تاریخ انتشار: جمعه 1395/02/17 - 17:20
کد خبر: 198957

معرفی 8 ابزار قدرتمند ویرایش ویدیو؛

با ابزارهای ساده ویدیوهای خود را حرفه‌ای بسازید +دانلود

با ابزارهای ساده ویدیوهای خود را حرفه‌ای بسازید +دانلود

در حالی که نرم‌افزارهایی همچون پریمایر از قدرتمندترین‌های این حوزه به شمار می‌روند اما به سطح بالایی از مهارت نیاز دارند. به‌طوری که تسلط بر آن‌ها به ممارست بسیار نیاز دارد. اما در این راه نرم‌افزارهای دیگری نیز وجود دارد که در عین سادگی و کم حجم بودن، توانایی بالایی در زمینه ویرایش فایل‌های ویدیویی دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محتوای ویدیویی از کارآمدترین روش‌های انتقال اطلاعات به شمار می‌رود، اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. سخت‌ترین بخش داستان به کار کردن با این نرم‌افزارهای پیچیده ویدیویی باز می‌گردد که در عمل به تخصص نسبتاً بالایی نیاز دارد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی که نرم‌افزارهایی همچون پریمایر از قدرتمندترین‌های این حوزه به شمار می‌روند اما به سطح بالایی از مهارت نیاز دارند. به‌طوری که تسلط بر آن‌ها به ممارست بسیار نیاز دارد. اما در این راه نرم‌افزارهای دیگری نیز وجود دارد که در عین سادگی و کم حجم بودن، توانایی بالایی در زمینه ویرایش فایل‌های ویدیویی دارند. در این گزارش به معرفی تعدادی از این نرم‌افزارهای کاربردی می‌پردازیم.

1.AVS Video Editor

اگر در جستجوی ابزار قدرتمندی برای ویرایش هستید، پیشنهاد اول ما به شما AVS Video Editor است. AVS نرم‌افزار ایده‌آلی برای ویرایش حرفه‌ای فرمت‌های مختلف چندرسانه‌ای به شمار می‌رود که به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها مجهز شده است. از جمله ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار می‌توان به وارد کردن فایل‌های صوتی و تصویری از ورودی‌های مختلف همچون دوربین دیجیتال، رابط کاربری جذاب و کاربرپسند، پشتیبانی از افکت‌های مختلف، قابلیت ایجاد دیسک‌های چندرسانه‌ای مختلف، تبدیل فرمت‌های مختلف به یکدیگر، پشتیبانی از انواع متنوعی از دستگاه‌های قابل حمل همچون آی‌پاد، تلفن‌های همراه، ذخیره‌سازی فایل‌های خروجی با فرمت و کیفیت دلخواه کاربر، به اشتراک‌گذاری مستقیم فایل‌ها در شبکه‌های اجتماعی و... اشاره کرد.

دانلود نسخه آزمایشی

2. Magix Video Pro X

Magix Video Pro یکی دیگر از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش فایل‌های ویدیویی است. Magix Video Pro یکی از اولین برنامه‌های ویرایش فایل‌های ویدیویی است که به‌طور کامل از نسخه 4 به بعد از probDAD Mercalli  پشتیبانی می‌کند. این افزونه قدرتمند سطح بالا به طور یکپارچه با رابط کاربری ادغام شده است. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به دیکدینگ با استفاده از شتاب‌دهنده سخت‌افزاری، دنبال کردن حرفه‌ایی اشیا، افکت‌های قابل پیکربندی، پشتیبانی از صداهای با کیفیت دالبی، محیط کاربری جذاب و کاربرپسند، پشتیبانی از افکت‌های سه بعدی جذاب و زیبا، بهره‌مندی از فناوری‌های جدید برای پردازش تصاویر، وجود ابزارهای قدرتمند برای ویرایش حرفه‌ای صداها، پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری رایج، قابلیت وارد کردن فایل‌های ویدیویی از دوربین‌های دیجیتال،  پشتیبانی از ابزارهای لازم برای حذف پارازیت از صدا اشاره کرد.

