تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1388 - 00:00:00
کد خبر: 20

ایجاد فرصت برای دانش‌آموزان و دانشجویان مدیران

انتخابات ریاست‌جمهوری هر 4 سال یک بار حدوداً در نیمه خرداد برگزار می‌شود و حدوداً دو ماه پس از اعلام نتایج، رئیس‌جمهور در نیمه مرداد ماه رسماً تنفیذ می‌شود و باز هم پس از حدود یک ماه، هیأت وزیران از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد که به صورت طبیعی این فرآیند تا دهه اول شهریور به طول می‌انجامد.

خبرنامه دانتشجویان ایران: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اواخر خرداد ماه و تشکیل دولت در شهریور ماه، موجب اتلاف حدود 6 ماه از زمان مفید کشور در هر دوره 4 ساله می‌شود.

به گزارش «آینده»، انتخابات ریاست‌جمهوری هر 4 سال یک بار حدوداً در نیمه خرداد برگزار می‌شود و حدوداً دو ماه پس از اعلام نتایج، رئیس‌جمهور در نیمه مرداد ماه رسماً تنفیذ می‌شود و باز هم پس از حدود یک ماه، هیأت وزیران از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد که به صورت طبیعی این فرآیند تا دهه اول شهریور به طول می‌انجامد.

پس از این مرحله، زمان انتصاب معاونین، مدیران کل، استانداران، فرمانداران و روسای ادارات آغاز می‌شود که عملاً این پروسه هم بین یک تا دو ماه به طول می‌انجامد و اگر اتفاق خاصی پیش نیاید و تغییرات بیش از حد اتوبوسی نباشد، دولت جدید از ابتدای ماه دوم پاییز،  فعالیت خود را آغاز می‌کند.

این در حالی است که از آغاز سال فضای کشور انتخاباتی شده و عملاً مدیران فعلی نگران تثبیت خود هستند و سایر افراد نیز برای انجام اقدامات اساسی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منتظر نتیجه انتخابات می‌مانند.

به این مشکلات اضافه کنید، ‌مسئله اثاث‌کشی و جابه‌جایی مدیران در سطح استان‌ها که به جهت انتصاب اکثر مدیران غیربومی، فرد با انتصاب به علت استانداری، مدیرکلی یا ریاست یک اداره از تهران یا شهرستان دیگر، مجبور به انتقال زندگی خود و خانواده اش به محل جدید مأموریت است و به دلیل آن که احکام معاونین وزارت‌خانه‌ها، استانداران، روسای ادارات و مشاغل پایین‌تر در آستانه یا پس از شروع سال تحصیلی صادر می‌شود، عملاً خانواده این افراد باید شرایط تحصیلی خود در مدارس یا دانشگاه‌ها را با محل مأموریت تطبیق داده و مدارس و دانشگاه‌ها را جابه‌جا کنند.

اما در سال 1388 که سال اصلاح الگوی مصرف نام دارد، می‌توان با اتخاذ تصمیمی برای دوره‌های بعد این مشکل را برای همیشه حل کرد.

در این راستا یکی از پیشنهادهای مفید برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری از دوره آینده دو ماه زودتر یعنی حداکثر در نیمه اول اردیبهشت است.

با این اقدام اولاً از تعطیلی‌های فراوان فروردین استفاده سیاسی و انتخاباتی شده و ثانیاً با برگزاری انتخابات در نیمه اول اردیبهشت امکان تنفیذ رئیس‌جمهور در خرداد و تشکیل دولت در ابتدای تابستان وجود دارد و با گرفتن رأی اعتماد از مجلس قبل از تعطیلات تابستانی، عملاً از فرصت سه ماهه تعطیلات تابستانی برای جابه‌جایی‌ و تعیین مدیران میانی و استانی استفاده شده و خانواده‌های مسئولان نیز با استفاده از فرصت تابستان قادر به برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام در سال تحصیلی جدید در محل مأموریت مدیر مربوطه می‌باشند.

امتیاز دیگر این پیشنهاد، کاستن از دوره بلاتکلیفی کشور از ابتدای سال و همچنین استفاده از زمان مرده تعطیلات نوروزی برای ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌هاست که این امکان را فراهم می‌آورد تا پس از پایان تعطیلات نتیجه بررسی صلاحیت‌ها اعلام شده و با طی کردن مراحل قانونی، فرصت تبلیغات انتخاباتی از نیمه فروردین ماه برای کاندیداها ایجاد می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top