تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/02/07 - 16:24
کد خبر: 198205

در مراسم اصلاح‌طلبان دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد؛

حمله افراد ناشناس به دانشجویان منتقد، همایش انتخاباتی را ناتمام گذاشت +فیلم

حمله افراد ناشناس به دانشجویان منتقد، همایش انتخاباتی را ناتمام گذاشت +فیلم

این مراسم با حضور افراد حامی لیست امید که دانشجو نبوده و به دلیل اهمال کاری مسئولین حراست دانشگاه با فحاشی و شعارهای تند از سوی آنها نسبت به دیگر دانشجویان منتقد حاضر در سالن به تشنج کشیده شده است. از سوی دیگر مجری برنامه بارها با نسبت دادن تعابیر زشت و ناپسند به دانشجویان منتقد، برنامه را به سمت ناآرامی کشانده است. دانشجویان با اعتراض به این روند با حمله فیزیکی همان دانشجو نماهای لیست امید مواجه شده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حضور چند تن از کاندیداهای لیست امید در دانشگاه آزاد واحد تبریز با حاشیه همراه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این همایش که به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تبریز و با حضور تعدادی از کاندیداهای لیست امید در انتخابات دور دوم همراه بود، تعدادی از افرادی که در سالن حاضر بودن در واکنش به انتقاد تعدادی از دانشجویان منتقد، با آنها درگیر شدند.

ماجرا از این قرار است که بسیج دانشجویی این دانشگاه  مناظره ای را بین کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا دومین مرحله انتخابات مجلس، در روز ششم اردیبهشت تدارک میبینند، که این برنامه بنا به دلایلی لغو می شود. سفر محمدرضا عارف به آذربایجان شرقی، و عدم حضور کاندیدهای لیست امید در این برنامه و عدم موافقت دانشگاه با حضور کاندیداهای اصولگرا از دلایل لغو این مراسم در روز دوشنبه توسط رسانه ها عنوان شده است.

حمله افراد ناشناس به دانشجویان منتقد، همایش انتخاباتی را ناتمام گذاشت +فیلم

اما ظهر امروز جلسه پرسش و پاسخی با حضور کاندیداهای اصلاح طلب این استان به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان برگزار می شود، که این مسئله با اعتراض بسیج دانشجویی این دانشگاه که نسبت به عدم صدور مجوز برای حضور کاندیداهای اصولگرا بود، همراه شد.

به نوشته رسانه های استانی آذربایجان، این برنامه آغاز شد تا اینکه تعدادی از افرادی که داخل سالن بودند پس از انتقاد تعدادی از دانشجویان که از مهمانان برنامه خواستار پاسخگویی به سوالات خود شده بود، با آنها درگیر شده و برنامه نیمه کاره تمام میشود.

از سوی دیگر مجری برنامه بارها با نسبت دادن تعابیر زشت و ناپسند به دانشجویان منتقد، برنامه را به سمت ناآرامی کشانده است. دانشجویان با اعتراض به این روند با حمله فیزیکی همان دانشجو نماهای لیست امید مواجه شده اند.

برخی خبرها نیز از شروع درگیری ها به دلیل امتناع یکی از کاندیداها از تکلم به زبان ترکی و توهین به درخواست کنندگان یکی از دلایل اصلی این اتفاق بوده است. نکته عجیب اینکه اکثر توهین کنندگان و درگیرشوندگان با دانشجویان اصلاً آذری زبان نبودند.

طبق گفته شاهدان عینی، عمده این نفرات حمله کننده به دانشجویان منتقد، خود دانشجو نبوده اند و ظاهرا از ستاد های سطح شهر لیست امید بوده اند.

در همین حال خبرنگار تبریز بیدار در گفتگو با سعید حاجی مسئول بسیج دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تبریز صحت و سقم ماجرا را جویا شده است. وی با تایید این روایت اظهار داشت:  یک عده دانشجو نما به نام ستاد لیست امید با حضور در سالن با سر دادن شعارهای تند از همان ابتدا در پی ایجاد تنش بودند. متأسفانه علیرغم آنکه اینان شعار زنده مخالف من و آزادی سیاسی را سر می دهند ولی در مواجه با منتقدان از هیچ اهانتی فرو نمی گذارند. ماجرا از آنجا شروع شد که علیرغم نام نویسی دانشجویان برای پرسش از کاندیداهای حاضر مجری برنامه با توهین های مکرر به دانشجویان به نوعی از رسالت اصلی برنامه که پاسخگویی کاندیداها طفره می رفتند.در این میان دانشجویان بسیجی  با صبر و ادب به نحوه اداره برنامه اعتراض کرده بودند که با حمله فیزیکی همان هواداران لیست امید مواجه شدند.

فیلم این درگیری ها که در اختیار «خبرنامه دانشجویان ایران» قرار گرفته، در ادامه آمده است:


دانلود



دانلود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
کوروش
1395/02/08 - 23:28

خبرهاتون جعلیه!
تورهای مسافرتی آفری
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top