تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/01/29 - 12:56
کد خبر: 197476

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از اظهارات اخیر مجید سرسنگی؛

«مسئول تکذیب» دانشگاه تهران یا «معاون فرهنگی»؟!

«مسئول تکذیب» دانشگاه تهران یا «معاون فرهنگی»؟!

به نظر می‌رسد که معاون فرهنگی دانشگاه تهران، بیشتر مسئولیت تکذیب در این دانشگاه را به عهده دارد تا اینکه بخواهد به امور فرهنگی در دانشگاه بپردازد؛ هرچند تکذیب اتفاقاتی که در دانشگاه افتاده است، دون شأن جایگاه معاون فرهنگی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که انجمن دانشگاه تهران در اقدامی هماهنگ با جریان ضدانقلاب اقدام به انتشار نامه هتاکانه مهدی کروبی بر روی برد تبلیغات خود در دانشکده های مختلف کرد، معاون فرهنگی دانشگاه این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه تهران چهارشنبه گذشته در حالی شاهد اقدام هماهنگ انجمن تهران با ضدانقلاب در هتاکی به جهوری اسلامی و رهبر انقلاب بود که معاون فرهنگی این دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد: در بازدیدی که انجام شد، مطلب خاصی روی برد دانشکده‌ها مشاهده نشد؛ در صورت تخلف برخورد می‌کنیم. (اینجـــــا)

اظهارات مجید سرسنگی در حالی صورت گرفته است که علاوه بر تصاویر منتشر شده‌ای که این اقدام را تائید می‌کند، پایگاه‌های خبری بیگانه و ضدانقلاب نیز با انتشار این خبر و تصاویر مربوط به آن، مراتب رضایت خود از این اقدام هتاکانه علیه انقلاب اسلامی را به ابراز کرده اند. (اینجـــــــــا)

در این میان اما واکنش دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران مبنی بر اعتراض علیه این اقدام و پاکسازی بردهای انجمن تهران در سراسر این دانشگاه، سر و صدای زیادی به راه انداخت که به نظر می‌رسد احتمالا مسئولین محترم دانشگاه تهران این سر و صداها را نیز نشنیده‌اند و انگار اصلا اتفاقی نیفتاده است.

گفتنی است با این که معاون فرهنگی دانشگاه تهران این موضوع را تکذیب کرده است، این نامه صبح پنجشنبه مجدداً از سوی تشکل مذکور و این بار در برد دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه منتشر شد.

تکذیب‌های معاون فرهنگی دانشگاه تهران درباره اتفاقاتی که در دانشگاه افتاده اما مسبوق به سابقه است.

ماجرای تجمع‌های متعدد دانشجویان و شورای صنفی دانشگاه تهران در صحن دانشگاه و کوی دانشگاه، که در خصوص احضار گروهی دانشجویان به کمیته انضباطی دانشگاه تهران از پائیز سال گذشته تاکنون سر و صدای زیادی به راه انداخته است. (اینجــــــــــا) و (اینجــــــــــا)

سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پاسخ به این احضارهای گروهی، ارتباط آن را با تجمعات صنفی دانشجویان تکذیب کرده بود و در این باره گفته بود که احضارشوندگان شاکی خصوصی دارند! (اینجـــــــــا)

با وجودی که دانشجویان احضار گروهی را مرتبط به هم می‌دانند، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با «شرق» با رد این ادعا، پیرامون دلیل قیدنکردن دلیل احضار دانشجویان در نامه‌های احضار افزود: «علت این امر هم این است که بخشی از گزارشی که به دست ما می‌رسد منجر به برائت فرد می‌شود. یعنی ممکن است من شکایتی از فردی بکنم و این شکایت درست نباشد و ما اگر در نامه این تخلف را قید کنیم و این نامه به دست افراد مختلف ‌افتد ممکن است با آبروی افراد بازی شود. دانشجو بعد از حضور در کمیته انضباطی مجموعه پرونده در اختیارش قرار داده می‌شود تا وی بداند چه کسی یا چه حوزه‌ای از وی شکایت کرده‌‌اند و بتواند جواب خود را بدهد. حالا اگر فرد خودش مایل باشد بعدا علت احضارش را اعلام کند به خودش مربوط است و حق شخصی خودش است؛ اما ما این اجازه را به خودمان نمی‌دهیم».

سرسنگی همچنین با اشاره به اینکه کمیته انضباطی هیچ‌وقت در یک سال گذشته یک مورد را هم بر مبنای فعالیت صنفی دانشجویی احضار نکرده، افزود: «اگر چنین مسئله‌ای در یک سال گذشته در بین دانشجویان پیدا شود من عذرخواهی می‌کنم و استعفا می‌دهم».

این سخنان معاون فرهنگی دانشگاه تهران در حالیست که برای چندمین بار در روز چهارشنبه هفته گذشته حدود 50 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به احضار فعالان شورای صنفی و انجمن های علمی به کمیته انضباطی در مقابل ساختمان آموزش (واقع در خیابان 16 آذر) تجمع کرده بودند!

به نظر می‌رسد که معاون فرهنگی دانشگاه تهران، بیشتر مسئولیت تکذیب در این دانشگاه را به عهده دارد تا اینکه بخواهد به امور فرهنگی در دانشگاه بپردازد؛ هرچند تکذیب اتفاقاتی که در دانشگاه افتاده است، دون شأن جایگاه معاون فرهنگی است.

حال باید دید که پاسخ دادستان تهران در خصوص شکایت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از رئیس این دانشگاه در خصوص عدم اقدام لازم برای برخورد با تخلفات صریح انجمن تهران چیست؟ (اینجـــــــــا)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top