تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/02/26 - 15:26
کد خبر: 199783

سیدمرتضی موسوی نژاد

نگاهی قضائی-حقوقی به دیدار فائزه هاشمی با محکوم بهائی

نگاهی قضائی-حقوقی به دیدار فائزه هاشمی با محکوم بهائی

اما تصویر دیدار فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عضو ارشد فرقه بهائیت منتشر شده است؛ که گفته شده است، این تصویر توسط یکی از حاضران در آن جلسه منتشر شده است و این نشان می دهد خود فائزه هاشمی از این انتشار ناراضی نبوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدمرتضی موسوی نژاد// نزدیک به دو روز است که از انتشار تصاویر دیدار فائزه هاشمی فرزند ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با بهائیان به خصوص فریبا کمال آبادی زندانی اوین که چند روزی است که در مرخصی به سر می برد، گذشته است. تحلیل های سیاسی زیادی در این باب انجام شده است و همچنان واکنش ها و تحلیل ها ادامه دارد.

بیش از هر چیز باید به سابقه ی فائزه هاشمی نگاهی انداخت که دارای چه سوابق قضائی است. یه همین دلیل بازگشتی داریم به اردیبهشت سال ۹۰  جایی که، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، از تشکیل پرونده قضایی علیه فائزه هاشمی به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام خبر داد.

سه روز پس از برگزاری دادگاه، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب درباره این پرونده تصمیم خود را گرفت و فائزه هاشمی به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد، محکومیتی که بخش نخست آن یعنی شش ماه حبس، پس از تأیید حکم از سوی مرجع تجدیدنظر، دوم مهر سال ۹۱ اجرا و فائزه هاشمی روانه اوین شد.

اما فارغ از اغتشاش هایی که توسط وی در زندان اوین در آن مدت شش ماه انجام شد، وی بالاخره از زندان آزاد گردید. از آن پس فائزه رفسنجانی باید در مدت پس از حبس، محکومیت دیگر خود که «پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی» بود، را بگذراند. اما فائزه هاشمی نه‌تنها از هیچ کدام از این فعالیت‌ها محروم نبود بلکه هرروز با رسانه‌های داخلی و خارجی که عمده رسانه‌های خارجی نیز ضد انقلاب بودند، مصاحبه می‌کرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز فعال بود.

اما تصویر دیدار فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عضو ارشد فرقه بهائیت منتشر شده است؛ که گفته شده است، این تصویر توسط یکی از حاضران در آن جلسه منتشر شده است و این نشان می دهد خود فائزه هاشمی از این انتشار ناراضی نبوده است.

جدای از مسائل سیاسی، باید به این اندیشید که اگر قوه قضائیه به ضمانت اجرای احکام خود فکر نکند و برای آن چارچوبی ترتیب ندهد؛ باید منتظر قانون شکنی ها بیشتر از این، توسط کسانی باشد که از این حادثه ضعیف بودن این قوه را برداشت می کنند و این اقدام اگر دهن کجی به نظرات امام«ره» نباشد که هست که فرمودند: «شکی نداریم که بهائیان جاسوس و توطئه‌گر هستند»؛ به صورت قطع دهن کجی به قدرت ضمانت اجرای قوه ی قضائیه است و مسلما با نظرات فقهی اسلام از قم تا الازهر در تضاد است.

چنانچه رهبر انقلاب در یک فتوای فقهی-رسمی می فرمایند: «جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با حیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند.»

باید منتظرماند و دید که واکنش مسئولین قوه قضائیه از جمله رئیس قوه و معاون اول وی در اولین نشست خبری آتی سخنگوی قوه قضائیه چه خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top