تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/01/15 - 15:11
کد خبر: 196466

امین خلیق

توئیتِ شکست

توئیتِ شکست

اما این بار توئیت هاشمی باعث شکست هاشمی شد، هاشمی که حاضر نشده بود از حمایت شبکه های وهابی و انگلیسی برائت بجوید و حاضر بود به هر قیمت بر صندلی خبرگان تکیه بزند، پس از سخنان رهبری خوابش آشفته شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: امین خلیق*// در طی چند روز گذشته شاهد بررسی چرایی توئیت هاشمی مبنی بر "دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه موشک ها" توسط افراد مختلف بوده ایم، پیامی که با واکنش صریح و البته کم سابقه ی رهبر انقلاب نیز روبرو شد. سخنان رهبر انقلاب باعث شد تیم رسانه ای هاشمی ابتدا داشتن توئیت جناب هاشمی را تکذیب نمایند و البته برای توئیتی که به آقای هاشمی مربوط نیست اصلاحیه نیز صادر کنند. این درحالی ست که بارها شاهد نظرات و سخنان شاذ و خلاف مصلحت و سیاست های کشور مانند "غرب چیزی جز شفافیت از ما نمی خواهد" و تشکیک های مختلف هاشمی در قبل از تمامی انتخابات و گاها در بعد از برخی انتخابات ها مانند خرداد88، بوده ایم. اما چرا هاشمی پس از برخورد صریح رهبر انقلاب چنین عجولانه رفتار می کند؟

هاشمی همواره سعی کرده است خود را در رأس قدرت حفظ کند پس از اتمام دوره ی ریاست جمهوری، هاشمی در فرصت های مختلف سعی کرده خود را به قدرت نزدیک کند- که البته به اخلاقیات باطنی ایشان مربوط است!- انتخابات مجلس سال78، ریاست جمهوری84 و البته ریاست جمهوری 92 که رد صلاحیت شدن ایشان مانع از حضور دیگری در انتخابات شد و البته رأی نیاوردن برای ریاست مجلس خبرگان پس از فوت آیت الله مهدوی کنی را نیز باید به این رقابت ها افزود، رقابت هایی که همواره با شکست هاشمی روبرو بوده است. هاشمی انتخابات 7 اسفند را به عنوان تنها راه رسیدن مجدد به قدرت از طریق ریاست بر مجلس خبرگان می دید.

اما این بار توئیت هاشمی باعث شکست هاشمی شد، هاشمی که حاضر نشده بود از حمایت شبکه های وهابی و انگلیسی برائت بجوید و حاضر بود به هر قیمت بر صندلی خبرگان تکیه بزند، پس از سخنان رهبری خوابش آشفته شده است. شاید بتوان رفتار هاشمی در این زمینه را نیز بسیار عجولانه دید هاشمی که پس از کسب بالاترین رای در انتخابات مجلس خبرگان و حذف رقیب اصلی خود، آیت الله یزدی، خود را رئیس خبرگان نیز می پنداشت، زودتر از موعد مشت خود را باز کرده بود.

اما عجولانه رفتار کردن تیم رسانه ای هاشمی در این مورد نیز برخاسته از همین موضوع است. هاشمی بهتر از دیگران حذف بنی صدر و منتظری را در ذهن دارد او قدرت واقعی ولی فقیه را بارها دیده است و تکذیب و اصلاحیه هاشمی نه برای این است که منظور او از پیام چیز دیگری بوده است بلکه برای فرار از سرنوشت گذشتگان است. اما گویا اشتباهات بیش تر از قبل شده است و یقینا اعضای مجلس خبرگان نمی توانند به کسی که یا ناآگاه است و یا خیانت کار برای ریاست خبرگان رای بدهند. آخرین امید هاشمی نیز برای بازگشت به قدرت، توسط خود او نابود شد. شاید بتوان از این توئیت، به عنوان توئیت شکست هاشمی یاد کرد. شاید به جای ناراحتی از این پست توئیتر ایشان باید خوشحال هم بود!

* دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top