تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/01/12 - 08:03
کد خبر: 196283

چند سی سی کتاب در ایام نوروز/ 12

افراطی های بازگشتی از نیمه راه

افراطی های بازگشتی از نیمه راه

متاسفانه سیاسیون ما همیشه از افراط و تفریط به کشور آسیب ها زده اند. یک روز از این ور پشت بام افتاده اند و روز دیگر از آن طرف به شکلی استادانه شیرجه زده اند. اگبر گنجی دهه شصت، پونز در پیشانی زنان بدحجاب می کند، اما آخرین نسخه گنجی حتی امام زمان (عج الله) را هم قبول ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: همیشه فرصت برای کتابخوانی هست اما تعطیلات نوروز می‌تواند بهانه خوبی برای شروع یک مطالعه دلچسب باشد؛ مطالعه‌ای با طعم‌های مختلف که می‌تواند نقش بسزایی در فایده ایام تعطیل باشد.

«کتابخانه دانشجویان ایران»؛ ضمن آرزوی سالی خوش، قصد دارد با معرفی 13 کتاب در ایام نوروز، چند سی سی از هر کدام آنها را به مخاطبین گرامی بچشاند.

بر همین اساس در دوازدهمین معرفی کتاب نوروز 95، به معرفی کتاب «بازگشت از نیمه راه» می‌پردازیم:

پیشنهاد قرآن در مقابل، افراط و تفریط یک چیز است: اعتدال.

متاسفانه سیاسیون ما همیشه از افراط و تفریط به کشور آسیب ها زده اند. یک روز از این ور پشت بام افتاده اند و روز دیگر از آن طرف به شکلی استادانه شیرجه زده اند. اگبر گنجی دهه شصت، پونز در پیشانی زنان بدحجاب می کند، اما آخرین نسخه گنجی حتی امام زمان(عج الله) را هم قبول ندارد. این آدم ها متاسفانه یا بویی از دین و معنویت نبرده اند وفقط دنبال روش و تکنیک و علم بوده اند و یا در دین بسیار مقام بالایی داشتند، اما به شدت ساده لوح بودند و توانایی تحلیل و پیش بینی شرایط و اوضاع را نداشتند. یکی از همین دو عامل هم بالاخره باعث می شود که پرده از چهره خویش بردارند و به همگان نشان دهند که کارهایشان خالصانه برای خدا نبوده و تنها سنگ هوای نفس خویش را به سینه زده اند، حتی اگر به دلیل همان ساده لوحی خودشان هم ندانند.

«بازگشت از نیمه راه» هم از ابتدای انقلاب تا کنون همین روند را برای چهره هایی شاخص که روزگاری در خط ولایت فقیه بودند اما بعدها در مقابل امام خمینی و امام خامنه ای ایستادند، بررسی  می کند. از مهندس بازرگان و شیخ حسینعلی منتظری بگیرید تا سعید حجاریان و مهدی کروبی.

پس نتیجه می گیریم که همه ی این ها یک مشکل داشتند و آن هم نداشتن مشی اعتدال بوده است، اما اعتدال داریم تا اعتدال!

چند سی سی از متن کتاب:
آیت الله صانعه ای همچنین 29 سال بعد از انقلاب و 20 سال بعد از اظهارات اولیه خود در دیدار با اعضا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نظر خود را این گونه اعلام می کند: «خداوند در امور سیاسی هیچ کس را قیم بر مردم قرار نداده است و خداوند مردم را حاکم بر سرنوشت خویش قرار داده است و تنها نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام هستند که هر چه فرمودند ما باید بدون سوال و جواب قبول کنیم، چون آنجا پشتوانه عصمت وجود دارد.»

شیخ یوسف صانعی ادعا می کند که امام، علما و امام امت را مصداق اولوالامر نمی دانست در حالی که امام موضع گیری صریحی در این قضیه داشتند:

«ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک و تعالی درست کرده است. همان ولایت رسول الله هست و این ها از ولایت رسول الله هم می ترسند! شما بدانید که اگر امام زمان سلام الله علیها حالا بیاید، باز این قلم ها مخالفند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top