تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/12/16 - 09:00
کد خبر: 194635

پس از دو روز از برگزاری آزمون دکتری؛

دانشجویان، از «سخت» و «آسان‌» کنکور دکتری 95 می‌گویند

دانشجویان، از «سخت» و «آسان‌» کنکور دکتری 95 می‌گویند

داوطلبان کنکور دکتری سراسری (نیمه متمرکز) سال 1395 درباره میزان سختی یا آسانی سوالات، تقسیم بندی و زمان بندی دفترچه سوالات، کم یا مناسب بودن وقت، منابعی که سوالات از آنها استخراج شده بود و ... نظرات مختلفی را در فضای مجازی منتشر کرده و واکنش خود را نشان داده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران:  آزمون دکتری سال 95 با تمام خوب و بدهایش بالاخره برگزار شد  و داوطلبان را از استرس و تب و تاب برگزاری این آزمون حساس خارج کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D نیمه متمرکز سال ۹۵ جمعه ۱۴ اسفند با رقابت ۱۵۸ هزار و ۹۴ داوطلب برگزار شد.

داوطلبان کنکور دکتری سراسری (نیمه متمرکز) سال 1395 درباره میزان سختی یا آسانی سوالات، تقسیم بندی و زمان بندی دفترچه سوالات، کم یا مناسب بودن وقت، منابعی که سوالات از آنها استخراج شده بود و ... نظرات مختلفی را در فضای مجازی منتشر کرده و واکنش نشان داده اند.

«خبرنامه دانشجویان ایران»، با توجه به این مساله که تعداد رشته های آزمون دکتری از فراوانی بالایی برخوردار است، نظرات کاربران و داوطلبان را از سایت های تخصصی و در تعدادی از رشته های پرطرفدار استخراج کرده است که در زیر می توانید آنها را مشاهده کنید:

*** رشته مدیریت***

* سمانه: سلام به نظرم برنامه زمانبندی جهت پاسخگویی به سوالات خوب نبود120 دقیقه برای دروس تخصصی و 90 دقیقه استعداد تحصیلی و زبان، شاید اگر دو تا دقترچه را همزمان پخش کرده بودند یا با فاصله زمانی 90 دقیقه خیلی بهتر بود و برای زبان وقت کافی داشتیم.

* محمد: متاسفم برای این ازمون

* روزبه: سوالات مدیریت اسلامی چرا 25 تا بود؟ زبان سخت بود .... یعنی اینقدر تئوری سازمان بی اهمیت در پژوهش های مدیریتی؟

* ندا: واقعا تعجب میکنم از زمان بندی مسئولان محترم! تو دفترچه اول یک ساعت زمان اضافه بیاری و تو دفترچه دوم کلی سوال نخونده مونده باشه واست؟ بعد تو اولین سالی که مدیریت اسلامی میاد باید به تعداد مبانی سازمان مدیریت سوال بیاد؟ آیا کسی که دکترا میخواد بخونه باید به این دو مقوله تسلط یکسانی داشته باشه؟ یعنی واقعا مسئولین فکر کردن اهمیت این درس تو دکترا به اندازه مباحث بیس مدیریتیه؟ کاش کسی پاسخگو بود! کاش!

* مهدی: با سلام استعداد و زبان استاندارد بود. اهمیت زمان بیش از قدرت تجزیه و تحلیل بود. تخصصی آمار و تئوریها استاندارد بود اما مدیریت اسلامی پر رنگ تر از سالهای پیش بود و به نظرم خیلی انتظار نداشتن که 25 سوال سهم داشته باشه. اگر در کنکور ورودی 95 هم اینقدر تاکید میشد، رویکرد مطالعه رو تغییر میدادم.

