تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/12/16 - 08:19
کد خبر: 194662

جزئیات به‌کارگیری متعهدین خدمات آموزشی در دانشگاه‌های پزشکی

دکتر سید علی حسینی افزود:افرادی که قصد دارند به عنوان هیات علمی پیمانی و در ادامه رسمی به در وزارت بهداشت جذب شوند باید در رقابتی عادلانه با سایر همتایان خود شرکت کنند و در صورت احراز صلاحیت لازم به عضویت هیات علمی دربیایند

خبرنامه دانشجویان ایران: طبق گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور طی بخشنامه‌ای ملزم شدند پس از معرفی متعهدین خدمات آموزشی از طریق مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت، حسب اعلام نیاز اقدام لازم را درخصوص بهره‌ مندی از خدمات این افراد به عمل آورند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر باقر لاریجانی با اشاره به کمبود اعضای هیأت علمی در نظام سلامت کشور تاکید کرد: لازم است نیروهای متخصصی که فارغ التحصیل می شوند و متعهد به خدمت هستند در حوزه آموزش علوم پزشکی به کار گرفته شوند. سالانه افرادی موفق به اخذ دانشنامه تخصصی و دکتری تخصصی Ph.D شده و باید در بهره برداری از این نیروهای متخصص که از سرمایه های کشور هستند تسریع گردد. این در صورتی است که به کارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به عنوان عضو هیأت علمی نیست.

در همین راستا، قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی درمورد آیین‌نامه مذکور توضیحاتی به ایسنا ارائه کرده و گفت:هدف وزارت بهداشت این است که جذب اعضای هیات علمی در حوزه‌های تخصصی و حوزه پی اچ دی سریع تر صورت بگیرد.درواقع درصدی از افرادی که صاحب رتبه های برتر هستند می‌توانند به صورت مستقیم به حوزه آموزش وارد شده و هیات علمی شوند اما اکنون این امر به صورت جدی تر دنبال شده و مصوباتی هم برای این کار مد نظر قرار گرفته است.

دکتر سید حسن امامی رضوی ادامه داد:در دوره های قبل صاحبان رتبه های اول و دوم و سوم در حوزه آموزش جذب می‌شدند اما بر اساس مصوبات اخیر،رتبه مد نظر نیست و 5 تا 10 درصد فارغ التحصیلان می‌توانند در صورت تمایل دانشگاه به عنوان هیات علمی جذب شوند.البته از آنجایی که رشته‌های علوم پایه متنوع تر است باید با شرایط ویژه تری به آن نگاه شود.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت نیز در این مورد به ایسنا گفت: از آنجایی که فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت به کار گرفته می شوند، در ابتدای خدمت به عنوان متعهد خدمت جذب شده و تعهدات قانونی خود را شروع می‌کنند،البته افرادی که به عنوان هیات علمی متعهد خدمت معرفی می‌شوند کسانی قرار نیست ردیف استخدامی بگیرند و به عنوان پیمانی جذب شوند.

دکتر سید علی حسینی افزود:افرادی که قصد دارند به عنوان هیات علمی پیمانی و در ادامه رسمی به در وزارت بهداشت جذب شوند باید در رقابتی عادلانه با سایر همتایان خود شرکت کنند و در صورت احراز صلاحیت لازم به عضویت هیات علمی دربیایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top