تاریخ انتشار: شنبه 1395/02/04 - 10:08
کد خبر: 197852

دانشجویانی که هزینه اطمینان‌خاطر دانشگاه را می‌پردازند؛

استعلام از جیب دانشجویان!

استعلام از جیب دانشجویان!

این در حالی است که با در نظر گرفتن هزینه‌های سنگین مسافرت، اگر فاصله دانشگاه مبداء و مقصد دور باشد، دانشجو مجبور به پرداخت هزینه‌ای بین 100 تا 200 هزار تومانی برای یک رفت و برگشت ساده بین شهری خواهد شد؛ آن هم فقط برای یک استعلام ساده!

خبرنامه دانشجویان ایران: استعلام مدرک تحصیلی، یکی از معضلات مهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بعد از قبولی در دانشگاه مورد نظرشان و مراجعه برای ثبت‌نام، بعد از طی پیچ و خم های طولانی، با بخش استعلام مدرک مواجه می‌شوند.

ظاهرا بسیاری از دانشگاهها، عملیات استعلام مدرک را به عهده دانشجو می‌گذارند. با این حساب دانشجو باید با نامه‌ای که از دانشگاه مقصد در دست دارد، دوباره به دانشگاه مبداء بازگشته، مهر تایید بگیرد و دوباره برگردد.

این در حالی است که با در نظر گرفتن هزینه‌های سنگین مسافرت، اگر فاصله دانشگاه مبداء و مقصد دور باشد -که این مورد کم هم نیست-، دانشجو مجبور به پرداخت هزینه‌ای بین 100 تا 200 هزار تومانی برای یک رفت و برگشت ساده بین شهری خواهد شد؛ آن هم فقط برای یک استعلام ساده!

از طرفی می‌شود گفت که استعلام مدرک، اطمینانی است که دانشگاه مقصد برای ثبت‌نام دانشجو به دنبال آن است اما هزینه آن را نیز خودش باید پرداخت کند؛ آیا نمی‌شود با یک هماهنگی ساده بین دانشگاهی، در صرف وقت و هزینه نسبتا سنگین برای یک دانشجو، صرفه‌جویی کرد؟

دانشجویانی که در ابتدای مسیر یک مقطع تحصیلی جدید قرار گرفته‌اند و باید از همان اول دست در جیب کرده و خرج کنند؛ و در نهایت نیز با یکی از بزرگترین مشکلات جاری در نظام اداری کشور که بروکراسی عریض و طویل وقت‌گیرو پیچیده‌ی آن است، مواجه می‌شوند.

دانشگاه آزاد اما با حل این مشکل برای دانشجویان، زمینه را برای سایر دانشگاهها فراهم کرده است.

هفته گذشته بود که معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد از فراهم شدن امکان استعلام اینترنتی مدارک فارغ التحصیلان این دانشگاه خبر داد.

بر همین اساس، معاونان دانشجویی و فرهنگی واحدها باید پست الکترونیکی و شماره تلفن همراه خود را به همراه نام کاربری و رمز عبور پیشنهادی برای استفاده از سامانه فوق به مدت یک ماه از زمان ابلاغ بخشنامه به صورت محرمانه به اداره کل امور دانش آموختگان معاونت دانشجویی و فرهنگی اعلام کنند.

همچنین طبق مصوبه هیات رئیسه دانشگاه برای یکپارچه سازی پاسخگویی به استعلام اینترنتی گواهینامه های موقت که اطلاعات آنها در سامانه مذکور موجود نیست، واحدهای دانشگاهی موظفند با هماهنگی اداره کل امور دانش آموختگان معاونت دانشجویی و فرهنگی نسبت به راه اندازی سامانه اینترنتی گواهینامه‌های موقت در سایت اینترنتی واحد دانشگاهی اقدام کنند. (جزئیات بیشتر را از اینجــــا ببینید.)

با همه اینها باید فکری به حال دانشجویان سایر دانشگاهها کرد تا برای استعلام درگیر مشکلات عدیده رفت و آمد به شهر مقصد و تائید استعلام نشوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top