تاریخ انتشار: شنبه 1395/02/18 - 12:05
کد خبر: 199006

پس از حل نشدن مشکل استخدام صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به بدقولی دولت +تصاویر

تجمع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به بدقولی دولت +تصاویر

از حوالی ساعت 10 صبح امروز مجدد بنرهای اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت روبروی درب اصلی وزارت خانه نفت، باز شدند. با توجه به پیگیری هایی که سابقا از منابع انسانی وزارت نفت انجام شده بود، مسئولین مربوطه ابهام ابلاغیه 27 دیماه را مانع از اجرایی شدن این ابلاغیه می دانستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: صبح امروز جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح امروز جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به بدقولی دولت در زمینه استخدام دانشجویان مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره این تجمع گفت: با توجه به پیگیری ها و نامه نگاری هایی که تاکنون انجام شده و پاسخ مناسبی به آن داده نشده بود، فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مجدداً دست به اعتصاب و تجمع روبروی ساختمان اصلی وزارت نفت زدند.

وی ادامه داد: از حوالی ساعت 10 صبح امروز مجدد بنرهای اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت روبروی درب اصلی وزارت خانه نفت، باز شدند. با توجه به پیگیری هایی که سابقاً از منابع انسانی وزارت نفت انجام شده بود، مسئولین مربوطه ابهام ابلاغیه 27 دیماه را مانع از اجرایی شدن این ابلاغیه می دانستند.

این دانشجو افزود: با توجه به گذشت بیش از سه ماه از این ابلاغیه، فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با تجمع مقابل این وزارت خانه خواستار جلسه ی نمایندگانشان با رئیس تدوین مقررات، جناب آقای اظهر شدند، که پاسخ مثبتی به رفع ابهامات موجود بگیرند. تا این لحظه نمایندگان موفق به گرفتن زمان ملاقات از مسئول مربوطه نشده اند.

گفتنی است چندی پیش نیز،‌ این دانشجویان نامه ای در نامه‌های خطاب به رئیس جمهور و قائم مقام وزارت نفت، خواستار بررسی این موضوع شدند. (اینجــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سجاد
1395/02/18 - 16:45

فقط اینا دانشجو هستن؟
رشته های دیگه آدم نیستند؟
ناشناس
1395/02/18 - 18:46

نباید در خق این دانشجوها ظلم بشه. وزارت باید به تعهداتش عمل کنه
ناشناس
1395/02/18 - 23:37

معلومه که فقط ما دانشجو نیستیم، اما این رو هم فراموش نکنید که ما با وعده استخدام، این رشته و این دانشگاه رو انتخاب کردیم، شما هم اگه به وجدانتون مراجعه بکنید می بینید که توی این قضیه چه ذی نفع باشید چه بلعکس، خلف وعده رو صحیح نمی دونید، اون هم خلف وعده در حق کسانی که اغلب رو حساب همین وعده سالهاست ازدواج کردند و یا حتی بچه دارند. واقعا که بیان شرایط بعضی از ما فقط توی حرف آسونه.
monarch
1395/02/19 - 09:15

واقعن ظلم بزرگی به چنین دانشجوهایی شده وقتی ازشون تعهد گرفتن و در دفترچه کنکور بهشون وعده استخدام دادند نباید با یک تصمیم گیری همه چیز رو نادیده بگیرند و با سرنوشت شون بازی کنند ...واقعن احساس تاسف داره ...اموزش پرورش و بهداشت و همه ارگان های دولتی استخدام میکنند ولی برای این دانشجوهایی که بورسیه نفت هستند جا برای استخدام نیست ...پس چرا با اینده جوونا بازی میشه بخان چنین دانشگاهی رو قبول شن درصورتی که خیلی هاشون میتونن بهترین دانشگاهها تو بهترین شهراها قبول شن ولی میان دور از خانواده تو گرمای جنوب گرد و غبارش و امکانات کمترش نسبت به تهران و شهرای بزرگ به امید اینکه استخدام شن...
miri
1395/02/19 - 09:23

این دانشجوها تعهد استخدام دادند و بورسیه بودند الان دارن میزنند زیرش ..ظلم بزرگیه که به تعهداتت عمل نشه و با ایندت بازی بشه
علی
1395/02/19 - 22:34

واقعاً امیدوارم کسانیکه با جوانی و آینده این جوانان نخبه بازی کردند جواب کارشون رو از خود خدا بگیرند.
امثال من هایی که با رتبه های یک رقمی کنکور سراسری کارشناسی ارشد و در یک رقابت برابر با همه ترجیح دادند این دانشگاه رو فقط به دلیل شرایط خاصش انتخاب کنند چه گناهی دارند که باید قربانی تصمیمات مقطعی مسئولین بشوند، من بشخصه به خدا واگذارشون می کنم.
ناشناس
1395/05/18 - 13:45

این دانشجویان با رتبه های عالی این دانشگاه رو فقط به خاطر بورسیه و وعده استخدام انتخاب کردند وگرنه دانشگاه های بسیار تاپ می تونستن قبول بشن پس باید عدالت رعایت بشه و استخدام بشن.
فرشاد
1395/05/18 - 19:17

