تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/02/08 - 09:15
کد خبر: 198155

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

اجرای قانون سنوات برای تمام مقاطع آموزش عالی «یک ترم» به تعویق افتاد

اجرای قانون سنوات برای تمام مقاطع آموزش عالی «یک ترم» به تعویق افتاد

در جلسه روز گذشته شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با رئیس صندوق رفاه دانشجویان، مقرر شد تا قانون سنوات برای دانشجویان ترم 9 کارشناسی، ترم 5 کارشناسی ارشد و ترم 9 دکتری، حذف شده و یک ترم دیرتر اجرایی شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: پیگیری‌ فعالین دانشجویی و شوراهای صنفی دانشگاه های سراسر کشور درباره تعویق یک ترمی قانون سنوات، بالاخره جواب داد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در جلسه روز گذشته شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با رئیس صندوق رفاه دانشجویان، مقرر شد تا قانون سنوات برای دانشجویان ترم 9 کارشناسی، ترم 5 کارشناسی ارشد و ترم 9 دکتری، حذف شده و یک ترم دیرتر اجرایی شود.

ذوالفقار یزدان‌مهر در گفتگو با خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این خبر را تائید کرد و گفت: با بررسی‌های بیشتر و همچنین نامه‌ای که تشکل‌های صنفی دانشگاه‌ها نوشتند، به یک جمع‌بندی رسیدیم و پیشنهاد دادیم ترم 5 برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و ترم 9 برای دانشجویان کارشناسی و دکتری سنوات محسوب نشود. این پیشنهاد به هیات امنای صندوق رفاه ارائه شده و امیدواریم تصویب شود.

تائید رئیس صندوق رفاه دانشجویان
رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: بر روی این مسئله کار کارشناسی انجام شده و قطعا در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و برای مراعات حال دانشجویانی که مشکل دارند، همه جوانب در نظر گرفته شده است.

یزدان مهر همچنین اظهار داشت: در جلسه اواخر اردیبهشت هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده سازمان مدیریت، نماینده وزارت اقتصاد و دارایی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و رئیس سازمان امور دانشجویان حضور دارند، این قانون تصویب و نهایتا در خرداد ابلاغ می‌شود.

گفتنی است که جلسه دو روز پیش نمایندگان شوراهای صنفی دانشگاه‌های بیرجند، تهران، شریف و علامه طباطبایی با یزدان‌مهر، ریاست صندوق رفاه دانشجویان ظاهرا تاثیر خود را گذاشته است و این فرجه برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.

هرچند به گفته برخی از دانشجویان، هیئت امنا هر کدام از دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با نپذیرفتن این تصمیم، تلاش چند ماهه شوراهای صنفی را بی اثر کنند؛ حال باید دید که وکنش دانشگاهها به این تصمیم چه خواهد بود.

ماجرا چه بود؟
پیش‌تر و براساس آخرین آیین‌نامه واگذاری و اداره خوابگاه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان که در سال 83 تصویب شده، دانشجویان دوره‌های کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی حداکثر 8 نیم سال و دانشجویان دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته حداکثر 4 نیم سال حق استفاده از خوابگاه و سایر امکانات رفاهی آن را دارند. بر این اساس ترم 9 برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی و دکتری تخصصی و ترم 5 برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد ناپیوسته، به عنوان ترم سنوات اضافه محسوب می‌شود و طبق دستورالعمل صندوق رفاه دانشجویان، اجاره‌بهای خوابگاه برای این دانشجویان افزایش می‌یابد.

لازم بذکر است هفته آینده نیز جلسه‌ای در خصوص هزینه سنواتی‌ها در ترم 10 کارشناسی و دکترا و ترم 6 ارشد با حضور دبیران شورای صنفی دانشگاه‌های کشور و رئیس صندوق رفاه دانشجویان برگزار می‌شود.

بر همین اساس، نامه شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و 39 دفتر شورای صنفی دانشگاههای دیگر در این خصوص به یزدان‌مهر را می‌‌بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top