تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/12/04 - 16:50
کد خبر: 193720

معاون رییس جمهور: کاندیداتوری فقهای شورای نگهبان خلاف بی‌طرفی و عدالت است!

مجید انصاری گفت: متاسفانه یک جناح خاص که رانت‌های خاصی و از جمله رانت اطمینان از تایید صلاحیت از مدت‌ها پیش داشتند و در این مدت به تبلیغ افراد خودشان از رسانه‌ها پرداخته‌اند و به نوعی هم صداوسیما به چهره‌پردازی آنها پرداخته نسبت به جناحی که برخی از افرادشان پس از شروع تبلیغات انتخابات تایید شدند و تا چندی پیش نمی‌دانستند چه کسانی از آنها تایید شده تخریب‌هایی وارد می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مجید انصاری با بیان اینکه چطور می‌شود لیستی که رئیس جمهور منتخب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بزرگان حوزه در آن قرار گرفتند به لیست انگلیسی مشهور می‌شود، ابراز داشت: انتظار می‌رفت شورای نگهبان در برابر این اقدام خلاف قانون موضع می‌گرفت، ولی هنگامی که شش نفر از آنها کاندیدای رقیب هستند، اتفاقی نمی‌افتد. البته مردم با رای‌شان پاسخی به این تبلیغات مسموم خواهند داد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایلنا  مجید انصاری ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال، مبنی بر اینکه در ایام انتخابات شاهد تخریب‌هایی از سوی جریان‌های مخالف دولت نسبت به دولت تدبیر و امید و شخص رئیس‌جمهور و همچنین جریان‌های حامی او هستیم که در این راستا تخریب‌های آن‌ها از برخی تریبون‌های رسمی همچون صداوسیما منتشر می‌شود؛ نظر شما درباره این تخریب‌ها چیست؟ گفت: متاسفانه علی‌رغم آنکه ما یک کشور اسلامی هستیم و رفتار افراد و گروه‌های سیاسی باید سرمشق برای دیگر کشور‌ها باشد و عرصه رقابت‌های انتخاباتی به تدریس اخلاق اسلامی تبدیل شود و چهره زیبای رقابت‌های اسلامی و به تعبیر قرآن مسابقه در خیر به جهانیان به نمایش گذاشته شود، اما برخی افراد و گروه‌ها در تخریب رقیب خود به گونه‌ای عمل می‌کند که نمونه آن را در کشورهای عقب‌افتاده و غیرمعتقد به اخلاق دینی می‌بینیم.

او ادامه داد: متاسفانه یک جناح خاص که رانت‌های خاصی و از جمله رانت اطمینان از تایید صلاحیت از مدت‌ها پیش داشتند و در این مدت به تبلیغ افراد خودشان از رسانه‌ها پرداخته‌اند و به نوعی هم صداوسیما به چهره‌پردازی آنها پرداخته نسبت به جناحی که برخی از افرادشان پس از شروع تبلیغات انتخابات تایید شدند و تا چندی پیش نمی‌دانستند چه کسانی از آنها تایید شده تخریب‌هایی وارد می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شاهدیم جریان‌هایی برخوردار از رانت طلبکار وارد عرصه شده‌اند و دولت را مورد تخریب قرار می‌دهند، اظهار داشت: آنها تبلیغات انتخاباتی را بهانه‌ای برای تخریب رئیس‌جمهور و دولت یازدهم قرار داده‌اند و حتی اقدامات مجرمانه انجام می‌دهند؛ کما آنکه در هفته‌های گذشته شاهد تیترهایی بودیم که مجرمانه است و دستگاه قضایی باید با آنها برخورد می‌کرد.

انصاری با اشاره به رفتارهای این افراد تصریح کرد: کسانی که طی دو سال و چند ماه گذشته از تریبون‌های مختلف ‌‌نهایت جفا و بی‌مهری را به دولت کردند و در شرایطی که سرداران دیپماسی ما در میدان مذاکره بودند و بعضا از پشت به آنها خنجر می‌زدند و با انواع و اقسام تهمت‌ها فضای یاس را در جامعه وارد می‌کردند و می‌گفتند برجام شکست می‌خورد و به نتیجه نمی‌رسد و تحریم‌ها لغو نمی‌شود و اکنون که گمانه‌زنی‌ها و آرزوهای قلبی شان تحقق نیافته، باز می‌گویند حال که برجام انجام شد، چرا نتیجه‌ای نداده است!؟

او افزود: اینها کسانی هستند که با همراهی ۸ ساله با سیاست‌های ویران‌گرایانه دولت قبل همه زیربناهای اقتصادی را نابود کردند. رکود ۸/۶- درصدی تورم ۴۳ درصدی و ورشکستگی نظام بانکی و میلیارد‌ها بدهی را به دوش دولت منتخب مردم تحمیل کرده‌اند و اکنون می‌گویند چرا مشکلات حل نمی‌شوند در حالی که چگونه می‌شود مشکلات را یکی دو ماهه حل کرد.