متاسفانه بعضی از مسئولین حتی زیر قراردادهای با مبلغ زیر 5 تومن می زنند.
توی تعهدنامه که امضا کردیم مقرر شد اگر برای کسانی که گروه A شدن ظرف یکسال کاریابی صورت نگیره تعهد آزاد میشه الان حتی این کار رو هم نمی کنند و مدارک ارشد ما هم گرو این وزارت خانه است. حالا استخدام پیشکش!
من که کلا ترجیح میدم توی همچین وزارت خانه ای مشغول به کار نشم اما اینکه بخوام هم کاریابی نشم و هم مبلغ رو پرداخت کنم که مدارک لیسانسم رو بدن خیلی زور داره.
ناشناس
1395/05/25 - 01:39

بنده کارشناسیم را دانشگاه نفت بودم و کارشناسی ارشدم را در تهران خوانده ام و هم اکنون در یک شرکت خصوصی معتبر در زمینه نفت و گاز شاغلم و فرصت را برای اینکه تجربیات و دیده های خودم را بازگو کنم مغتنم می شمارم. در این مورد به نظرم جناب آقای وزیر موضع کاملاً بر حقی اتخاذ کرده اند. دانشگاه نفت از هر لحاظ که مورد مداقه قرار بگیرد یک سیستم معیوب و کاملاً ناکارآمد است.
بر اساس تجارب شخصی که در زمان تحصیل و بعد از آن داشتم معتقدم که دانشگاه نفت یک چرخه معیوب است که ورودیش دانشجوهای فوق العاده با استعداد و با پشتکارند و خروجیش یه عده آدم مدرک به دست، کم سواد، بسیار پر توقع، راحت طلب و خود بزرگ بینند که آینده خودشان را صرفاً در استخدام عافیت طلبانه در صنعت نفت می بینند.
فضای دانشگاه نفت در مقایسه با دیگر دانشگاههای هم سطح در رتبه های جذب شده به هیچ وجه آکادمیک نیست، هیئت علمی این دانشگاه از لحاظ علمی فوق العاده ضعیف است (کافی است به رتبه های علمی اساتید، مندرج در خود سایت دانشگاه مراجعه شود)؛ جذب اعضای جدید برای هیئت علمی صورت نمی پذیرد و کمبود اساتید این دانشکاه با اساتید پروازی که هزینه ی بسیاری برای دانشگاه و وزارت نفت دارد جبران می شود.
سرانه سالانه ای که برای هر دانشجو در این دانشگاه هزینه می شود بسیار بسیار بیشتر از دانشگاه های دیگر است، ستاد این دانشگاه به علت دانشکده هایی که در شهرهای مختلف دارد بسیار بروکراتیک عمل می کند، به گونه ای که نسبت تعداد کارکنان به تعداد دانشجویان این دانشگاه بسیار بیشتر از هر دانشگاه دیگری است. رویه ای که جناب آقای زنگنه در دوره های قبلی وزارتشان اتخاذ کرده بودند این بود که به جای هزینه فراوانی که این دانشگاه برای وزارت نفت دارد، دانشکده های نفت در دانشگاههای معتبر مانند تهران، امیرکبیر و علم و صنعت در حال ایجاد بود، تا هم سطح علمی دانش آموختگان رشته های مرتبت با نفت بیشتر شود و هم بار هزینه های سرسام آور این دانشگاه از روی دوش وزارت نفت برداشته شود. که ای کاش روند مذکور تکمیل می شد...
دانش آموختگان این دانشگاه که اکنون مقابل مجلس تجمع کرده اند حداقل در ضمیر ناخدآگاهشان می دانند که به دلیل ناکارامد بودن سیستم آموزشی که در آن تحصیل کرده اند هیچ شانسی در رقابت با فارغ التحصیل های دانشگاه های دیگر در یک کسب و کار خصوصی که مبتنی بر کارآمدی است ندارند، برای همین هم دنبال استخدام دولتی هستند.
جناب آقای زنگنه همیشه ثابت کرده اند که در مسئله مصلحت مملکت و به خصوص وزارت نفت کمتر مماشات میکنند، امیدوارم در این مورد هم با توجه به فضای احساسی به وجود آمده کوتاه نیایند.
رضا
1395/05/26 - 17:49

این دانشگاه قدمت هفتاد ساله داره و در طول این هفتاد سال بهترین نیروها را برای صنعت نفت کشور آموزش داده و در طول همه ی این سالها دانشجوهای گروه الف بدون آزمون جذب شرکت نفت می شدند. بنده خودم رتبه ی کنکورم در رشته ی ریاضی ۴۰۰ شده بود و به راحتی هر دانشگاهی که می خواستم می تونستم قبول بشم ولی به خاطر وعده ی استخدام این دانشگاه را انتخاب کردم و تو آب و هوای بد تحصیل کردم.
شاهین
1395/10/05 - 11:48

با سلام ... از تمام کسانی که نفت و رشته های مربوطه رو خوندن میخام به این نکته توجه کنن که تا زمانی که بورسیه های دانشگاه نفت استخدام نشن...در واقع خرجی هیچ دانشگاه دیگه ای هم جذب نمیشه... بنده به شخصه چندین کارخانه بهره برداری رو رفتم و تمام اونا گفتن بچه های صنعت نفت استخدام نمیشن دانشگاه تهران کیلو چنده
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top