تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/01/29 - 20:13
کد خبر: 197511

انتقال اپلیکیشن و بازی‌ها به کارت خارجی؛

با این روش از کمبود حافظه داخلی در اندروید خلاص شوید

با این روش از کمبود حافظه داخلی در اندروید خلاص شوید

چرا با وجود استفاده از کارت‌های حافظه چند گیگابایتی و آزاد بودن بخش عمده‌ای از فضا روی این کارت‌های حافظه، مشکل کمبود فضای خالی روی دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود؟ دوست دارید بدون این مشکلات، بازی‌هایی با فایل‌های دیتای چند گیگابایتی را روی دستگاه خود نصب کنید و نگران پشتیبانی دستگاه از قابلیت انتقال اطلاعات به کارت حافظه جانبی نباشید؟

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیاری از کاربران دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید از مشکلی به‌نام کمبود فضای خالی روی دستگاه خود رنج می‌برند و این مشکل باعث می‌شود با در اختیار داشتن کارت‌های حافظه جانبی با ظرفیت‌هایی بیش از 32 گیگابایت نیز نتوانند آن‌طور که دلشان می‌خواهد روی دستگاهشان بازی نصب کنند یا تعداد برنامه‌های آن را افزایش دهند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متاسفانه در مواردی نسخه اندروید نصب شده روی دستگاه کاربران، امکان انتقال اطلاعات از دستگاه به کارت حافظه جانبی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد و در مواردی نیز این انتقال صورت می‌گیرد، اما باز هم مشکل کمبود حافظه مشاهده می‌شود. آیا می‌دانید چرا با وجود استفاده از کارت‌های حافظه چند گیگابایتی و آزاد بودن بخش عمده‌ای از فضا روی این کارت‌های حافظه، مشکل کمبود فضای خالی روی دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود؟ دوست دارید بدون این مشکلات، بازی‌هایی با فایل‌های دیتای چند گیگابایتی را روی دستگاه خود نصب کنید و نگران پشتیبانی دستگاه از قابلیت انتقال اطلاعات به کارت حافظه جانبی نباشید؟

با این روش از از کمبود حافظه داخلی در اندروید خلاص شوید

هفته نامه کلیک به همین بهانه و باتوجه به اهمیت حافظه داخلی در دستگاه‌های اندرویدی،  اپلیکیشنی منحصر‌به‌فرد را  معرفی کرده است تا به کمک آن، کارت حافظه خارجی را جایگزین حافظه داخلی دستگاه کرده و عملیات انتقال اطلاعات به‌جای مانده در حافظه داخلی به حافظه خارجی را نیز براحتی اجرا کنید.

اپلیکیشن Link2SD کلید حل مشکلات حافظه ذخیره‌سازی در اندروید به‌شمار می‌رود، زیرا با امکانات ویژه و منحصربه‌فرد آن می‌توانید همه اطلاعات ذخیره شده در دستگاه‌های اندرویدی را به کارت حافظه خارجی منتقل کنید و به‌این‌ترتیب همواره حافظه داخلی دستگاه را خالی نگه داشته و هنگام نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی اطلاعات، فقط به خرید کارت حافظه جانبی با ظرفیت بیشتر فکر کنید.

این اپلیکیشن پس از نصب روی دستگاه شما، مدیریت مسیریابی اطلاعات روی حافظه‌های مختلف اندروید را در دست می‌گیرد و با هدایت سیستم‌عامل به حافظه خارجی، شرایط لازم برای دسترسی به اطلاعات اپلیکیشن‌ها را از روی همین حافظه فراهم می‌کند.

با این روش از از کمبود حافظه داخلی در اندروید خلاص شوید

نکات ضروری
پیش از شروع عملیات انتقال اطلاعات ذخیره شده در حافظه داخلی به کارت حافظه خارجی با استفاده از اپلیکیشن Link2SD ‌باید به چند نکته توجه داشته باشید که عبارت است از:

این اپلیکیشن و دیگر اپلیکیشن‌های با عملکرد مشابه، برای اجرا نیازمند دسترسی روت هستند. پیش از هر اقدامی ابتدا دستگاه خود را روت کنید.

