تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/02/12 - 14:46
کد خبر: 198584

پای صحبت رتبه‌های برتر کنکور ارشد/ 1

رتبه‌های برتر کنکور ارشد چگونه درس خوانده‌اند

رتبه‌های برتر کنکور ارشد چگونه درس خوانده‌اند

بعد از اتمام خواندن درس، حتی با وجود اینکه بسیاری از نکات فراموشتان شده است، تست های طبقه بندی شده بزنید. چون موقع تست زدن اگر چیزی را فراموش کرده باشید، عطشی برای دانستن آن نکته در شما ایجاد می شود که با مطالعه و مرور، در ذهنتان ته نشین می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: چهار روز تا کنکور ارشد باقیمانده است و داوطلبین این روزها به جمع‌بندی مطاعات و نکته برداری از ضعف در آزمون‌های آزمایشی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آمادگی فنی و علمی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، شرط لازم برای موفقیت و راهیابی به دانشگاه دلخواه است اما به عقیده تمام شرکت کنندگان در این آزمون و کنکورهای مهم دیگر، روحیه داوطلبین برای مواجهه با این مصاف دشوار، شرط دیگری است که نبودنش می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به دانشجو وارد آورد.

البته کنکوری‌های ارشد ممکن است پیش‌تر این مورد را در روزهای قبل از کنکور سراسری کارشناسی در دوره پیش‌دانشگاهی تجربه کرده باشند؛ برخی از مدارس در روزهای پایانی مطالعه دانش‌آموزان، از کارشناسان روانشناس برای صحبت با دانشجویان و ایجاد آمادگی و انگیزه کافی خالی از استرس پیشامد، دعوت می‌کنند تا ساعتی را در بین داوطلبین باشند.

تجربه شرکت در آزمون و گفتن از قبل و بعدهای کنکوری‌های گذشته نیز می‌تواند دورنمای شفافی از آزمون کارشناسی ارشد برای داوطلبین ارائه کند. داوطلبینی که 4 روز دیگر باید آماده شرکت در یکی از حساس‌ترین آزمون‌های دوران تحصیل خود شوند.

بر همین اساس، پای صحبت چند دانشجوی کارشناسی ارشد نشستیم که با رتیه‌های برتر اکنون در حال ادامه تحصیلند؛ صحبت‌های جالب این دانشجویان می‌تواند آرامش خاطری را برای داوطلبین کنکور ارشد 95 فراهم کند تا با فراغ بال بیشتری سر جلسه امتحان بروند.

رتبه 1 ارشد مهندسی صنایع: مهم نیست چقدر درس خواندید

در طی دوران درس خواندن برای کنکور ارشد، روزهایی پیش می آید که ناامید و خسته می شوید و انگیزه ای برای ادامه ندارید، چه چیزی در این شرایط کمک کننده است؟

توحید رضا زاده رتبه 1 گرایش صنایع صنایع، مالی و بهره وری توصیه می‌کند: به نظر من اولین قدم در موفقیت، تبیین صریح و واضح هدف است و اینکه این هدف تا چه میزان استحکام دارد و انگیزه زاست.

توحید ادامه می‌دهد: در طول مدتی که برای کنکور درس می خوانید با زمان هایی روبرو می شوید که از درس خواندن حالت زدگی پیدا می کنید. یادآوری هدف اولیه شما باعث ایجاد انگیزه دوباره در شما می شود.

وی ابراز عقیده می‌کند: جمله مهمی هست که می گوید اگر هدف نداشته باشید آینده تبدیل به حال، حال به گذشته و گذشته تبدیل به ندامت جاودانه خواهد شد. پس برای خودتان هدف مشخص کنید.

توحید تاکید می‌کند که در کنکور اینکه چقدر خواندید و چقدر زحمت کشیدید اهمیتی ندارد و آنچه حیاتی است این است که چقدر از داشته هایتان استفاده کنید و با توجه به تغییرات این سالها مهارت زدن تست ها را داشته باشید.

