تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/02/15 - 15:00
کد خبر: 198877

برگزاری دومین دوره طرح فعالیت‌های کلاسی دروس معارف دانشجویان

هر درس، طی 4 الی 8 جلسه 25 دقیقه ای و با جذابترین روش ارائه دروس مجازی ارائه می شود و استقبال به حدی بوده که بعضی ا دانشجویان، با تمایل شخصی و انتخاب خود، چند درس را انتخاب کرده و گذرانده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دومین دوره طرح فعالیت‌های کلاسی دروس معارف دانشجویان بصورت مجازی در مرکز آموزش‌های مجازی دروس معارف دانشگاهیان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خطیبی مدیر ارتقا کارآمدی استادان معارف اسلامی نهاد رهبری در گفتگویی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: طی برگزاری این طرح که از اول اردیبهشت ماه آغاز شده، درس‌های متنوع با موضوعات معارفی، فرهنگی، سیاسی جهت غنی‌تر کردن آموزش دروس معارف دانشجویان به عنوان فعالیت تکمیلی کلاسی دانشجویی تا پایان ترم جاری ارائه می‌گردد.

مدیر ارتقا کارآمدی استادان معارف نهاد تشریح کرد: یکی از مشکلات معمول در کلاس‌های عمومی معارفی فرصت اندک برای تدریس همه مطالب و سرفصل‌های کتاب است؛ همچنین سرعت تغییرات اجتماعی سیاسی و بوجود آمدن اقتضائات جدید ضرورت تبیین مسائل گوناگون در سرفصل‌های فرادرسی و تکمیلی را بوجود می‌آورد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بخش عمده ای از آنچه که فرصت بررسی آن در کلاس های درسی نیست را در قالب آموزش مجازی مورد بررسی قرار دهیم. مخاطبین کلی طرح، دانشجویان مشغول به تحصیل دروس عمومی معارفی مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: در این طرح استاد با مراجعه به سایت: EC.NAHAD.IR و ثبت نام در سایت، و معرفی خود به عنوان «استاد معارف»؛ پس از اولین ورود به سامانه، وارد صفحه شخصی ویژه اساتید شده و در قسمت «طرح فعالیت کلاسی» اقدام به تعریف دوره‌های آموزشی(سبدهای درسی) از میان دروس متعدد گرایش‌های پنج‌گانه معارفی برای دانشجویان یک یا چند دانشگاه محل تدریس خود می‌کند.

خطیبی اضافه کرد: دانشجویان نیز با مراجعه به سایت و ثبت نام در آن، پس از اولین ورود خود به سامانه، دوره‌های آموزشی تعریف شده توسط استاد خود را مشاهده نموده و با کلیک بر روی آن در درس‌ها ثبت نام شده، و شروع به گذراندن دوره آموزشی بصورت مجازی می‌نمایند.  

هر درس، طی 4 الی 8 جلسه 25 دقیقه ای و با جذابترین روش ارائه دروس مجازی ارائه می شود و استقبال به حدی بوده که بعضی ا دانشجویان، با تمایل شخصی و انتخاب خود، چند درس را انتخاب کرده و گذرانده اند.

مدیر ارتقا کارآمدی استادان معارف نهاد رهبری در خصوص دروس ارائه شده در این طرح اظهار داشت: سرفصل ها و دروس این طرح مبتنی بر نیازهای روز دانشجویان در پنج گرایش اصلی معارفی تدوین و تولید شده و اساتید می‌توانند هر درس از هر گرایش را در سبد درسی خود گنجانده و با کنترل کامل خود بر عملکرد آموزشی دانشجویان در فضای مجازی دانشجو را ملزم به ارائه «خلاصه‌نویسی» و یا «گذراندن چند درس» بصورت اجباری یا اختیاری نمایند.

وی گفت: این سامانه توسط تیم فناوری اطلاعات نهاد رهبری در دانشگاهها بازنویسی شده و اساتید و دانشجویان به راحتی می توانند از امکانات خوب آن بهره مند شوند. ضمنا امکان ارتباط آموزشی استاد و دانشجو را در فضای مجازی بصورت کامل در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده و نظارت استاد بر عملکرد آموزشی دانشجویان کاملاً حفظ خواهد شد و اساتید می توانند پس از گذراندن دوره مجازی توسط دانشجویان، حداکثر تا 5 نمره معارفی برای آن در نظر بگیرد.

اساتید و دانشجویان گرامی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان به آدرس http://ec.nahad.ir  ضمن ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات و دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به مطالعه و گذراندن سرفصل‌های آموزشی مربوط به این طرح اقدام کنند.

ضمنا راهنمای استفاده از سامانه برای اساتید و دانشجویان معارف، بصورت تصویری، در همین پایگاه اینترنتی جهت تسهیل استفاده از سامانه وجود دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top