تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/01/09 - 15:18
کد خبر: 196175

پرحاشیه ترین اخبار «خبرنامه دانشجویان ایران» در سال 94/ 8

حاشیه‌های یک دیدار با رئیس جمهور؛ کلیپی که 6 میلیون بازدید خورد! +عکس و فیلم

حاشیه‌های یک دیدار با رئیس جمهور؛ کلیپی که 6 میلیون بازدید خورد! +عکس و فیلم

طی یکسال گذشته با رصد این اخبار و انتشار و انعکاس این اتفاقات باعث جریان سازی در سطح کشور شد، بطوری که بعضا انتشار این واقعیات که مورد توجه بسیار از رسانه های مکتوب و مجازی قرار گرفت، با واکنش و تهدیداتی از سوی برخی از افراد یا تشکل های حاشیه ساز، همراه شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: «دانشگاه» در سالی که گذشت بدون شک یکی از پرحاشیه ترین، سال های خود را سپری کرد، البته اگر از رشد علمی کشور که به گفته  وزیر علوم رشد قاب توجهی داشته ایم، اما در مسئله فرهنگی و اجتماعی اتفاقات مختلفی در سطح دانشگاه های کشور روی داد، که برنامه سیاسی تشکل های دانشجویی، کنسرت ها و اردوهای مختلط از جمله مهمترین این اتفاقات بوده است.

«خبرنامه دانشجویان ایران»، طی یکسال گذشته با رصد این اخبار و انتشار و انعکاس این اتفاقات باعث جریان سازی در سطح کشور شد، بطوری که بعضا انتشار این واقعیات که مورد توجه بسیار از رسانه های مکتوب و مجازی قرار گرفت، با واکنش و تهدیداتی از سوی برخی از افراد یا تشکل های حاشیه ساز، همراه شد.

بازخوانی اخبار جریان ساز «خبرنامه دانشجویان ایران» در سال 94، نشان می دهد که نزدیک به 100 اتفاق حاشیه ساز در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همراه بوده است، که این مسئله فرصت مناسبی است که در نوروز 95، ضمن بازنشر مجدد این اتفاقات نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت دانشگاه در حوزه های یادشده بیاندازیم.

** ضرب و شتم یک دانشجوی دختر در حاشیه حضور یک فتنه‌گر
اما آذرماه امسال حاشیه های فراوانی داشت؛ صبح روز یکشنبه 8 آذرماه در حالیکه قرار بود مراسم آئین گشایش انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یاسوج با حضور آذر منصوری در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار گردد؛ حدود 100 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یاسوج با تجمع در سالن اجتماعات محل برگزاری مراسم و سر دادن شعار «مرگ بر فتنه گر»، «فتنه گر حیا کن، دانشگاه را رها کن» و «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» اعتراض خود را به حضور وی به عنوان فعال فتنه در دانشگاه اعلام کردند.

در ادامه این اعتراضات یکی از دانشجویان دختر معترض به حضور آذر منصوری بالای سن رفت تا به حضور  وی در دانشگاه اعتراض کند که توسط تعدادی از برگزار کنندگان مراسم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در ادامه وی را از روی سن به پائین پرت می کنند که منجر به متشنج شدن بیشتر محل برگزاری مراسم و خروج آذر منصوری از سالن اجتماعات مراسم می گردد و دانشجویان معترض نیز در ادامه با حضور در محوطه دانشگاه اقدام به سردادن شعار «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» کردند. (اینجـــــــــا)

** حمله به یک دختر دانشجو/ نصب متعدد پوستر سران فتنه در محل سخنرانی
اما یکی از مهمترین اتفاقات آذرماه، حمله به یکی از دانشجویان دختر در دانشگاه شهید چمران اهواز بود؛ در هفدهم آذرماه در برنامه تریبون آزاد انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که با موضوع "جنبش های دانشجویی" در حال برگزاری بود، تعدادی از دانشجونماها با حمله به یک دختر محجبه سعی در آزار و اذیت وی را داشتند که یکی از اعضاء اصلی انجمن اسلامی دانشجویان -علی قائد رحمت- در دفاع از این دختر دانشجو اعتراض می کند که توسط تعدادی از جریان طیف تندرو این دانشگاه با ضرب و شتم مواجه می شود. این اتفاق در حالی رخ داد که روز قبل از این ماجرا  نیز این دانشگاه با حاشیه های زیادی همراه بود. (اینجــــــــــا)

حمله مجدد به یکی دیگر از دانشجویان/ نصب متعدد پوستر سران فتنه در محل سخنرانی +فیلم و عکس

حمله مجدد به یکی دیگر از دانشجویان/ نصب متعدد پوستر سران فتنه در محل سخنرانی +فیلم و عکس