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با یادآوری اقدامات دولت برای بهبود وضعیت کشور خاطر نشان کرد: وقتی دولت دست به کار می‌شود و با کشورهای معتبر برای سرمایه‌گذاری وارد مذاکره می‌شود با تبلیغات مسموم می‌گویند ارزهای برجام را برده‌اند و هواپیما خریده‌اند و دروغ بزرگ می‌گویند در حالی که دولت گفت حتی یک دلار از ارزهای برجام را صرف خریداری هواپیما نکرده است.

انصاری اضافه کرد: من به یکی از این آقایان که ناراحت خرید هواپیماهای نو است گفتم شما اگر ناراحت هستید می‌توانید از این هواپیما‌ها استفاده نکنید و از‌‌ همان هواپیماهای نامطمئن بهره‌مند شوید؛ در حالی که این آقایان اکنون هم ترجیح می‌دهند در سفرهای خارجی‌اشان از هواپیماهای مطمئن خارجی استفاده کنند.

او با بیان اینکه مردم این بهانه‌جویی‌ها را می‌فهمند، ابراز داشت: در حالی که آقای روحانی دستور مقابله بی‌محابا با مفاسد را داده‌اند آقای جهانگیری مامور رسیدگی به این مسئله هستند و ایشان هم مجدانه و شجاعانه پیش می‌روند و در برخی موارد ناگزیر بعضی از مفاسد گذشته برملا می‌شود در حالی که دولت از ابتدا تصمیم بر آرامش کشور و پیگیری مفاسد از مجاری قضایی و قانونی داشت، ولی با این حال رئیس‌جمهور و دفتر ایشان را متهم می‌کنند که این فرافکنی سیاسی و برای فرار از پاسخگویی در همراهی از جریان مفاسد گذشته است.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه برخی به لیستی که در آن رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اطلاعات قرار دادند اتهام لیست انگلیسی می‌زنند. آیا این کار اقدامی مجرمانه نیست، گفت: این یکی از طنزهای تلخ است. شورای نگهبان با سخت‌گیری‌های فراوان نهایتاً عده‌ای را تایید کرده است که البته من انتقادهای جدی به نحوه بررسی صلاحیت‌ها دارم و بعد از انتخابات نیز در فضایی کار‌شناسانه و غیرتبلیغی به این مسئله می‌پردازم و مشکلات نحوه بررسی مجلس خبرگان را بیان کرده و طرح‌هایی برای اصلاح در اختیار مجلس خبرگان قرار می‌دهم ولی هرچند که خودم برخلاف قانون رد صلاحیت شدم و درباره رد صلاحیت بزرگانی چون آقای سیدحسن خمینی حرف دارم، ولی با این گلایه عده‌ای محدود تایید شدند ولی نصف این لیست تایید شده توسط جریان تمامیت‌خواه انگلیسی معرفی می‌شود که در وهله نخست توهین به شورای نگهبان و در درجه بعد توهین به شعور ملت ایران و همچنین سوءاستفاده آشکار سیاسی از عرصه انتخاباتی است که همه مجتهد هستند و باید عادل باشند و در چنین عرصه‌ای به فضلای حوزه علمیه و مجتهدان تهمت لیست انگلیسی می‌زنند.

نصاری ادامه داد: آیا در صورت انتخاب این لیست انگلیس پیروز شده است؟ آیا مردم به انگلیس رای داده‌اند؟ گویا این افراد معنا و الزامات سخن خود را نمی‌فهمند البته من به این جریان مشکوک هستم و با توجه به سابقه فیلم کارناوال عاشورا احتمال می‌دهم این نام مشکوک و ساختگی برای تخریب رقیب باشد و با کمال تاسف صداوسیما هم در ادامه سیاست یک‌جانبه‌گرایی و حمایت از یک جناح این موضوع را بهانه کرد و از سه چهار نفر حمایت و تبلیغات آنها را می‌کنند که اگر این افراد رای نیاورند انگلیس رای آورده است.