* محسن: با سلام خدمت همه دوستان عزیز الان اگه تیلور یا ماکس وبریا پیتر درامر یا تامپسون یا فایول یا گیولیک یا فالت یا وودوارد یا ارجریس یا مینتزبرگ یا دیوید یا .... بیان کنکور دکتری مدیریت شرکت کنند مطمئنم قبول نمیشند... چون مدیریت اسلامی و بلد نیستند ... همون مباحثی که از شون سوال طرح میشه و خودشون مطرح کردنو و هم بعید می دونم درست جواب بدهند... با وقت ازمونی که دارند... واقعا ما داریم به کجا میریم......

*** رشته برق***

* رضا: امیدوارم همتون موفق باشین. من سال اولم بود شرکت کردم کنکور دکتری. به نظر من خیلی سخت نبود اگه تایم بیشتری بود میشد بیشتر هم زد با اینحال من ۱۱ تا تخصصی زدم و کمی کمتر از نصف هم زبان و استعداد. گرایشمم کنترله. یکی از دوستانم با درصد ۲۸ برای دروس تخصصی و ۴۰ برای زبان و استعداد رتبه ۳۰ کنترل سال گذشته بود. با این اوصاف میتونم کمی امیدوار باشم اما خب نمیدونم چرا حس میکنم خیلیم خوب نیست این درصدایی که میارم از این کنکور…نظر شماها چیه؟

* برق: سلام دوستان٬ به نظر بنده با سال گذشته نباید مقایسه کرد چون اصلا منابع فرق کرده بود و شیوه اعلام نتایج هم تغییر کرده.

* Power: من سال دومم هست ازمون میدم امسال استعداد در بخش تجسمی و تحلیلی بسیار سخت و در بخش درک مطلب بسیار ساده بود. تخصصی ها از نظر من مدار بسیار ساده بود من ١٨ سوال مدار زدم و ١٠ سوال ریاضی چون ریاضی فصل مشتقات جزیی رو نخونده بودم میشه گفت تخصصی ها اسونتر بود خیلی نسبت به سال گذشته در مورد زبان هم من فقط گرامر زدم.

* برق خسته: با سلام. سوالات ریاضی متوسط و سوالات مدار وقت گیر بود و متوسط به بالا طراحی شده بود. استعداد و زبان هم متوسط بودند. کسایی که تخصصی رو خوب بزنند تراز خوبی میارند. تو کنکور دکتری تخصصی تعیین کننده است. در کل برام راضی کننده نبود مخصوصا سولات مدار اعصابمو به هم ریخت و خیلی از سوالات مدار رو نتونستم جواب بدم (با اینکه مدار هم زیاد خونده بودم)

* مهدی کنترل: به نظرم تعداد مناسب سوال برای این آزمون ۳۶ سوال بود نه، 40 سوالات ریاضی مهندسی خیلی ساده بودن و کسی که سوالای ارشد دو سال آخرو نگاه میکرد راحت جواب می داد. مدار هم سوالاش راحت بود اما خیلی وقتگیر. و در کل استاندارد نبود. زبان نسبت به سالهای قبل خیلی سخت تر بود. استعداد هم متوسط. من دیشب حتی یک دقیقه نتونستم بخوابم سر جلسه اصلا نا نداشتم! کلا ۱۳ سوال تخصصی تونستم جواب بدم و بعد وقت تموم شد. استعداد ۱۲ تا و زبان ۵تا. در کل امیدی نیست. امیدوارم کسایی که زحمت کشیدن به اهدافشون برسن.

*** مجموعه علوم سیاسی***

* شازده: افتضاح ترین آزمونی که تا به حال برای دکتری علوم سیاسی برگزار کردند حیف اون همه اقتصاد سیاسی، سیاست خارجی تحولات ایران و سیاست مقایسه ای. یعنی بدشانس تر از من در تمام دنیا یافت نخواهد شد. دوستان که تجربه ای دارند لطفا به صورت شماره گذاری شده مثلا ۱ ۲ و … تجربیاتتون رو در اتیار همدیگه بذارید تا همه یاد بگیریم . سپاس فراوان از تک تک شما

* محسن: واقعا حیف عمر.من با وجود اینکه پارسال هفتاد شدم و امسال هم بیشتر از پارسال خوندم اما متاسفانه ضعیفتر هم عمل کردم.