رتبه 9 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع: از برنامه دیگران تقلید نکنید

هر چند امید اتابکی به گفته خودش تابستان را برای درس خواندن از دست داده اما فرصت مهر ماه تا زمان کنکور را با یک برنامه ریزی دقیق به گونه ای استفاده کرده که موفق به کسب رتبه 9 در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در گرایشهای صنایع و مالی شده است.

امید اتابکی می‌گوید: من تمام فرصت تابستان را از دست دادم و فقط با شرکت در دو کلاس مهم، از اول مهر شروع کردم و همزمان با آزمون آزمایشی ادامه دادم. در دو آزمون آخر به ترتیب رتبه های 200 و 19 را کسب کردم. این تفاوت رتبه به دلیل زمان بندی دروس تخصصی در برنامه ام بود. نکته مهم این است که اعتماد به نفسم را بعد از کسب رتبه 200 همچنان حفظ کردم.

امید تاکید می‌کند که باید برای دروس زبان و دروس تخصصی متناسب با خود درس وقت بگذاریم و نباید به هیچ وجه از روش مطالعه دیگران تقلید کنیم. وی ادامه داد: یک برنامه کلی را هر روز تغییر ندهید. برنامه مخصوص خودتان را بریزید و به ترتیب وقت و ساعت تعیین شده درس بخوانید . به مرور ساعت مطالعه تان را تا قبل از کنکور افزایش دهید و مطمئن باشید از این استمرار نتیجه می گیرید.

وی فشرده بودن ساعت های مطالعه را حیاتی می‌داند و توضیح می‌دهد: برای اینکه ساعت های مطالعه مفیدی داشته باشید با واقعیت ظرفیت خودتان درس بخوانید و اگر کشش 3 ساعت درس دارید 6 ساعت فرصت خودتان را هدر ندهید. در حقیقت نصف این زمانی که اختصاص می دهید بی فایده است.

امید خاطرنشان می‌کند: توکل به خدا را فراموش نکنید که بزرگترین عامل انگیزشی برای درس خواندن و خسته نشدنتان است.

رتبه 13 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع: نکته‌ها را ته‌نشین کنید

هدف داشتن شاید شعاری به نظر برسد ولی رتبه 13 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش صنایع آن را تجربه کرده و رمز موفقت خود می‌داند.

سارا کبودوند با اشاره به اینکه مهمترین و اولین عامل موفقیت، انگیزه است به بیان توصیه‌هایش می‌پردازد: مشخص بودن هدف بسیار کمک کننده است و مانند بنزین در خودرو عمل می کند. برنامه ریزی درست و منطقی و از ان مهمتر اینکه تا لحظه آخر به آن پایبند باشید از نکات اساسی موفقیت هستند.

سارا می‌گوید: استمرار در درس خواندن برای ایجاد و نهادینه شدن عادت درس خواندن در وجودتان نیز از نکاتی است که باید به آن اشاره کرد.

این دانشجوی ارشد در ادامه در توضیح اینکه اگر محدودیت زمانی هم ندارید، با برنامه ریزی این محدودیت را ایجاد کنید می‌گوید: این محدودیت زمانی ذهن شما را با شتاب می کند تا کارهای فرعی و افکار زائد را از خودتان دور کنید.

سارا همچنین توصیه هایی برای بعد از اتمام خواندن درس دارد: بعد از اتمام خواندن درس، حتی با وجود اینکه بسیاری از نکات فراموشتان شده است، تست های طبقه بندی شده بزنید. چون موقع تست زدن اگر چیزی را فراموش کرده باشید، عطشی برای دانستن آن نکته در شما ایجاد می شود که با مطالعه و مرور، در ذهنتان ته نشین می شود.

وی به عنوان نکته آخر اضافه می‌کند: هیچ درسی را کنار نگذارید و هر طور شده همه را بخوانید. این باعث می شود هم استرس اضافی به شما وارد نشود و هم در روز کنکور اگر درس های دیگر سخت بودند همین دروس به کمک تان بیاید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top