تاریخ انتشار: شنبه 1395/02/25 - 12:04
کد خبر: 199674

تناقض توانایی ردگیری کانال‌های غیراخلاقی و ماجرای عکس‌های مینو خالقی؛

پلیس همیشه حواسش به همه چیز است؟!

پلیس همیشه حواسش به همه چیز است؟!

عکس‌هایی که گفته شد منسوب به مینو خالقی است. بعد از انتشار این عکس‌ها «خالقی» آنها را جعلی خواند و گفت از انتشار‌دهنده آن شکایت می‌کند. دو روز قبل هم وزیر کشور دستور مستقیم پیگیری و برخورد با منتشر‌کنندگان عکس‌ها را که منجر به شکسته‌شدن حریم خصوصی «مینو خالقی» شده‌ بود، صادر کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: «عامل انتشار عکس‌های مینو خالقی بازداشت شد» صدر اخبار سیاسی اواخر هفته گذشته بود. حامد طالبی یکی از فعالین فضای مجازی به اتهام انتشار عکسهای خصوصی مینو خالقی بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درباره ابطال آرای «مینو خالقی» از سوی شورای نگهبان، شایعات مختلفی مطرح بود، از جمله بحث انتشار تعدادی از عکس‌های خصوصی وی؛ اما هیچ‌وقت خبری رسمی منتشر نشد تا اینکه هفته قبل عکس‌هایی در فضای مجازی به نقل از کانال تلگرامی قیچی منتشر شد.

عکس‌هایی که گفته شد منسوب به مینو خالقی است. بعد از انتشار این عکس‌ها «خالقی» آنها را جعلی خواند و گفت از انتشار‌دهنده آن شکایت می‌کند. دو روز قبل هم وزیر کشور دستور مستقیم پیگیری و برخورد با منتشر‌کنندگان عکس‌ها را که منجر به شکسته‌شدن حریم خصوصی «مینو خالقی» شده‌ بود، صادر کرد.

عکس‌ها برای نخستین‌بار در کانال تلگرامی«قیچی» منتشر شده ‌بودند.

رسانه های اصلاح طلب از روز انتشار عکس ها، همچون گوشت قربانی مینو خالقی را پیراهن عثمان کردند! حملات عجیبی که البته بارها از سوی آنان در مقاطع مختلف برای فرافکنی از اصل جرم آغاز می گردد.

این در حالی است که موضوع پیگیری مدیریت کانال های مستهجن تلگرام از مدتها قبل توسط بسیاری از دلسوزان نظام مطرح شده بود. قتل فجیع ستایش کودک افغان، نشان داد که کانال های مزبور چه بلایی بر سر افکار قشر در معرض خطر می آورد. خاکی جانشین دادسرای زنان، خانواده و اطفال با انتقاد شدید از غیبت برخی نهادهای مسئول در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می گوید: وزارت آموزش و پرورش، همیشه در این بررسی‌ها غایب است. در همین بحث قتل ستایش دختر شش ساله افغان، من بیشتر از سه بار با پسر نوجوان قاتل ستایش در کانون اصلاح و تربیت گفت‌وگو کردم.

نتیجه همه آن صحبت‌ها این بود که انگیزه و علت عمده قتل ستایش، در تلفن همراه این نوجوان بود. او عضو یکی از کانال های غیراخلاقی در تلگرام بوده و روز فاجعه، چند فیلم را در همان کانال تماشا می‌کند و به واسطه فشارهای روحی و نیازهای جنسی، چنان تصمیمی می‌گیرد.

مراجع تقلید به موضوع فوق در دیدار با وزیر ارشاد به شدت واکنش نشان دادند. آیت الله مکارم شیرازی گفت: آنها می‌خواهند ما را از درون از طریق سایت‌ها و ماهواره‌ها بپوسانند. وی با بیان اینکه زندگی مردم مورد تهدید فضای مجازی است خاطرنشان کرد: بسیاری از سایت‌ها و ماهواره‌ها بدآموزی‌هایی دارد که سبب طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود تا زمانی که فضای مجازی اصلاح نشود مسائل فرهنگی نیز اصلاح نمی‌شود.

همچنین جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در نامه‌ای به «عبدالرضا رحمانی‌فضلی»، وزیر کشور، خواستار مسدود شدن کانال‌های فساد و برخورد با مدیران این کانال‌ها در شبکه‌های مجازی شدند. در نامه طلاب به وزیر کشور آمده است: «اکنون که جناب‌عالی دستور به بازداشت ادمین کانال‌هایی که متهم به ترویج فساد هستند را داده‌اید بدین معناست که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به‌راحتی می‌توانند ادمین کانال‌هایی که علنا مروج فساد و مروج مطالبی علیه نظام و انقلاب هستند را شناسایی کنند، لذا از شما درخواست می‌کنیم که این رویه به‌هیچ‌وجه متوقف نشود.»

در ماجرای احضار ادمین کانال قیچی پس از دستور وزیر کشور که عکس‌های عمومی یک فرد (مینو خالقی) را به نقل از فیس‌بوک شخصی وی منتشر کرد، یک نکته بسیار مهم وجود دارد: دستگاه امنیتی و انتظامی مسئول، نشان داد که «می‌تواند» ادمین یک کانال در تلگرام را به‌راحتی شناسایی و بازداشت کند؛ اما چرا با ادمین کانال‌های شناخته‌شده‌ای که بام تا شام علیه خدا و پیامبر و انقلاب و اخلاق و ارکان نظام ناسزا می‌گویند، برخورد نمی شود؟!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1395/02/25 - 14:28

حالا فهمیدید منظور حضرات از فتح الفتوح خواندن برجام چیست؟
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top