تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/02/05 - 11:46
کد خبر: 197966

رضا مشتاقی

حکایت دستبرد دو میلیاردی

حکایت دستبرد دو میلیاردی

در هر سه بند اول فرموده اند که تقصیر از ایران و دولت قبل بوده که پول هایش را از دسترس آمریکا خارج نکرده، در بند چهارم گفته اند که برای جلوگیری از صدور این حکم، اقدام سیاسی از دست مان بر نمی آمد، و در بند پنجم ابراز داشته اند که این حکم را به رسمیت نمی شناسیم و حق خود برای بازگرداندن این اموال را محفوظ می دانیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: رضا مشتاقی// جناب آقای بعیدی نژاد، دیپلمات برجسته ی کشورمان و عضو ارشد هیات مذاکرات هسته ای در صفحه ی اینستاگرام شان در پنج بند توضیحاتی در مورد دستبرد دو میلیارد دلاری اخیر آمریکایی ها به اموال کشورمان داده اند.

در هر سه بند اول فرموده اند که تقصیر از ایران و دولت قبل بوده که پول هایش را از دسترس آمریکا خارج نکرده، در بند چهارم گفته اند که برای جلوگیری از صدور این حکم، اقدام سیاسی از دستمان بر نمی آمد، و در بند پنجم ابراز داشته اند که این حکم را به رسمیت نمی شناسیم و حق خود برای بازگرداندن این اموال را محفوظ می دانیم.

پ.ن اول: جناب بعیدی نژاد توضیح نداده اند که آیا این اموالی که هر چند وقت یک بار چوب مصادره برشان زده می شود، همگی اوراق قرضه و اموال خریداری شده توسط دولت نهم و دهم هستند ؟ نفرموده اند که مصادره اموال بنیاد علوی که از پیش از انقلاب در ملکیت دولت ایران بود چه حکمی دارد ... نفرموده اند که آیا دولت ایران زین پس باید تمام اموال خود در اقصی نقاط جهان را از ترس خیره چشمی آمریکایی ها و اعوان و انصارشان به فروش برساند و به داخل منتقل کند ؟

جناب بعیدی نژاد قطعا فراموش نکرده اند که در پاییز هشتاد و پنج و با حکم دادگاه ایتالیایی متعاقب شکایت یهودیانی که مدعی بودند اقوام شان توسط حزب الله لبنان کشته شده اند، اموال سفارت ایران در رم توقیف شد... اگر چه با تلاش های تیم وکلای وزارت خارجه از سفارت ایران رفع توقیف شد، اما آیا از این پس باید سفارت های مان را هم به فروش برسانیم تا از شر آمریکا و دادگاه هایش در امان باشیم ؟ ایشان در این مورد که آیا اقدام حقوقی مناسب در دعوای مطروحه در دیوان عالی آمریکا صورت گرفته است یا نه نیز توضیح نداده اند... نیز توضیح نداده اند که از چه راهی و چگونه قرار است این دو میلیارد دلار و دیگر اموال مصادره شده را برگردانیم. ذکر نفرمودند که دیوان عالی آمریکا مستند به کدام دلیلی، ایران را به دلیل انفجار مقر آمریکایی ها در لبنان محکوم کرده است...

پ.ن دوم: از نکات مثبت نوشته ی ایشان اما یکی این است که آمریکا را به عنوان دولت متخاصم شناسایی کرده اند.

پ.ن سوم: با خواندن بندهای اول تا سوم، ناخودآگاه یاد آن حکایت قدیمی افتادم که «الاغ کشاورزی را دزد برد . همسایه هایش جمع شدند که « مقصر زنت است که در طویله را نبسته» «مقصر پسر توست که نگهبانی نداده» «مقصر تویی که دیوار خانه را کوتاه ساخته ای» .... کشاورز به فریاد آمد که «با این حساب، همه گناه کار و مقصرند، الا دزد» ... »

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top