تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/02/27 - 16:44
کد خبر: 199875

اظهارات دختر مانکن در نشست خبری دادستانی

اغلب جوانان با تصور دیده شدن و رسیدن به شهرت یا ثروت وارد این فعالیت ها می شوند اما از معایب و مضرات برگشت ناپذیر این کار بی خبرند. ورود به شبکه ممکن است با اراده شخص باشد، اما خروج از آن شبکه ، دیگر در دست خود فرد نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشست خبری خود با تاکید بر لزوم مراقبت خانواده ها و نظارت بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی، از خانمی که پیش از این در دام شبکه های فریبنده به اصطلاح مدلینگ افتاده بود، خواست درباره نحوه فعالیت این شبکه ها و آسیب های آنها صحبت کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازتابناک، خانم الهام در نشست خبری دادستانی تهران تصریح کرد اغلب جوانان با تصور دیده شدن و رسیدن به شهرت یا ثروت وارد این فعالیت ها می شوند اما از معایب و مضرات برگشت ناپذیر این کار بی خبرند. ورود به شبکه ممکن است با اراده شخص باشد، اما خروج از آن شبکه ، دیگر در دست خود فرد نیست.

این مدل سابق ادامه داد: من بخاطر عشق به خانواده ایرانی و وطنم دوست داشتم اینجا صحبت کنم تا شاید حرفهایم برای دخترانی که علاقه به این کارها دارند مفید واقع شود.

او در پاسخ به این سوال دادستان که چگونه جذب این کار شدید؟ گفت: تمام انسان ها بطور ذاتی عاشق زیبایی و دیده شدن هستند، اما مهم این است که قیمت این دیده شدن چقدر است و آیا ارزشش را دارد یا خیر؟ الهام گفت: خیلی از بازیگران ما دیده می شوند اما ارزش هایشان حفظ می شود ولی یک مدل حجابش را از دست می دهد و در میان خانواده ایرانی جایگاهی نخواهد داشت.

خانم الهام در ادامه با اشاره به دیالوگی در یک فیلم سینمایی خارجی ( احتمالا فیلم بربادرفته و جمله خدمتکار درباره جذابیت اسکارلت برای مردان جوان) اظهار داشت: در یکی از فیلم های خارجی خانمی می گوید شاید مردها از دختران خیره سر خوششان بیاید اما هرگز با او ازدواج نمی کنند. ممکن است در ایران مردان زیادی جذب یک مدل شوند، اما آیا آن دختر گزینه مورد نظر برای ازدواج هم خواهد بود؟

او درباره علت ورود به این شبکه ها گفت: علت اصلی دیده شدن و درآمد مالی است. نه تنها در کشور ما، بلکه در کشورهای دیگر هم مدلینگ درآمد بالایی دارد. درآمدها متفاوت است و بطور میانگین ماهی ده میلیون تومان درآمد دارد.

الهام در پاسخ به این سوال که چگونه وارد این کار شدید، گفت: اولین بار به وسیله یکی از خانم های آرایشگر وارد این کار شدم و بعد از طریق گریمورها (آرایشگران) و عکاسان دیگر این کار تکرار شد و رواج پیدا کرد.

این دختر فعال در عرصه مدلینگ ادامه داد: با زیاد شدن عکس ها و همکاری با آرایشگران و عکاسان مختلف، من به عنوان یک مدل مطرح شدم و حتی با هزینه آنها به سفرهای خارجی می رفتم. ما در سفرهای خارجی برای شرکت های مختلف مدل می شدیم. درآمد زیادی نداشت اما هزینه ها را شبکه پرداخت می کرد و کار در این زمینه باعث شهرت ما می شد. اکنون هزاران عکس و تصویر از من به عنوان مدل در فضای مجازی وجود دارد در حالی که از انتشار آنها پشیمانم و راهی برای بازگرداندن آنها وجود ندارد.