* سحر: سوالات تخصصی خیلی گسترده و پیچ در پیچ بود انگار که هر سوال با ۴گزنه از ۴ منبع مختلف اورده بودن، من برا تخصصی ۳۵ دقیقه زیاد اوردم ، اول متن اول استعداد زدم بلافاصله رفتم سراغ زبان لغتاش زدم دوباره برگشتم استعداد زدم بعد رفتم سراغ اول ردینگ و بعد زبان. دوستان من سال قبل ۳ سوال زبان زدم ولی چون مطمئن نبودم پاک کردم وقتی کترنامه آمد متوجه شدم منفی شده به سازمان سنجش تماس گرفتم گفتند که سیستم گزینه ها رو ثبت کرده!

* رضا: بنظر من که سوالای تخصصی آسون بود ولی زبان سخت بود. در کل تخصصی چیزی بیشتر از سولای کنکور ارشد نبود،سطحش شاید پایین تر هم بود

*** مکانیک***

* مکانیک: دوستان من مکانیکم درصدام اینه: تخصصی ۱۰/  استعداد ۲۰/ زبان ۵۵/  فکر میکنید تراز فردوسی رو میارم؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید، خیلی ناراحتم. من دینامیک فقط ۴ تا حل کردم هرچند میشد باز هم حل کرد… مقاومت خیلی بد بود وفقط یکی، چه اشتباهی کردم که ترمو نخوندم و هیچی هم نزدم ،واقعا دیروز از سردرد دیونه شدم

* مکانیک: دینامیک خوب بود،ترمو خوب،مقاومت متوسط،استعداد و زبان افتضاح من جامدات بودم…درصد پارسال رو با امسال نمیشه مقایسه کرد..امسال فکر کنم تعداد دعوت شده ها بیشتر از پارسال خواهد بود…بزارید ترازتون بیاد بعد بحث میکنیم و.. دوستان من چه اشتباهی کردم ترمو نخوندم و هیچی نزدم دینامیک فقط ۴ تا ، مقاومت هم ۱ وای خدایا . دوستانی که میدونند جواب بدن آیا نمره ورودی به فردوسی میارم. درصدا: تخصصی ۱۰ /استعداد ۲۰ /زبان ۶۰
 

*** حقوق***

من رشته ام حقوق بود به نظرم تخصصیا رو به اسون بود خصوصا مدنی اصول و بی ن ال. اساسی و جزا یکم ریز سوال داده بودن .ولی درکل نسبت به عمومیا اسون تر بود. از عمومیا راضی نبودم و. بین استعداد و زبان هم استعداد رو بهتر و جواب دادم. بقیه دوستان حقوقی چطور ارزیابی میکنن

* سلام دوستان؛ با توجه به شرایط جدید این سوال برام پیش اومده که اگر دانشجویان برخی گرایشات به دلیل ضعف در پاسخگویی به بیشتر سوالات بخش تخصصی نتونند تراز مورد نظر دانشگاه های تاپ رو بدست بیارن تکلیف چیه؟ مثلا بچه های جزا نتونند از پس سوالات اصول و مدنی و اساسی و بین الملل بربیان و به همین خاطر ترازشون کلی سقوط کنه و در طرف مقابل دانشگاه های طراز اول، تراز خیلی بالایی رو مدنظر قرار بدن. خوب در این صورت اصلا کسی برای مصاحبه دعوت نمیشه تا پذیرشی صورت بگیره.

