تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/02/23 - 10:45
کد خبر: 199525

در تماس با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد به وجود اشتباه در سوالات +پاسخ تشریحی

اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد به وجود اشتباه در سوالات +پاسخ تشریحی

کنکور ارشد امسال در رشته ی برق متاسفانه شامل تعداد زیادی سوال غلط بوده که این موضوع اعتراض تمامی شرکت کنندگان در این آزمون و تمامی اساتید برجسته ی این رشته رو برانگیخته...موضوع سوالات غلط هر سال اتفاق میفته ولی امسال شدید تر و عجیب تر از هر سالی رخ داد و باعث تباه شدن زحمات دانشجویان شد... لطفا این موضوع رو پیگیری کنید و انعکاس بدید تا حداقل این بی مسئولیتی ها باز هم پوشیده باقی نمونه.

خبرنامه دانشجویان ایران: برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به وجود اشتباه در برخی سوالات رشته برق اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 95 رشته برق پس از انتشار کلید سوالات این آزمون در تماس با «خبرنامه دانشجویان ایران» از وجود اشتباه در سوالات و پاسخ ها خبر دادند.

رضا با ارسال پاسخ تعدادی از سوالات درس مدار می گوید: کنکور ارشد امسال در رشته ی برق متاسفانه شامل تعداد زیادی سوال غلط بوده است که این موضوع اعتراض تمامی شرکت کنندگان در این آزمون و تمامی اساتید برجسته ی این رشته رو برانگیخت...موضوع سوالات غلط هر سال اتفاق میفته ولی امسال شدید تر و عجیب تر از هر سالی رخ داد و باعث تباه شدن زحمات دانشجویان شد...

سوال 59: کد نرم افزار «متلب» در بالا گزینه 1 را نشان می دهد که نمی تواند سیستم را کنترل کند؛ این سوال 100 درصد غلط است.

این داوطلب در ادامه  می گوید: طبق گفته اساتید موسسات کنکور سوال 53 مدار حذف خواهد و سوالات سیگنال نیز موردی نداشته است.

مهران نیز در تماسی می گوید: اصلا نمیشود با این آزمون افراد رو سنجش کرد... تعداد سوالات غلط و مشکل دار در این آزمون بییداد میکرد. در دفترچه اول  حداقل چهار سوال غلط و من هر کدام  را سه بار حل کردم. درس کنترل که به گفته اساتید 6 تا از سوالات مشکل دارند. واقعاً در این آزمون عدالت رعایت نشد. ضمنا من دانشجوی کارشناسی توی دانشگاه شریف هستم و واقعا امید زیادی برای کسب رتبه تک رقمی داشتم ولی متاسفانه با این آزمون...خواهشا پیگیری کنی.

سیدجواد نیز در در تماس با خبرنگار ما با اعتراض به سوالات این آزمون گفت: امسال کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق دارای تعداد سوالات اشتاه زیادی بوده است که متاسفانه منجر به ایجاد مشکلات عدیده ای برای داوطلبان گردید، لذا خواهشمند است که هم پیگیری گردد که سوالات اشتباه این کنکور شناسایی و حذف گردد تا حداقل کاری که برای احقاق حق دانشجویان این رشته میشود انجام گردد و نیز پیگیری نمایید تا این گونه موارد در یکی از برترین رشته ها تحصیلی مهندسی در سال های آتی صورت نگیرد.

آرش نیز می گوید: کنکور ارشد امسال در رشته ی برق متاسفانه شامل تعداد زیادی سوال غلط بوده که این موضوع اعتراض تمامی شرکت کنندگان در این آزمون و تمامی اساتید برجسته ی این رشته رو برانگیخته...موضوع سوالات غلط هر سال اتفاق میفته ولی امسال شدید تر و عجیب تر از هر سالی رخ داد و باعث تباه شدن زحمات دانشجویان شد... لطفا این موضوع رو پیگیری کنید و انعکاس بدید تا حداقل این بی مسئولیتی ها باز هم پوشیده باقی نماند.

این داوطلب در ادامه تعدادی از پاسخ، سوالات این آزمون را ارسال کرد:

در سوال ۶۱ کنترل خطی آزمون ارشد ۹۵ ، هیچکدام از گزینه ها با نمودار نایکوئیست داده شده تطابق ندارد و این سوال باید حذف شود!

این داوطلب حتی پاسخ تشریحی درس ریاضی مهندسی را نیز ارسال کرده است. (اینجـــا و اینجــا)

به هر حال، اعتراض به سوالات و پاسخ نامه کنکورها، یکی از مسائلی است که بعد از هر آزمونی از سوی داوطلبین اعلام می شود؛ و سازمان سنجش نیز سامانه ای را برای این مشکل داوطلبین در نظر گرفته است. اما آنچیزی که مشخص است رشته برق به عنوان یکی از پرمخاطبترین رشته ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فردین
1395/02/23 - 18:48

یکسال تلاشمو به باد دادید
خدایی
1395/02/26 - 18:18

یه تعداد اساتید پیر و فرسوده سوالات رو طراحی می کنند که آخرش نتیجش این می شود.
علی
1395/02/28 - 21:11

کسانی که امسال کنکور برق دادن میدونن چقدر سوال اشتباه داشت امسال. باور نکردنی بود!
حسام
1395/02/30 - 15:32

من با معدل 18.30 یکی از بهترین دانشگاهای ایران اومدم که یک بشم چون تو آزمایشیا میشدم. اما این سازمان سنجش باعث شد من به قولی که به مادرم داده بودم نتونم عمل کنم شکایت تک تکشون رو سر پل صراط به خدا میکنم. سنجشییی که میگه فقط دوتا مشکل داشت مارو چی فرض کرده؟؟ ن واقعا چی فرض کرده؟؟ آقا ما هم می دونیم شما باید از خودت دفاع کنی اما فقط نرم افزار متلب اثبات میکنه که دوتا از سوالای کنترل خطیتون اشتباس اساتید باسواد کنترل!!!؟؟؟؟ میدونید متلب چیه؟؟؟ بگوشتون خورده؟؟؟ یا سوالات ریاضی دوتاش که داد میزد غلطه یکیشم که اشتباه تایپی داشت سوالای مدارم دو تاش اشتباه بود واقعا مارو چی فرض کردید؟!!!! ادعای مسلمونی دارید حق مردم رو براحتی می خورید بعد پول می گیرید سر برج می برید خونتون فکر می کنید حلاله؟؟!!! به قرآن که ادعای مسلمانی دارید و گرنه با آینده کسایی که زحمت کشیدن بازی نمی کردید متأسفم برای این کشور که ی سازمانی افراد باسواد این کشور رو به تمسخر می گیره.
محمد
1395/03/01 - 00:02

حتی با حذف سوال ها هم عدالت رعایت میشه. من 50 دقیقه روی سوالات غلط وقت گذاشتم بنفع اونایی شد ک واسه این سوالات وقت نذاشتن مثلا دوستم معادلات ر نخوند ولی الان درصد ریاضیش از من بهتر میشه. واقعا هیچ راه حلی نمیتونه این اشتباهات ر جبران کنه. حق کسایی خورده شده ک پاکترین مسیر رو برای پیشرفتشون انتخاب کردن.
ناشناس
1395/05/19 - 16:22

اصلا کد پاسخنامه هم جابجا شده بود
تورهای مسافرتی آفری
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top