** دعوت از عناصر نهضت آزادی در برنامه انجمن تهران
اما در همان اواسط آذرماه و روز دانشجو، دانشگاه تهران نیز خبرساز شد؛ و آن حضور ابراهیم یزدی دربرنامه انجمن تهران بود؛ خبرنامه دانشجویان ایران در آن زمان در خبری جنجالی نوشت: "حالا و در آستانه 16 آذر دعوت از برخی چهره های عضو این نهضت توسط تشکل های نزدیک به دولت، آن هم با عناوینی از جمله مشاور امام(ره)- در حالی که اعضای نهضت آزادی علنا و حتی تا به امروز همیشه از لفظ آقای خمینی(ره) استفاده کرده اند و هیچگاه عنوان امام را برای بنیانگذار عزیز انقلاب استفاده نکرده اند- منافقانه و ریاکارانه است و از نفوذ جریان ضدانقلاب نهضت آزادی -که امام انحراف آنان را خطرناک تر از دیگر دشمنان انقلاب دانسته- در مجموعه وزارت علوم و آموزشی حکایت دارد. برگزاری دو برنامه در دو دانشگاه مهم کشور با حضور اعضای این تشکل ضدانقلاب همان است که رهبری از آن به تبدیل شدن دانشگاهها به باشگاه سیاسی تعبیر کردند." (اینجــــــــــا)

** دست بوسی جنبش دانشجویی! دانشگاه آزاد از دختران هاشمی
حاشیه های آذرماه در دانشگاه ها ادامه داشت که بار دیگر دانشگاه آزاد خبرساز شد؛ خبرنامه دانشجویان ایران در خبری نوشت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد تحت عنوان فعالان دانشجویی به بهانه روز دانشجو با فائزه و فاطمه هاشمی دیدار کردند و این مهمترین خبری بود که از فعالیت اتحادیه های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو در رسانه های وابسته به دانشگاه آزاد پوشش پیدا کرد و دست دبیرخانه تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد آنجایی در برگزاری آن مشخص گردید که در این دیدار ابری رییس اداره روابط عمومی تشکل ها به نمایندگی از علی قدمیاری سخنانی را بیان نموده است.(اینجــــــــا)

** استاد هتاک بازهم حاشیه ساز شد/ ارسال دسته جمعی محتوای ضدانقلابی به اساتید
24 آذرماه بود که دانشگاه علم و صنعت خبرساز شد؛ ماجرا این قرار است که حدود 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به توهین یکی از اساتید گروه قدرت امروز در لابی دانشکده برق تجمع کرده و خواستار اخراج وی شدند.

این اعتراض به این دلیل از سوی دانشجویان صورت گرفته است که در 2 سال گذشته فرد به نامه دکتر "ح" چندین ایمیل با مضامین ضد انقلابی به طور دسته جمعی برای تمامی اساتید دانشگاه علم و صنعت ارسال کرده است.

جالب اینجا است که به گفته اساتید دانشگاه علم و صنعت هر استادی نمیتواند ایمیل های با تعداد بالا با ایمیل دانشگاه ارسال کند و انجام چند باره اینکار توسط این استاد نشان میدهد وی مجوزهای ویژه ای برای ارسال این ایمیل ها دارد. (اینجــــــــــا)

** سیلی استاد ادبیات به یکی از دانشجویان!
اما همان روز  دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبرساز شد. خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: اخیرا یکی از اساتید ادبیات دانشگاه صنعتی کرمانشاه به نام "ش"، با سیلی زدن بر یکی از دانشجویان چند روزی‌ست فضای دانشگاه را ملتهب کرده است.

ماجرا از قرار است که این استاد به دلیل اینکه یکی از دانشجویان بدون کتاب در کلاس حاضر شده بود که استاد اقدام به سیلی زدن بر دانشجو می کند.

بر اثر این اتفاق تعدادی از دانشجویان این دانشگاه با تجمع در معاونت آموزش این دانشگاه خواستار برخورد با استاد مذکور شده اند.(اینجـــــــــــا)

** گاف بزرگ وزارت علوم در جلسه 16 آذر رئیس جمهور
اما حاشیه سازترین خبر خبرنامه دانشجویان ایران، به حاشیه های سخنرانی های نمایندگان تشکل های دانشجویی مقابل رئیس جمهور اختصاص  داشت. در این خبر که به سخنرانی یکی از نمایندگان تشکل های اشاره شد که: " آرمان ذاکری به عنوان نماینده انجمن‌های علمی دانشجویان کشور در برابر رئیس جمهور سخنرانی کرد و این در حالی است که وی پیش‌تر عضو انجمن اسلامی دانشگاه بوده است و جای سوال است که چگونه یک دانشجوی سیاسی و عضو یک تشکل سیاسی در دانشگاه تهران، به عنوان نماینده انجمن‌های علمی در مقابل رئیس جمهور سخنرانی کرده است.