این فعال مدلینگ اضافه کرد: شبکه اینستاگرام یکی از مهمترین ابزار برای به انحراف کشیده شدن جوانانی است که گمان می کنند مدل شدن و انتشار تصاویرشان در اینترنت، یک موفقیت است. در حالی که همه دختران آرزوی ازدواج و تشکیل خانواده دارند، اما همه می دانند که مردان و پسران اگرچه ممکن است با دختران اینچنینی مرتبط شوند، ولی هرگز مایل به ازدواج با آنها نمی شوند.

* اشاره به درآمدهای میلیونی و توضیح روش های مدل شدن!!

این مدل سابق در پاسخ به سوال دادستان مبنی بر اینکه چه شاخصه هایی برای ورود به این شبکه ها لازم است، اظهار داشت: هیچ مدیریت و شاخصه ای برای فعالیت در این زمینه ها وجود ندارد و کاملا شانسی است. یکی از دلایل مطرح شدن یک مدل و جذب شدنش به شبکه های مدلینگ، تفاوت چهره او قبل و بعد از آرایش است.

علاقمندان از طریق عکاس ها، گریمورها و آرایشگرها و مدل های دیگر با این شبکه ها مرتبط می شوند. مثلا عکاس ها و آرایشگرها برای نشان دادن مهارتشان و تبلیغات، از مدل استفاده می کنند و تصویر آن را روی صفحات خود می گذارند. یک مدل که پانصد هزار تومان برای یک عکس از آرایشگر می گیرد، آن آرایشگر یا عکاس صدها میلیون تومان در آمد از طریق آن عکس کسب می کند. هرچه این عکس ها در اینستاگرام بیشتر لایک بخورند، ارزش مادی آن و شخص مدل هم بیشتر می شود.

دادستان پرسید عکس ها را خودتان منتشر می کردید یا کسان دیگری این کار را انجام می دادند؟ خانم الهام پاسخ داد: هم خودم تصاویر را در پیج شخصی ام می گذاشتم و هم گریمور، عکاس یا آرایشگر برای مطرح کردن خود و حرفه اش عکس ها را در شبکه های دیگر اینستاگرام منتشر می کردند. صفحه ها و شبکه های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که این تصاویر در آنجا منتشر می شود و همه به آنها مراجعه می کنند، ببینید مد جدید چیست.

او اضافه کرد: اغلب این عکاس ها آتلیه یا دفتر ندارند و فقط از طریق شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام تبلیغات و فعالیت می کنند و مشتری جذب می کنند.

الهام در پاسخ به این سوال دادستان که چه توصیه ای به خانواده ها یا جوانانی که مایل به فعالیت اینچنینی اند، دارید گفت: خیلی از خانم ها با مراجعه به پیج من درخواست راهنمایی می کنند، اما من از آنها می خواهم که به تبعات کارشان هم فکر کنند. خانمی که مدل است، هرگز گزینه ازدواج پسرهای خوب نمی شود.

دادستان تهران در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اهمیت کنترل فضای مجازی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی تبدیل به بستر فعالیت های مخربی شده که باید مورد توجه قرار گیرد. دشمن با استفاده از جاذبه های جنسی و مالی بطور جدی تلاش می کند جوانان و خانواده ها را منحرف کند و دادسرای جرائم رایانه ای وظیفه سنگینی در امر مقابله با این روند دارد و لازم است همه نهادها و سازمان های مرتبط نیز بطور هماهنگ به وظایف خود عمل کنند تا فضای مجازی از یک تهدید، به یک فرصت تبدیل شود.

در ادامه این نشست خبری، دادستان تهران به برخورد با برخی از آتلیه ها و آرایشگاه های متخلف اشاره کرد و گفت اشراف و نظارتی که وجود دارد نشان می دهد که خانواده ها می توانند اطمینان داشته باشند که این مسائل کنترل می شود و آنها نیز باید مراقب فرزندانشان باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top