

این گزارش حاکیست در این مراسم همچنین از علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلوبزیون و تئاتر کشور برای بازی در فیلم «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ طادی به عنوان یک اثر ماندگار در عرصه سینمای انقلاب و مقاومت تجلیل شد.

علی نصیریان هنگام تجلیل خود در سخنانی گفت: خیلی ممنونم که چنین جایزه ای را به من می دهید؛ ولی این جوایز را باید به جوانان داد زیرا شور و انگیزه زیادی در آنها می بینم. جوانان ما در حال رشد هستند و آرزو می کنم کارهای درخشان خلق شود.

نصیریان افزود: تجلیل از حاتمی کیا شایسته است و این نکته که درباره محتوا در سینما مطرح کرد خیلی مهم است. عده ای فکر می کردند من پول زیادی گرفتم‌که در فیلم شکارچی شنبه بازی کردم ولی اتفاقا زیر دستمزد همیشگی ام‌ گرفتم ولی این سناریو را و شخصیتی که پیشنهاد شده بود دوست داشتم. من به آن کار اعتقاد داشتم اگر دروغ بگویی و باور نداشته باشی زود لو می رود. هنر باید از درون بجوشد.

در ادامه بهروز شعیبی نیز برای کارگردانی فیلم «سیانور»، دیگر جایزه ققنوس را از آن خود کرد.

شعیبی پس از دریافت جایزه خود، با بیان اینکه خوشحال است همچنان امثال ابراهیم حاتمی کیا در سینما حضور دارند به نقل خاطره اولین حضور سینمایی خود در فیلم «آژانس شیشه ای» و استرس های انتخابش از سوی حاتمی کیا پرداخت.

«دلبری» به کارگردانی سیدجلال اشکذری دیگر فیلمی بود که جایزه ققنوس را به خود اختصاص داد.

همچنین کارگردانان انیمیشن «فهرست مقدس» و فیلم «ایستاده در غبار» نیز موفق شدند در کنار تندیس آینه، جایزه ققنوس را دریافت کند.

بنا بر این گزارش فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه کنندگی مهدی فیوضی نیز از سوی پنجمین هم اندیشی سینمای انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین در جریان این مراسم از همسر شهیدان مدافع حرم قربانی و سیاح تجلیل شد.

براساس این گزارش تجلیل از محمد کاسبی بازیگر سینما و نمایش فیلم «بادیگارد» پایان بخش این مراسم بود که تا دقایق ابتدایی بامداد شنبه به طول انجامید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top