تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/02/07 - 16:00
کد خبر: 198192

پیداش کانال‌های تلگرامی همسریابی؛

ازدواج به سبک تلگرام با پرداخت 50 هزار تومان

ازدواج به سبک تلگرام با پرداخت 50 هزار تومان

مدیران این شبکه ها ابتدا با درج مشخصات دختران مجرد در کانال های خود پسران مجرد را تشویق می کنند تا با ورود به قسمت ادمین کانال جزئیات بیشتری از گزینه خود دریافت کنند، که در این مرحله باید مبلغی را به حساب مدیر وارد کرد تا مشخصات وی را در اختیار درخواست کننده قرار دهد

خبرنامه دانشجویان ایران: فاصله گرفتن زندگی از فضای واقعی به مجازی چند سالی است که کلید خورده و بسیاری آن را مخرب و عده ای هم آن را مفید می دانند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روند و تکامل زندگی انسان به همراه سرعتی شدن در هم آمیخته شده است، تا شبکه های اجتماعی مجازی جدیدتری روزانه روانه بازار شوند؛ تا کاربران آن، به راحتی بتوانند از این پیشرفت در زندگی خود برای بهبود آن استفاده کنند اما در اینجا مجالی برای برشمردن آسیب ها و خطرات آن نیست و اصلا مورد یادداشت هم این منظور نیست.

ازدواج مسالی ایست که اگر فارغ از بعد دینی بخواهیم به آن نگاه کنیم، باید طوری به آن بنگریم که بتوان برای پیشرفت در زندگی از آن استفاده کرد و حال آن که مشکلات موجود در آن که همه آنرا

شیرینی می دانند معضلات و مشکلاتی دیگر هم قبل از آن است که به اتفاق، همه صاحب نظران آن ها را هشدار می دهند.

در جامعه ایران رسم بر این بوده است که خانواده ها برای فرزند پسر خود در زمانی معیین دختری را انتخاب کنند و برای امر ازدواج پیش قدم شوند.

اما با فاصله گرفتن فرهنگ جامعه از سنت و حرکت بسمت مدرنیت شدن، تاثیر بسیاری بر این مسئله گذاشت و با آزاد شدن فضاهای رابطه دختر و پسر در دانشگاه، فضای جامعه و حتی خانواده کم کم دیگر عده ی محدودی هستند که هنوز منتظرند تا خانواده برای آن ها تصمیم به ازدواج بگیرند و قالبا با ورود به دانشگاه یکی از اهداف هم در کنار درس خواندن یافتن دختر و یا پسر مناسب برای تشکیل خانواده شده است.

اما این مسئله به تازگی بر شبکه های اجتماعی نیز آورده شده است، تا بتوان از آن برای انتخاب پسر یا دختر استفاده شود.

بسیاری با راه اندازی کانال هایی در تلگرام، اینستاگرام، لاین و دیگر شبکه های اجتماعی پرمخاطب، به دنبال جذب جوانانی هستند که مسئولین امر و دستندرکاران و متولیان امر ازدواج نتوانسته برای آنان در جهت ازدواج کاری کنند؛ جوانان نیز به ناچار بسوی آن ها می روند.

این شبکه ها در حالی به فعالیت خود ادامه می دهند که روزانه تعداد زیادی (به گفته مدیر یکی از کانال های همسریابی در تلگرام) برای ارائه مشخصات خود و درج آن در کانال های همسریابی به

آنان مراجعه می کنند و از آنان می خواهند تا برایشان همسری مناسب انتخاب کنند؛ گویا که در این امر خانواده ها هم به اندازه این شبکه های اجتماعی نتوانسته اند به فرزندان خود نزدیک شوند.

روند آشنا کردن دختران و پسران مجرد برای ازدواج بسیار پسندیده و امری خیرخواهانه است؛ اما آیا این روند به ازدواج می انجامد؟

برای دوست یابی است و ادامه زندگی و ازدواج سفید؟

مدیران این شبکه ها ابتدا با درج مشخصات دختران مجرد در کانال های خود پسران مجرد را تشویق می کنند تا با ورود به قسمت ادمین کانال جزئیات بیشتری از گزینه خود دریافت کنند، که در این مرحله باید مبلغی را به حساب مدیر وارد کرد تا مشخصات وی را در اختیار درخواست کننده قرار دهد.

در مرحله بعد قرار ملاقاتی از طرف مدیر کانال گذاشته خواهد شد که دختر و پسر حضوری نیز همدیگر را ببیند؛ تا اینجای کار با وجود نقص های فراوان قابل گذشت است و مسئله مهم از این به بعد شروع می شود که در صورت تایید از جانب هر دو باید مبلغی دیگر را به عنوان هزینه این ملاقات پرداخت کنند.

حال سئوال اینجاست که اصلا وجود این شبکه ها برای یافتن همسر قانونی است؟

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان به ایسنا گفت: کانال‌های تلگرامی ازدواج و همسریابی مورد تأیید ما نیستند و تخصص لازم را ندارند، هر ادعایی مبنی بر برخورداری آنها از مجوز وزارت ورزش و جوانان صحیح نیست و جوانان مراقب باشند در دام آنها نیفتند.

البته ناگفته نماند که مشکلات تجرد جوانان آنقدر بر آنان خطرات و رنج هایی را تحمیل کرده است که خود مجبور به اقدام برای همسریابی کرده اند و از ابتدایی ترین مرحله یعنی انتخاب همسر تا پرداخت هزینه های سنگین آن را می توان از این دسته مشکلات بر شمرد.

پیدایش این چنین سودجویی های را می توان از ناتوانی قانون گذاران جهت اصلاح قانون سرباز اجباری به نفع جوانان، وجود دانشگاه ها و مراکز غیرانتفاعی تحصیلات تکمیلی، آزاد شدن رابطه دختر و پسر در اجتماع، هجمه های فرهنگی دشمنان برای ناکارآمدی جوانان و ... برشمرد که از مهم ترین مسائلی هستند تا این امر را برای سودجویی راحت تر می کنند.

اما مسئولان نظام وظیفه این معضل را که سربازی بیشترین تاثیر را بر عدم ازدواج جوانان و روی آوردن آنان به دوستی هایی نا مشروع و ازدواج و سفید هزارن معضل دیگر قبول ندارند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این باره می گویید: این که سربازی باعث مجرد ماندن 11 میلیون جوان است در حد که حدس و گمان است، در این رابطه تا کنون تحقیق دقیقی صورت نگرفته است و بیشتر نظراتی که داده می‌شود، حدس و گمان است، مسئله ازدواج به تغییر فرهنگ، سبک زندگی، تحصیل، اشتغال، مسکن و عوامل مختلف دیگر ارتباط دارد ولی این که وزن سربازی چقدر هست به صورت دقیق مشخص نیست و بر اساس تحقیق میدانی که از چندین نفر که سربازی کرده‌اند و کسانی که معاف شده‌اند، تفاوت معنی‌داری در وضعیت ازدواج آنان وجود نداشته است. قطعاً اگر سربازی عامل اصلی یا یکی از عوامل مهم در ازدواج بوده باشد، در مورد آن بحث و بررسی خواهد شد.

* گزارش از یزدان محمدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top