تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/01/31 - 11:16
کد خبر: 197629

تجمع دانشجویان در اعتراض به سکوت مسئولان در برابر توهین به ارکان نظام؛

دانشجویان: تشکل فتنه‌گر دانشگاه تهران باید تعطیل شود/ سرسنگی: برخورد خواهیم کرد +تصاویر

دانشجویان: تشکل فتنه‌گر دانشگاه تهران باید تعطیل شود/ سرسنگی: برخورد خواهیم کرد +تصاویر

هفته گذشته در یک اقدام سازماندهی شده در تابلوی اعلانات یکی از تشکل‌های دانشگاه تهران عکس‌هایی از سران فتنه و مطالبی در رابطه با آنها نقل شده بود که ما آنها را توهین مستقیم به مقام معظم رهبری قلمداد می‌کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سکوت مسئولان این دانشگاه در برابر انتشار و نصب نامه هتاکانه یکی از سران فتنه بر روی بردهای دانشگاه تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این تجمع که پیش از ظهر امروز در مقابل سازمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، دانشجویان خواستار پیگیری اقدامات انجمن تهران و پاسخگویی مسئولان از جمله محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه شدند.

گفتنی است دانشجویان در ابتدای هفته قصد برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به اقدامات همسو با جریان ضدانقلاب و آشوب طلبانه انجمن تهران را داشتند که مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران طی گفتگوهایی با دانشجویان معترض اطمینان داده بود که حداکثر ظرف دو روز آینده جلسه‌ای عمومی برای طرح پرسش‌ها و ابهامات و ارائه توضیحات از سوی رئیس دانشگاه تهران ترتیب داده خواهد شد. که بر همین اساس دو تشکل بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در نامه ای به محمود نیلی احمدآبادی ضمن تأکید بر حق دانشجویان در خصوص مطالبه و پرسش از مدیران دانشگاه و وظیفه ایشان در جهت حفظ آرامش، اجرای قانون و تعامل شفاف با بدنه دانشجویی؛ ابراز امیدواری کرده بودند تعامل دوسویه میان ریاست دانشگاه و دانشجویان متدین، زمینه‌ساز بازگشت احترام، قانون‌مداری و عقلانیت به دانشگاه تهران و فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی گردد. (متن کامل این نامه را از ایـنـجــا مطالعه کنید.)

در حالیکه سه روز از وعده رئیس دانشگاه تهران و معاون فرهنگی این دانشگاه می گذرد و نه جلسه برگزار گردیده و نه زمانی برایش تعیین شده، دانشجویان با تجمع در مقابل دفتر رئیس دانشگاه تهران خواستار پاسخگویی وی شدند.

دانشجویان تجمع کننده با در دست داشتن دست نوشته هایی همچون "آقای رئیس سکوت شما برگ برنده بازگشت آشوبگران به دانشگاه است"، "باز قانون شکنی و باز هم سکوت"، "پاسخگوی اهانت به ولایت فقیه در دانشگاه تهران چه کسی است؟"، "جاسوس آمریکایی را می پذیرد، دانشجویان منتقد را چطور" و... خواستار حضور در دفتر رئیس دانشگاه شدند که با ممانعت نیروهای حراست دانشگاه مواجه شدند.

دانشجویان همچنین شعارهایی از قبیل «مرگ برفتنه‌گر»، «حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی»، «ریاست فتنه‌گر استعفا استعفا» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را در این تجمع سر دادند.

در ادامه این تجمع محمد نوروزی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت:‌ هفته گذشته در یک اقدام سازماندهی شده در تابلوهای اعلانات یکی از تشکل‌های دانشگاه تهران عکس‌هایی از سران فتنه و مطالبی در رابطه با آنها نقل شده بود که ما آنها را توهین مستقیم به مقام معظم رهبری قلمداد می‌کنیم.

 

وی افزود:‌ علیرغم همه تلاش‌هایی که توسط ما برای جمع‌آوری این تصاویر و مطالب صورت گرفت متاسفانه هیچ اقدامی از طرف رئیس، معاون فرهنگی و حراست مرکزی دانشگاه تهران انجام نشد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: طبق وعده‌ای که معاون فرهنگی دانشگاه تهران به ما داد قرار شد که ما تجمع شنبه این هفته را برگزار نکنیم تا دیداری بین ما و رئیس دانشگاه ترتیب داده شود اما یک خلف وعده و دروغ بزرگ از طرف سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه اتفاق افتاد.

نوروزی در خاتمه اظهار داشت: امروز ما آمده‌ایم تا ثابت کنیم بر عهد خود هستیم ولو اینکه مسئولان به وعده خود عمل نکنند. ما تا زمانی که رئیس دانشگاه برای پاسخگویی در بین ما حاضر نشده در اینجا به اعتراض خود ادامه خواهیم داد. ما خواستار تعطیلی تشکل فتنه‌گر دانشگاه تهران هستیم و این تشکل باید هر چه زودتر تعطیل شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، همچنین در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره این تجمع گفت: اقدامات هتاکانه انجمن تهران و سکوت مسئولان فرهنگی و رئیس دانشگاه، در ماجرای نصب نامه هتاکانه مهدی کروبی به رئیس جمهور، و عدم برگزاری جلسه عمومی با حضور مسئولین باعث شد امروز دانشجویان در حرکتی اعتراض خود را مقابل دفتر رئیس دانشگاه نشان دهند.