از اطلاعات ذخیره شده در کارت حافظه خارجی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ زیرا در مراحل بعدی باید کارت حافظه را پارتیشن‌بندی کنید که موجب حذف اطلاعات ذخیره شده در آن می‌شود.

توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از این برنامه اپلیکیشنی را به کارت حافظه خارجی انتقال نداده باشید، زیرا در حالت معمول، همه اطلاعات اپلیکیشن به کارت حافظه خارجی منتقل نشده و ممکن است با مشکلاتی در انتقال اطلاعات همراه شوید. در صورت بروز این شرایط نیز می‌توانید آنها را به حافظه داخلی دستگاه بازگردانید.

پارتیشن‌بندی کارت حافظه
1- پس از کسب اطمینان از رعایت نکات ضروری، ‌باید کارت حافظه خارجی دستگاه را برای ذخیره‌سازی اطلاعات اپلیکیشن‌ها پارتیشن‌بندی کنید. در این روش دو پارتیشن primary برای کارت حافظه خارجی ایجاد می‌شود که پارتیشن اول از نوع FAT32 برای ذخیره‌سازی اطلاعات متفرقه روی کارت حافظه خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد (همچون موزیک، ویدئو، عکس و دیگر اطلاعاتی که خودتان آنها را روی کارت حافظه دستگاه ذخیره می‌کنید) و پارتیشن دوم از نوع ext2 یا ext3 یا ext4 برای ذخیره‌سازی اطلاعات حافظه داخلی دستگاه و به‌عنوان جایگزینی برای این حافظه ایجاد می‌شود.

با این روش از از کمبود حافظه داخلی در اندروید خلاص شوید

2- برای انجام این کار ابتدا کارت حافظه خارجی خود را به وسیله یک کارتخوان به رایانه متصل کرده، سپس یکی از نرم‌افزارهای پارتیشن‌بندی همچون EaseUS Partition Master Free را اجرا کنید. (برای دانلود این برنامه می‌توانید به لینک http://j.mp/click_easeus مراجعه کنید)

3- پس از اجرای نرم‌افزار پارتیشن‌بندی ابتدا روی همه پارتیشن‌های مرتبط با کارت حافظه خارجی کلیک راست کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. در ادامه با تبدیل شدن کارت حافظه به پارتیشن Unallocated روی آن کلیک راست کرده و گزینه‌ Create را انتخاب کنید.

4- نوع پارتیشن را primary و فایل سیستم FAT32 را انتخاب کنید. پس از مشخص کردن فضای دلخواه (حداقل 70 درصد فضای کل را به این پارتیشن اختصاص دهید) روی Ok کلیک کنید.

5- دوباره روی فضای خالی باقیمانده از حافظه کلیک راست کرده و گزینه‌ Create را انتخاب کنید سپس در پنجره‌ به‌نمایش درآمده نوع Primary و فایل سیستم EXT2 یا EXT3 را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید تا همه فضای باقیمانده به این پارتیشن اختصاص یابد.

6- در پایان روی گزینه‌ Apply کلیک کرده و منتظر بمانید تا پارتیشن‌بندی کارت حافظه به پایان برسد.

انتقال اطلاعات به کارت حافظه
مرحله پایانی فرا رسیده است و ‌باید با مراجعه به پلی استور گوگل یا جستجو در سایت‌های فارسی زبان، نسخه‌ای از اپلیکیشن Link2SD را دانلود کرده و روی دستگاه خود نصب کنید. پیشنهاد می‌کنیم از سایت‌های دانلودی فارسی زبان برای دانلود نسخه کامل برنامه کمک بگیرید، زیرا در نسخه رایگان محدودیت‌هایی در انتقال اطلاعات وجود دارد. پس از نصب و اجرای برنامه تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب برنامه‌های موردنظر و انتقال اطلاعات به پارتیشن دوم یا کارت حافظه خارجی است.

برای انجام این کار می‌توانید از محیط کاربری برنامه روی اپلیکیشن موردنظر فشار داده و در صفحه به‌نمایش درآمده هریک از گزینه‌های Linkto SD Card و Move to SD Card را برای انتقال اطلاعات سیستمی اپلیکیشن به پارتیشن دوم کارت حافظه یا انتقال دیتای اپلیکیشن به پارتیشن اصلی کارت حافظه خارجی انتخاب کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top