از طرفی، وی در رشته علوم اجتماعی تحصیل می‌کند که زیر مجموعه علوم انسانی محسوب می‌شود؛ در حالی که تنها اتحادیه علمی دانشجویی زیر گروه علوم انسانی، اتحادیه دانشجویی ادکا (اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران) و مربوط به دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی است. (اینجـــــــــا) و (اینجـــــــــــا)

ابعاد جدیدی از حضور شاگرد معاون وزیر علوم در مراسم 16 آذر با رئیس جمهور

 

** 200 میلیون تومان کارت هدیه برای برگزار کنندگان اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد!
اما در پایان آذرماه نیز دانشگاه آزاد خبرساز شد؛ خبرنامه دانشجویان ایران با انتشار یک سند نوشت: در روزهایی که تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور با مشکلات مالی مواجه هستند و دانشگاه‌ها بودجه حداقلی برای برگزاری مراسمات برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، تشکیلاتی را ندارند، عوامل برگزار کننده اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، 200 میلیون تومان کارت هدیه دریافت می‌کنند!

نامه‌ای با موضوع درخواست دستور پرداخت هزینه کارت‌های هدیه تقدیر از عوامل برگزار کننده اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد به دست خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، رسیده است که این رسانه دانشجویی ضمن ابراز امیدواری از عدم اعتبار این نامه، متن و تصویر آن را در ادامه برای مخاطبین گرامی منتشر می‌کند:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر قدمیاری
مدیرکل محترم تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه (آزاد)

سلام علیکم
احتراما حسب الامر جنابعالی مبلغ 2.000.000.000 ریال کارت هدیه به منظور تقدیر از عوامل برگزارکننده اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی 190.000.000 ریال کارت هدیه برگزاری مراسم‌ها خریداری گردید و همچنین 150.000.000 ریال بابت اجرای موسیقی زنده توسط گروه روزبه به خوانندگی روزبه نعمت الهی به همراهی ارکستر و تیم اجرایی مربوطه جهت اردوی سراسری تشکل‌ها پرداخت گردید. لطفا تایید فرمایید. 

در ادامه نیز تصویر این نامه را می‌بینید:

این در حالی است که حتی دفاتر فرهنگی دانشجویی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد برای برگزاری کوچکترین فعالیت در سطح دانشگاه، اعم از برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، همایش‌ها و مراسمات دانشجویی، چاپ نشریات و... با محدودیت شدید بودجه مواجهند. (اینجـــــــــا)

این خبر نیز با واکنش و جوابیه دانشگاه آزاد همراه شد.(اینجـــــــــا)

** ترانه‌سرای خواننده‌ی ضدانقلاب، به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می رود!
اما دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در اوایل دی ماه حاشیه ساز شد؛ خبرنامه دانشجویان ایران در خبری نوشت: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با نصب تبلیغاتی در سطح دانشگاه و انتشار در شبکه های مجازی اعلام کرده است که قصد دارد عصر روز شنبه 5 دی ماه مراسمی را تحت عنوان «یلدای شعر و ترانه» با حضور حجت اشرف زاده، گروس عبدالملکیان و مونا برزویی در تالار دکتر شریعتی این دانشگاه برگزار نماید.

این مراسم درحالی قرار است در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردد که پیش از این و در پی برگزاری کارگاه ترانه سرایی با حضور «مونا برزویی» در دانشگاه علامه طباطبایی که از سوی مرکز آموزش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و با همکاری کانون شعر و ادب این دانشگاه برگزار می گردید؛ منجر به واکنش «خبرنامه دانشجویان ایران» و انتشار گزارشی تحت عنوان «مدرس ترانه سرایی دانشگاه علامه طباطبایی در آغوش گلرویی و عقیلی +عکس و سند» گردید و پس از آن بود که این دانشگاه در کمتر از 24 ساعت پس از انتشار گزارش با لغو کارگاه مذکور، با انتشار جوابیه ای ضمن پذیرش خطای مسئولان فرهنگی دانشگاه اعلام کرد: "این خطا به صورت «سهوی» رخ داده و با عوامل آن برخورد می‌شود".(اینجــــــــا)

مونا برزویی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

** بازدید 3 میلیونی کلیپ انتقادات یک دانشجو از روحانی در تلگرام +فیلم و عکس
فیلم انتقادات صریح یک دانشجو از حجت‌الاسلام حسن روحانی در شبکه اجتماعی تلگرام با بازدید بیش از 3 میلیونی، رکوردشکنی کرده است.

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مراسم روز دانشجو که امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به اختصاص 4 دقیقه به این تشکل دانشجویی برای بیان مواضعش در حضور رئیس جمهور، آنهم پس از گذشت 800 روز از عمر دولت یازدهم، انتقاداتی را نسبت به رویکرد و عملکرد بیان کرد. (اینجــــــــا)

گفتنی است حاضران در سالن یکی از حواشی ای که از جلسه رئیس جمهور با دانشجویان بیان می کنند عصبانیت رئیس جمهور در هنگام قرائت متن رضا نجابت بود تا آنجا که بعد از یک بار نشان دادن چهره برافروخته دکتر روحانی، تا پایان قرائت متن نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل مانیتور سالن چهره رئیس جمهور را نشان نداد.(اینجــــــــا)


دانلــــــــــــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top