اما در ادامه سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران با حضور در بین دانشجویان معترض، گفت: ما از هفته گذشته پیگیر برگزاری جلسه عمومی با رئیس دانشگاه به منظور پاسخگویی در برابر اتفاقات اخیر دانشگاه تهران بوده و در صدد برگزاری جلسه در زمانی مناسب جهت حضور حداکثری دانشجویان انقلابی هستیم.

وی ادامه داد: در رابطه با اتفاقات روزهای اخیر در جلسه شورای فرهنگی که روز دوشنبه برگزار شد مفصلاً صحبت کردیم و مقرر شد؛ اولاً در دانشگاه هیچ کسی حق اهانت به ارکان جمهوری اسلامی به ویژه رهبری معظم انقلاب را نداشته و از نظر ما دانشگاه جای چنین افرادی نیست و همچنین دانشگاه چنین اقداماتی را پیگیری و با آن برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که خواستار توضیح عمومی در برابر اهانت های علنی توسط انجمن تهران بود خاطر نشان کرد که حتماً توضیحات آن به صورت عمومی برای دانشجویان مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه به طور حتم در برابر این حوادث موضع گیری خواهد کرد و این اطمینان خاطر را به دانشجویان انقلابی می دهیم که ارکان دانشگاه و رئیس دانشگاه اجازه نخواهند داد که عده بسیار قلیلی با تحلیل های شخصی خودشان بخواهند فضای آرامشی که در نظام و دانشگاه هست را به خطر بیاندازند و مطمئنیم این افراد جزو نظام نیستند و کسانی هستند که دنبال اتفاقات و آشوب های پس از آن هستند و دوست ندارند نظام و انقلاب به سمت آینده ای روشن گام بردارد؛ لذا قطعاً در دانشگاه با این اتفاق برخورد خواهد شد.

معان فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه نیز بر این نکات تأکید شد و دکتر نیلی رئیس دانشگاه عنوان کردند که هر کسی بخواهد کاری انجام بدهد که باعث توهین به رهبری بشود مقابل آن خواهیم ایستاد.

وی افزود: با توجه به اظهارات دبیر انجمن تهران مبنی بر بی اطلاعی و ابراز اعتراض نسبت به توهین های صورت گرفته، دانشگاه مجدداً مواضع خود را به صورت عمومی اعلام می دارد.

سرسنگی در پایان ضمن تشکر از احساسات و حساسیت دانشجویان نیز افزود: امیدواریم این اتفاقات برای کسانی که فکر می کنند می توانند هر حرمتی را بشکنند تجربه ای شده باشد.

تجمع کنندگان که از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران بودند در پایان تجمع اعلام کردند که در صورت عدم برخورد مسئولان دانشگاه تهران با هتاکی های اخیر مجدداً اقدام به تجمع خواهند کرد.

گزارش تصویری تجمع دانشجویان در ادامه آمده است:

این تجمع در حالی امروز برگزار شد که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از محمود نیلی احمدآبادی رئیس این دانشگاه به دلیل عدم برخورد قانونی با تشکل "انجمن اسلامی دانشجویان" بابت "انتشار متون حاوی توهین به مقام معظم رهبری" به همراه تشکل مذکور به دادستان تهران شکایت کرده و خواستار برخورد قانونی با این اقدامات شده است. (برای مطالعه بیشتر به اینجــا مراجعه کنید.)

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته بود که انجمن دانشگاه تهران در یک اقدام هماهنگ با جریان ضدانقلاب اقدام به انتشار نامه هتاکانه مهدی کروبی بر روی برد تبلیغات خود در دانشکده های مختلف کرد. (برای مطالعه بیشتر به اینجــا مراجعه کنید.)

انجمن تهران «پروژه آشوب» در دانشگاه را کلید زد +عکس

نکته قابل تامل در این ماجرا آنجایی بود که سرسنگی، معاون فرهنگی این دانشگاه ضمن تکذیب این خبر گفته است: در بازدیدی که انجام شد، مطلب خاصی روی برد دانشکده‌ها مشاهده نشد؛ در صورت تخلف برخورد می‌کنیم. (برای مطالعه بیشتر به اینجـــــا مراجعه کنید.)

گفتنی است با این که معاون فرهنگی دانشگاه تهران این موضوع را تکذیب کرده است، این نامه صبح پنجشنبه مجدداً از سوی تشکل مذکور و این بار در برد دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه منتشر شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/01/31 - 16:07

آنهایی که این متن را در برد منتشر کردند، عقل ندارند؟ آخر این چه حصری است که از تویش بیانیه در می آید؟
تورهای مسافرتی آفری
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top