باز هم بی عدالتی تو آزمون دکتری هست. اصلا چرا باید من که زا هستم به سوالات بین الملل پاسخ بدم؟ یا این استعداد تحصیلی چیه که باید این همه براش وقت تلف می کنیم؟ هنوز مسئولین با خودشون درگیرندو یک عده که نمی دونم چرا سعی در سخت گیری الکی دارن این که نشد عدالت آموزشی. تمام شرایط آزمون بازگشت به گذشته های دور داره. زمانی که پدران ما کنکور دکتری میدادن و باید واسه هر دانشگاهی جدا گزینش میشدن اساتید سلیقه ای برخورد می کردند . شاید یه جور رقیب بدر کردن باشه. به هر حال باید شیوه تغییر کنه این اصلا عادلانه نیست بذارین بخونیم. هیات علمی و شغل های تاپ مال شما

* بی نام: من به سختی و آسونیش فکر نمی کنم اما هنوز ذهنم درگیر سئوالات عمومی شه بخصوص تست هوشهاش راستش بدم نیومدخوب ادم رو به چالش می کشد اختصاصی هاش هم بد نبود

* میترا: به نظرم تخصصیا خوب بود. خصوصا مدنی و اصول فقه و. بین ال خصوصی. جزا یکم ریز سوال داده بودن مباحثی مثل توبه و تکرار و. تخفیف ولی بازم نرمال بود. من از عمومیا زیاد راضی نبودم. حالا باید دید بقیه چطور عمل کردن

*** حسابداری***

* شیما: سلام بر دوستان عزیز. سوالات تخصصی اصلا آسان نبود بلکه تمام سوالات مفهومی بود. باید سوال را با دقت می خواندید. ببینید جواب هایی که دوستمون در زیر نوشتند در ظاهر درسته و تعدادی از آن ها اشتباه است.

* حسابداری 95 : البته هرچی تخصصی راحت بود ولی ریاضی و امار وقت گیر بود که باعث میشد مدیریت زمان از دست بره… شما چندتا از مجموع سوالات تخصصی رو جواب دادین؟

* ح-حسابداری: هیچی مشخص نیست و بستگی به سایرین داره، ایشالا موفق میشید. من بیشتر از ۳۰ سوال تخصصی رو نرسیدم جواب بدم اما بعضی از دوستان گفتن که تونستن تا ۵۰ سوال از ۶۰ تا رو جواب بدن…. درنتیجه فعلا نمیشه چیزی گفت.

*  با سلام.. بعید میدونم کسی رسیده باشه تمام سوالاتو جواب بده…. مخصوصا سه تا سوال آمار بود که هر کدومش ۱۰ دقیقه زمان میبرد… یکی محاسبه رگرسیون – یکیمحاسبه ضریب چولگی و یکی هم محاسبه واریانس
 

*** اقتصاد***

* فاطمه: بنظرم سطح سوالات تخصصی از ازمون کارشناسی ارشد هم پایین تر بود.. جالبه از کسیکه مدرک ارشد داره دوباره امتحان دروس کارشناسی رو بگیرند.. بعد هر دانشگاهی امتحان تخصصی منابع خودش رو بگیرد آخر هم بروی مصاحبه…. . باز خود دانشگاهها تعیین می کنند کی برود روی صندلی دکتری بنشیند؟؟؟؟؟؟ البه فکر کنم اگر مثل قبل به پنج دانشگاه هم معرفی بشی باید حداقل پنج میلیون تومانی هزینه بکنی برای تمامی این مراحل عدالت کجاست…………

*  سلام دوستان. ممنون از نظرات خوبی که دادین.. به نظر من امسال برای علوم اقتصادی آزمون تخصصی رو خیلی راحت داده بودن اما استعداد و زبان سخت بود.

*  دقیقا منم هم با شماها موافقم سطح آزمون حتی از کنکور ارشد هم پایین تر بود. با این اوصاف فکر میکنید برای هر درس چند درصد زده باشید؟

*** عمران***

* خوب بود ولی متاسفانه جا واسه چرک نویس نبود.

* مهرداد موحدی: کاش منابع دکتری تغییر نمیکرد ؛ آخه با عقل جور درمیاد درسایی رو که دوره ارشد خوندیم و تخصصی تره و شاخه دکترامون بر اساس اون تعیین میشه رو ندیده بگیریم و منابع ارشدو بخونیم؟؟؟ آخه با چه توجیح محکمه پسندی این تصمیمو گرفتن!؟؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top