دانلود نسخه آزمایشی

3. Davinci Resolve

در میان نرم‌افزارهای مختلفی که این روزها در دنیای ویرایش ویدیوها مورد استفاده قرار می‌گیرند، Davinci Resolve از آن جهت حائز اهمیت به شمار می‌رود که به بهترین شکل ممکن توانایی تصحیح رنگ‌ها را دارد. آن‌گونه که سازنده این نرم‌افزار ادعا کرده است، توانایی این نرم‌افزار در زمینه ویرایش رنگ‌ها در حد نرم‌افزارهای ویرایشی است که توسط هالیود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه با پشتیبانی از قابلیت‌هایی نظیر تدوین و تصحیح رنگ‌ها امکان اعمال یک اصلاح رنگ حرفه‌ای روی فایل‌های ویدیویی را امکان‌پذیر می‌سازد. Daninci Resolve با استفاده از گره‌هایی به پردازش رنگ‌ها می‌پردازد. مکانی که در آن هر گره همراه افکت‌ها و پنجره‌های قدرتمند برای اصلاح رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. گره‌ها در این نرم‌افزار شبیه به لایه‌ها عمل می‌کنند، اما از قدرت بیشتری برخوردار هستند. نامحدود بودن تعداد گره‌ها و به کارگیری موازی آن‌ها از جمله خصایص این قابلیت هستند. همین موضوع باعث می‌شود به آسانی توانایی ترکیب افکت‌ها، سایه‌ها را داشته باشید. فشرده کردن چندین گره درون یک گره مجزا و قرار دادن آن داخل گالری گره‌ها Nodes، بهره‌مندی از خط زمانی (time Line) قدرتمند و پیشرفته که این نرم‌افزار را در رده نرم‌افزارهای حرفه‌ای ویرایش فایل‌های ویدیویی قرار داده است، چند خطی بودن لاین ویژه صدا و تصویر، نقطه‌گذاری برای پرش و بازگشت به نقاط، بهره‌مندی مناسب از پردازنده گرافیکی سیستم در زمان تصحیح رنگ‌ها، پشتیبانی از ویژگی تصحیح رنگ از طریق اینترنت و... از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار به شمار می‌روند.

دانلود نسخه آزمایشی

4. pinnacle studio ultimate

pinnacle studio ultimate یکی دیگر از ابزارهای قدرتمندی که در زمینه ویرایش حرفه‌ای فایل‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسخه جدید این نرم‌افزار با بهره‌مندی از فناوری 64 بیتی قدرت خاصی به این نرم‌افزار بخشیده است. به طوری که به شما اجازه ساخت فیلم‌هایی با کیفیت 4K را می‌دهد. طراحی این نرم‌افزار به گونه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد یک استودیو خانگی در خانه خود داشته باشند. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به ویرایش نور و رنگ ویدیو، ساخت کلیپ‌های مختلف با استفاده از برش‌های انجام شده روی فایل‌های ویدیو، افکت‌گذاری روی فایل‌ها، وجود یک تایم لاین قدرتمند، امکان نشانه‌گذاری قدرتمند روی فیلم‌ها در پنجره Preview، امکان درج یا حذف ساده افکت‌ها، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف خروجی، پشتیبانی از افزودن متن روی فایل‌های ویدیویی، ویرایش چند لایه‌ای، تصویربرداری از صفحه‌نمایش، افزودن ضبط صدا در مدت زمان ضبط کردن، حذف نویز از فایل‌های صوتی اشاره کرد.

دانلود نسخه آزمایشی

5. PowerDirector

PowerDirector یکی دیگر از نرم‌افزارهای جامع اما در عین حال ساده‌ای است که برای ویرایش فایل‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. PowerDirector یک استودیو ویرایش خانگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در طراحی جدید انعطاف‌پذیری خاصی در زمینه ساخت افکت‌های سفارشی، عنوان‌ها و منوی دیسک‌ها  در اختیار کاربر قرار داده شده است. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که به آسانی امکان ساخت اسلایدشوها را حتی برای کاربران تازه‌کار نیز امکان‌پذیر می‌سازد. پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن فایل‌های ویدیویی و تصویری و همچنین وجود الگوهای از پیش ساخته شده باعث می‌شود در عرض کمتر از چند دقیقه توانایی ساخت اسلایدشوها را داشته باشید.  به اشتراک‌گذاری ویدیوهای ساخته شده در شبکه‌های اجتماعی، توانایی تصحیح مشکلات فایل‌های ویدیو، ابزارهای قدرتمند و سریع برای ساخت دی وی دی‌هایی با کیفیت HD، وجود الگوهای مختلف که برای ساخت منوها از آن‌ها استفاده می‌شود، ساخت تصویر در تصویر متحرک، افزودن زیرنویس و اطلاعاتی که در پخش کننده‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، پشتیبانی از عملیات watermarking قدرتمند، قابلیت ساخت فرمت‌های مختلف از فیلم‌ها با قابلیت پخش روی رسانه‌های مختلف، پشتیبانی از بیش از 500 افکت و الگو برای ساخت ویدیوها، امکان تغییر ساده و سریع رنگ‌ها، دانلود پالت‌های بیشتر از سایت DirectorZone.com، امکان ساخت جلوهای ویژه سفارشی از یک تصویر، وارد کردن یک تصویر به نرم‌افزار و استفاده از آن به عنوان یک جلوه ویژه، تنظیم سرعت ورود و خروج افکت‌ها با استفاده از ابزارهای keyframe، کنترل ساده عناوین قرار گرفته روی ویدیوها، همراه با کنترل فونت و رنگ، پشتیبانی از Motion Blur و... از ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند.

