تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/12/19 - 17:41
کد خبر: 195052

طرح جدید برای مقابله با تکدی گری

مدیرکل امور اجتماعی استان البرز: تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته ولی به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها و نداشتن اردوگاه‌های دائمی که این افراد پس از جمع‌آوری نگهداری شوند، این افراد دوباره به شهر باز می‌گردند، بنابراین با نظر ویژه استاندار مکانی برای احداث اردوگاه معین شده و درصدد ساخت و راه‌اندازی آن هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل امور اجتماعی استان البرز: تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته ولی به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها و نداشتن اردوگاه‌های دائمی که این افراد پس از جمع‌آوری نگهداری شوند، این افراد دوباره به شهر باز می‌گردند، بنابراین با نظر ویژه استاندار مکانی برای احداث اردوگاه معین شده و درصدد ساخت و راه‌اندازی آن هستیم.

به کزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، حمیدرضا عسگری مورودی با اشاره به نقش مهم مردم برای رفع معضل تکدی‌گری، افزود: مردم در مواجه با تکدی‌گران دچار آسیب می‌شوند و در نهایت نیز خود مردم به گسترش فعالیت این افراد کمک می‌کنند، برای مقابله با این معضل، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی دارند و با ارتقا سطح بینش، دانش و آگاهی مردم علاوه بر این موضوع می‌توان بسیاری از معضلات اجتماعی را در یک مجرای آگاهی بخشی، سامان داد.

وی ادامه داد: در پدیده تکدی‌گری با 2 گزاره رو به رو هستیم یکی دستگاه‌هایی که در این رابطه مسئولیت دارند و استانداری که در صدر آنها مهمترین نقش برای ایجاد تعامل و هماهنگی را ایفا می‌کند و دیگری مردم هستند، از این رو هر بار متکدیان به ویژه اتباع خارجی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند ولی حدود 90 درصد این افراد اتباع خارجی بودند، که به صورت شبکه‌ای عمل می‌کنند.

این مسئول گفت: تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته ولی به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها و نداشتن اردوگاه‌های دائمی که این افراد پس از جمع‌آوری نگهداری شوند، این افراد دوباره به شهر باز می‌گردند، بنابراین با نظر ویژه استاندار مکانی برای احداث اردوگاه معین شده و درصدد ساخت و راه‌اندازی آن هستیم.

عسگری مورودی افزود: طرح رد مرز و طرد اتباع خارجی با ضوابط خاصی صورت می‌گیرد و چون این افراد شبکه‌ای عمل می‌کنند و از تمام قوانین آگاه هستند به نوعی از شکاف‌هایی که در این طرح وجود دارد استفاده می‌کنند، در یکی از بندهای این طرح ذکر شده افرادی که ترد می‌شوند باید همراه یکی از محارم از مرز خارج شوند.

وی اضافه کرد: یکی از ابزارها و شگردهایی که متکدیان از آن استفاده می‌کنند، نقص عضو و معلولیت است که بیشتر در مورد اتباع پاکستانی وجود دارد، باندهایی وجود دارند که پس از تولد نوزاد اقدام به قطع عضو او به منظور استفاده در بحث تکدی گری می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز، گفت: مردم کشور ما به دلیل آموزه‌های دینی که ما را موظف می‌کند از اشخاصی که دارای معلولیت هستند حمایت کنیم، به آنها کمک می‌کنند و آنها نیز از این احساسات مردم برای پیشبرد کار خود استفاده می‌کنند، از این رو باید اطلاع‌رسانی شود که به چه افرادی و از چه مجرایی کمک شود.

وی عنوان کرد: مردم و افراد خیر برای کمک به نیازمندان و بی‌بضاعتان می‌توانند از طریق خیریه‌ها و سمن‌های فعال در این راستا اقدام کنند تا به هدف و نیت واقعی خود برسند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top