تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/02/29 - 12:56
کد خبر: 200046

کلید اولیه اعلامی ملاک تصحیح نمی‌باشد؛

جوابیه سازمان سنجش به خبر «اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد به وجود اشتباه در سوالات»

جوابیه سازمان سنجش به خبر «اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد به وجود اشتباه در سوالات»

با تغیر رویکردها در سنوات اخیر و به منظور شفاف سازی، کلید نهایی به همراه پاسخ نامه نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد همراه با کارنامه ی اولیه در دسترس داوطلبان قرار میگیرد که این امر در آزمون سال 1395 نیز انجام میشود وداوطلبان میتوانند نسبت به مشاهده ی پاسخ، کلید مریوط و حتی محاسبه ی نمره ی خود در هر درس اقدام و آن را با نمره ی مندرج در کارنامه تطبیق دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سازمان سنجش و آموزش کشور، توضیحاتی را درباره خبر «اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد به وجود اشتباه در سوالات» به خبرنامه دانشجویان ایران ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن جوابیه سازمان سنجش و آموزش که توسط مدیر کل دفتر ریاست ارسال شده به شرح زیر است:‌

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری خبرنامه ی دانشجویان ایران
با سلام

احتراما در خصوص درج مطلبی تحت عنوان «اعتراض داوطلبان کارشناسی ارشد به وجو اشتباه در سوالات» مورخ 1395/02/23 جوابیه ای به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی کاربران و متقاضیان ارسال می‌گردد:

مستدعی است وفق مقررات انعکاس جوابیه ی فوق در اسرع وقت از طریق پایگاه خبری مربوطه صورت پذیرد.
1_ به منظور افزایش سطح امنیتی هیچ گونه کلیدی در مراحل تدوین، تایپ و چاپ سوالات تولید نمیشود. لذا همزمان با برگزاری آزمون، اساتید دروس مربوطه نسبت به تهیه کلید اولیه اقدام مینمایند.

2_ با توجه به فرصت محدود پس از برگزاری هر آزمون، این سازمان نسبت به انتشار کلید اولیه اقدام می‌کند که در آزمون مذکور نیز مطابق این روال عمل شده است.

3_ با انتشار کلید اولیه، نظرات داوطلبان و سایر اساتید دانشگاهی نسبت به سوالات و کلید اولیه از طریق سایت سازمان اخذ میگردد.

4_ بلافاصله پس از برگزاری هر آزمون، سازمان اقدام به تشکیل جلسات با حضور طراحان و اساتید مجرب کرده و تمامی سوالات آزمون در تمامی رشته های امتحانی را با توجه به نظرات درافت شده بررسی و اصلاحات لازم را در خصوص کلید اولیه به عمل می اورد.

5_ پس از بررسی همه جانبه تمامی سوالات، کلید نهایی تدوین و نسبت به تصحیح اوراق داوطلبان بر اساس کلید نهایی (نه کلید اولیه) اقدام میشود.

6_ با توجه به موارد مذکور بدیهی است در خصوص رشته ی مهندسی برق که در این گزارش به آن اشاره شده است نیز مطابق روال فوق اقدام شده است و کلید اولیه اعلامی  ملاک تصحیح نمی‌باشد.

7_ با تغیر رویکردها در سنوات اخیر و به منظور شفاف سازی، کلید نهایی به همراه پاسخ نامه نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد همراه با کارنامه ی اولیه در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد که این امر در آزمون سال 1395 نیز انجام می‌شود وداوطلبان می‌توانند نسبت به مشاهده‌ی پاسخ، کلید مریوط و حتی محاسبه ی نمره‌ی خود در هر درس اقدام و آن را با نمره ی مندرج در کارنامه تطبیق دهند.

8_ مواردی مانند گزارش خبرنامه ی دانشجویان ایران و آنچه در سامانه ی دریافت نظرات ثبت شده، سایر نظر اساتید، داوطلبان و ... از طریق منابع مختلف (مکتوب- اینترنتی و حضوری و ...) جمع آوری و در اختیار اساتید و طراحان قرار می‌گیرد  که بر اساس بررسی های به عمل امده تاکنون ایرادات مندرج در گزارش فوق در پنج مورد تایید نشده و در دو مورد نیز قبل از این گزارش نتیجه‌ی بررسی اساتید مبنی بر اصلاح کلید بوده است که به درستی به آن اشاره شده است در خصوص دو سوال دیگر نیز این سازمان در حال اخذ نظر سایر اساتید از دانشگاه های مختلف کشور می‌باشد که نتیجه‌ی بررسی نهایی در کارنامه داوطلبان درج خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
shekast khorde
1395/02/29 - 14:03

به جای معذرت خواهی این حرفو میزنه واقعا متاسفم.
احمدرضا
1395/02/29 - 21:06

چقدر راحت با زندگی مردم بازی می کنن هیچ کسم جلوشونو نمی گیره
سامان
1395/02/29 - 21:08

چی میگه سنجش؟ بحث دو سه تا سوال نیست که تو رو خدا جلوشونو بگیرین
حسام
1395/02/30 - 15:21

تورو قران جلوشونو بگیرید من تمام زندگیمو گذاشتم که یک بشم اونوقت نابود شدم الانم تک میشم اما کی جواب مادره منو میده؟؟این مملکت اسلامیه؟؟؟حق الناس توش رعایت میشه؟؟بسمونه دیگه بقران بسمونه...
حسام
1395/02/30 - 15:24

اقا اگر ادعا میکنند هر کدومشون ادعای سواد دارند بیان بحث میکنیم بقران در حد واندازش نیستند منم با چشم فهمیدم که سوال 3 ریاضی غلطه اینا با این همه ادعا نفهمیدند؟؟؟امیدوارم این نون های حروم از گلوی خودشو و زنو بچشون پایین نره به حق علی
پژمان
1395/02/31 - 12:11

واقعا براشون متاسفم، بعد میگن چرا همه جوونا میخوان از ایران فرار کنند، حرف حقم نمیتونن بپذیرن، اگه حرف حق میپذیرفتن که الان ایران شده بود ژاپن،
احمدرضا
1395/03/01 - 10:46

حداقل تهرانیا تجمع کنن در سنجش
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top