دانلود نسخه آزمایشی

6. Ashampoo movie Studio Pro

اگر به دنبال ابزاری روان و پر سرعت برای ویرایش فایل‌های ویدیو هستید، گزینه پیش‌نهادی ما به شما Ashmpoo است. ابزاری که برای برش، چسباندن، تبدیل و ویرایش فایل‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از امکانات جانبی این نرم‌افزار می‌توان به مواردی همچون تم‌های پویای از پیش ساخته شده، افزودن افکت‌ها در میان کلیپ‌ها، تنظیم کنتراست، افزودن فایل‌های صوتی به فایل‌های ویدیویی، تنظیم ولوم صدا، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف فایلی همچون Mepg2 و Mpeg 4 همراه با فرمت‌های صوتی mp3 و AC3، افزودن موسیقی زمینه، افزودن زیرنویس، ذخیره‌سازی فایل‌ها با فرمت درخواستی کاربر، پیاده‌سازی افکت‌های تصویری به همراه متن برای فایل‌ها، ترکیب کلیپ‌های مختلف با یکدیگر و ساخت یک فایل ویدیویی جدید، تنظیم سرعت پخش فایل‌ها، تنظیم میزان نور، پشتیبانی از طیف متنوعی از فرمت‌های خروجی همچون MP4، بلوری، دی وی دی، MKV، WMV و... اشاره کرد.

دانلود نسخه آزمایشی

7. VideoStudio Ultimate X9

امروزه بسیاری از کاربران دنیای کامپیوتر با نرم‌افزارCorel VideoStudio Pro  آشنا هستند. ابزاری ساده اما در عین حال قدرتمند که در زمینه ویرایش فایل‌های تصویری و صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابزارها و افکت‌های صوتی متنوعی که این نرم‌افزار در اختیار کاربر قرار می‌دهد، باعث شده است تا ویرایش و تدوین فایل‌های چندرسانه‌ای به آسانی امکان‌پذیر باشد. به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف ویدیویی، تعیین فرمت فایلی خروجی، پشتیبانی از صداهای با کیفیت دالبی، امکان تنظیم ولوم صدا، وجود تام لاین‌های مختلف برای ترکیب صدا یا تصویر، حذف صدا از یک فیلم و افزودن صدای موردنظر، تنظیم کنتراست و نور، پشتیبانی از مجموعه کاملی از افکت‌های تصویری، امکان ساخت فایل‌های ویدیویی با استفاده از تصاویر، برش ساده فیلم‌ها، ضبط صدا با فرمت‌های مختلف، استفاده از طرح‌های آماده، رابط کاربری ساده و... از ویژگی‌های این نرم‌افزار به شمار می‌روند.

دانلود نسخه آزمایشی

8. Nero Video 2016

بسته کامل Nero متشکل از ابزارهای جانبی قدرتمندی است که Nero Video یکی از این نرم‌افزارها است. ابزاری که یک محیط ویرایش ویدیویی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از Nero Video به آسانی توانایی وارد کردن فایل‌های ویدیویی از رسانه‌های مختلفی همچون اسمارت‌فون‌ها و دوربین‌های دیجیتال به داخل محیط نرم‌افزار را دارید. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به ابزار پیش‌رفته برای کار روی چند ترک، ساخت اسلایدشو و استریم کردن آن‌ها روی تلویزیون، وجود افکت‌های متنوع، تایم لاین قدرتمند برای وارد کردن ویدیوهای مختلف، پشتیبانی از ویدیوهای 4K، پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن فایل‌های چندرسانه‌ای و... اشاره کرد.

دانلود نسخه آزمایشی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top