او با تاکید بر اینکه قطعاً رفتار صداوسیما مغایر با قانون، اخلاق اسلامی و منافع ملی است، تصریح کرد: هیچ‌گاه مردم گوششان به توصیه‌های انتخاباتی خارج نبوده و اگر تحلیلی در رسانه‌های بیگانه صورت گرفت نباید دستاویزی برای تخریب رقیب در داخل کشور شود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: چطور اگر رسانه‌های بیگانه از جناح مورد نظرشان تمجید کند با تیترهای درشت می‌گویند که دشمن به اعتراف خود اعتراف به درستی و تسلیم شده و آن را بزرگ می‌کنند و اگر کلمه‌ای در تایید ضمنی جناح مخالفشان زده شود، به آن جناح لیست و کیف انگلیسی می‌گویند.

انصاری با تاکید بر اینکه مردم به خوبی این رفتارهای غیر اخلاقی را می‌فهمند همچنان که معنای رد صلاحیت سید حسن خمینی را هم می‌فهمند، خاطرنشان کرد: به نظرم تنها مشکل آقای خمینی وابستگی‌شان به امام و محبوبیت بالا و تساعدی ایشان بود.

او با بیان اینکه چطور می‌شود لیستی که رئیس جمهور منتخب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بزرگان حوزه در آن قرار گرفتند به لیست انگلیسی مشهور می‌شود، ابراز داشت: انتظار می‌رفت شورای نگهبان در برابر این اقدام خلاف قانون موضع می‌گرفت، ولی هنگامی که شش نفر از آنها کاندیدای رقیب هستند، اتفاقی نمی‌افتد. البته مردم با رای‌شان پاسخی به این تبلیغات مسموم خواهند داد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مردم لیست و کاندیداهای اصلح را از تبلیغات کاندیدا‌ها شناسایی خواهند کرد و می‌توان گفت موج تخریبی علیه کاندیداهای محبوب مردمی اقدامی خلاف قانون و ناشی از ترس کاندیداهای رقیب است.

انصاری درباره اینکه آیا دولت در برابر این تصمیم‌ها واکنشی نشان خواهد داد، بیان کرد: دولت فعلاً رسالت خود را در برگزاری انتخابات آرام و پرشور می‌داند و قبل از آنکه از خود دفاع کند به فکر دفاع از حقوق عمومی مردم و کاندیداهای مظلومی است که در عرصه‌های نابرابری قرار گرفته‌اند و رقابت می‌کنند. البته اقدامات خلاف قانون در ایراد اتهام حتماً از مجاری قانونی و قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

او درباره کاندید بودن برخی از اعضای شورای نگهبان در مجلس خبرگان هم اعلام کرد: به نظرم کاندیداهای فقهای شورای نگهبان خلاف بی‌طرفی و عدالت است و‌ ای کاش فقها برای حفظ حرمت شورای نگهبان و صیانت از این جایگاه مهم کاندیدا نمی‌شدند و شبهه ‌منافع شخصی در مسئله مهم انتخابات پیش نمی‌آمد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه تمامی ایرانیان از هر طیفی در کنار صندوق‌های رای حاضر باشند، یاد آور شد: تقاضا دارم همه افراد و به خصوص در تهران یکپارچه در کنار صندوق‌های رای حاضر شوند و هم به لیست مجلس شورای اسلامی و هم به لیست خبرگان به صورت کامل رای بدهند. امیدوارم نتیجه انتخابات هرچه که باشد، به نفع مردم باشد و مجلسی بهتر و خبرگانی کامل‌تر شکل بگیرد.

انصاری در پاسخ به شبهه‌های برخی از اصولگرایان مبنی بر اینکه دولت برای رفع مشکلات برنامه‌ای ندارد، گفت: متاسفانه برخی این روز‌ها دولت را به بی‌برنامگی در اقتصاد متهم می‌کنند و وعده بهشت برین به مردم می‌دهند در حالی که دولت نهم و دهم در اختیارشان بود و خود از مجالس ششم تا به الان حاضر بودند. آن‌ها باید به مردم بگویند که چه گل اقتصادی هنگامی که دولت و مجلس به طور کامل در دستشان بود و درآمد بی‌سابقه ۷۰۰ میلیاردی و قیمت نفت ۱۲۰ دلاری داشتند بر سر مردم زده‌اند؟

انصاری افزود: فکر می‌کنم بعضی‌ها تصور می‌کنند مردم حافظه‌شان را از دست داده‌اند؛ در حالی که حافظه مردم خوب کار می‌کند و می‌دانند عملکرد افراد چگونه بوده است. دولت در چند ماه گذشته وقتش را صرف آواربرداری از ویرانه‌های زلزله‌های ویرانگر آنها کرده است و به تازگی توانسته زمینه را برای سرمایه‌گذاری و تحرک اقتصادی هموار کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top