تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/12/12 - 11:34
کد خبر: 194372

نکاتی فراتر از ماجرای حماقت یک توهین کننده؛

پشت پرده یک هتاکی «تلگرامی» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

پشت پرده یک هتاکی «تلگرامی» در دانشگاه سیستان و بلوچستان

«م ب» یکی از اساتید گروه‌های دانشکده علوم پایه و دبیر انجمن مدرسین دانشگاه سیستان و بلوچستان است، که این طرح اهانت آمیز را که توسط یکی از کاریکاتوریست‌های ضدانقلاب طراحی شده؛ در یک گروه تلگرامی تحت عنوان «گفتگوی آزاد میان اساتید دانشگاه» منتشر کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: ابتدای هفته جاری بود که  یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اقدام به انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز نسبت به ساحت رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی تلگرام کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «م ب» یکی از  اساتید گروه‌های دانشکده علوم پایه و دبیر انجمن مدرسین دانشگاه سیستان و بلوچستان است، که این طرح اهانت آمیز را که توسط یکی از کاریکاتوریست‌های ضدانقلاب طراحی شده؛ در یک گروه تلگرامی تحت عنوان «گفتگوی آزاد میان اساتید دانشگاه» منتشر می کند.

پس از این اقدام دانشجویان و اساتید این دانشگاه خواستار برخورد جدی با این فرد هتاک شدند که سرانجام، این فرد شب گذشته دستگیر شد. در همین رابطه پایگاه زاهدان پرس با انتشار جزئیات بیشتری از این اتفاقات در دانشگاه سیستان و بلوچستان نوشت:

الف: فرد توهین کننده از اصلی ترین چهره های یکی از جریانات سیاسی و مسئول رسمی یکی از تشکل های اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان است. به همین دلیل بیش از آنکه با یک فرد کم اطلاع و مغرض ساده! روبه‌رو باشیم با یک عقبه در در اینباره مواجه هستیم. ضمن آنکه به اذعان فعالین دانشجویی این اولین توهین از طرف این طیف نبوده و پیش از این برخی افراد منتسب به این جریان مشکوک سیاسی و تشکل مدعی اصلاح طلبی به برخی مراجع تقلید و علمای بزرگ و اعتقادات مذهبی نیز توهین کرده اند.

ب: طیف مذکور در این دانشگاه پشت پرده برگزاری بسیاری از برنامه های سیاسی مشکوکی هستند که در آن مراسم نیز خطوط قرمز نظام مرتبا مورد هدف قرار گرفته است. در این مراسم سخنرانان علنا به رهبر معظم انقلاب، شورای نگهبان و دستگاه قضایی توهین کرده و از جریان و سران فتنه نیز حمایت کرده اند. متن و فیلم کامل این توهین ها هم اینک نیز به وفور در فضای مجازی قابل دسترس است. اما در سوابق سیاسی این طیف لانه کرده در دانشگاه سیستان و بلوچستان فعالیت در فتنه ۸۸ نیز دیده می شود؛ بگونه ای که برخی از چهره های این تشکل سیاسی از اصلی ترین لیدرهای فتنه ۸۸ در دانشگاه بوده اند.

ج: دستگیری این فرد هتاک توسط نهادهای امنیتی در همان ساعات اولیه نشان می دهد که کارشناسان امنیتی در سیستان و بلوچستان به خوبی به این نتیجه رسیده‌اند که فضای سیاسی در این استان مرزی و استراتژیک طی چند ماه اخیر به سمت شکستن خطوط قرمز و همچنین قداست زدایی از برخی جایگاه های عالی نظام رفته است. پیام این دستگیری برای افکار عمومی حداقل آن است که دستگاه امنیتی قصد ورود جدی برای تصحیح این فضا را دارد. این مسئله البته برای جامعه هم آرام بخش است و هم از التهابات آتی جلوگیری خواهد کرد.

د: برخی شنیده ها نیز از عزم جدی دستگاه های نظارتی برای برخورد قاطع با فرد هتاک خبر می دهند؛ اما یک سئوال اساسی این است که آیا تنها با یک فرد روبه رو هستیم؟! اگر به دنبال ریشه کنی ادامه توهین به خطوط قرمز ملت ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان هستیم؛ نباید جریان و عقبه را مورد هدف قرار داد؟ جواب حداقل برای عموم اساتید و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان روشن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top