تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/02/12 - 13:10
کد خبر: 198575

هشدار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به وزارت امور خارجه:

با دیپلماسی راه دور کشورهای غربی از همسایگان غافل نمانید

با دیپلماسی راه دور کشورهای غربی از همسایگان غافل نمانید

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مسئولان کشور می‌خواهیم در کنار دیپلماسی راه دور خود با کشورهای غربی، دیپلماسی منطقه‌ای خود را تقویت کرده و بیش از این از همسایگان خود غافل نماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مسئولان کشور می‌خواهیم در کنار دیپلماسی راه دور خود با کشورهای غربی، دیپلماسی منطقه‌ای خود را تقویت کرده و بیش از این از همسایگان خود غافل نماند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این بیانیه آمده است: با توجه به بندهای بیانیه پایانی کنفرانس اخیر سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه، مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت امور خارجه ایران در کنار دیپلماسی راه دور خود با کشورهای غربی، دیپلماسی منطقه‌ای خود را تقویت کرده و بیش از این از همسایگان خود غافل نمانند و ظرفیت‌های فراوان و بلااستفاده موجود را بکار گیرد و جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه پرچم داری توحید و وحدت و اقتدار و عزت مسلمین، یاری رساند.

مشروح این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

در سالیان اخیر شاهد تولید و گسترش تفکری «ضد امنیتی» در جهان اسلام هستیم که شور جهادی و استعداد جنگندگی خود را به جای مواجهه با شیطان بزرگ «آمریکا» و رژیم منحوس صهیونیستی، متأسفانه برای تکفیر و تحقیر و مسلمان کشی به کار گرفته است.

نگرش تکفیری، گرایش امت به وحدت را در مقابل توحید می‌داند و با نفی گرایشات متنوع فرهنگی جوامع اسلامی، هر نوع آزاداندیشی و اجتهاد عقلانی مبتنی بر قرآن و سنت را با عنوان «بدعت»، مستوجب سخت‌ترین مجازات‌ها می‌داند و -شاید ندانسته-، به نام «اهل سنت»، تمام منویات دشمنان تاریخی اسلام و مسلمین را پیگیری می‌کند.

رفتارهایی مانند تخریب سرزمین‌های آباد، آواره ساختن میلیون‌ها مسلمان بی گناه، غارت اموال مردم مسلمان، تجاوز به نوامیس امت، بدنام کردن سنت اسلام در منظر افکار عمومی جهان، ایجاد تنفر در بشریت نسبت به عنوان «دولت اسلامی» و زمینه سازی برای هر نوع دخالت بیگانگان، در امور مسلمین را انجام می‌دهند، آیا «سلف صالح اهل سنت»، چنین رفتار ناشایستی را می‌پذیرند؟ چرا علمای اهل سنت، در برابر این تفکر ضد اسلامی قیام نمی‌کنند؟

نفوذ استعماری انگلستان و فرانسه در قرن گذشته موجب تقطیع امت واحد اسلامی شد و امروز نیز با حمایت همان کشورهای غارتگر غربی، تضعیف بیشتر کشورهای کنونی مسلمان و چندپاره کردن مجدد هر یک از آنها در دستور کار قرار دارد. اما حیرت انگیز آن است که برخی از سران و دول جهان اسلام نیز با درگیر شدن در این بازی اروپایی آمریکایی، به تخریب و تجزیه عراق و سوریه و یمن کمک می‌کنند، تا بعد، نوبت به تخریب و تجزیه عربستان و ترکیه و امارات و دیگرکشورهای مسلمان فرارسد.

با ادامه این فرایند بسیار خطرناک، اربابان زر و زور و تزویر جهانی مثلث انگلیس – ایالات متحده – رژیم صهیونیستی، هر نوع تاخت و تاز در جهان اسلام را با عنوان «میانجی» و «منجی» پیگیری خواهند کرد، تا ریشه اسلام را از جهان برچینند. با غفلت سیاست خارجی ایران از همسایگان خود و مشغول شدن دولت به مذاکرات «برجام»، تشدید اختلافات در منطقه گسترش یافته و زمینه برای کینه توزی‌های بیهوده و غیرضروری و مخرب در بین ملل و مذاهب اسلامی مهیا می‌شود و دورنمای خطرناکی را فراروی مسلمانان قرار می‌دهد.

با توجه به بندهای بیانیه پایانی کنفرانس اخیر سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه، مسئولان جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت امور خارجه ایران در کنار دیپلماسی راه دور خود با کشورهای غربی، دیپلماسی منطقه‌ای خود را تقویت کرده و بیش از این از همسایگان خود غافل نمانند و ظرفیت‌های فراوان و بلااستفاده موجود را بکار گیرد و جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه پرچم داری توحید و وحدت و اقتدار و عزت مسلمین، یاری رساند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top