تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/03/04 - 09:22
کد خبر: 200474

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان؛

پیروز انتخابات هفتم اسفند مشخص شد

پیروز انتخابات هفتم اسفند مشخص شد

آنچه که طی روزهای گذشته مشخص شده است، آیت الله احمد جنتی و آیت الله ابراهیم حاج‌ امینی دو گزینه جدی ریاست خبرگان هستند؛ البته در این میان حرف و حدیث های زیادی درباره حضور آیت الله شاهرودی و مهدوی کنی نیز شنیده می شود، همه این مسائل در حالی است که به نظر می رسد حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در این انتخابات منتفی شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز برگزار و آیت الله جنتی از مجموع 86 رأی، با 51 رؤی رئیس مجلس خبرگان شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیت الله امینی با 21 رأی و آیت الله هاشمی شاهرودی نیز با کسب 13 رأی از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس خبرگان بودند. یک رای نیز باطله اعلام شد.

بر این اساس آیت الله احمد جنتی رسماً ریاست مجلس خبرگان رهبری را به مدت 2 سال برعهده گرفت.

همچنین آیت الله موحدی کرمانی با 65 رأی و آیت الله هاشمی شاهرودی با 63 رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند. و آیت الله سیداحمد خاتمی با 56 رأی و آیت الله دری نجف آبادی با 49 رأی به عنوان منشی‌های هیئت رئیسه انتخاب شدند.

پیروز انتخابات هفتم اسفند مشخص شد
پیروزی آیت الله جنتی در این انتخابات در حالی حائز اهمیت است که تلاش زیادی از سوی جریان مقابل که با انتشار شایعات و «خبرسازی ها» سعی در ایجاد اختلاف در بین جریان انقلابی خبرگان کرده بودند،‌همراه بود؛
به طوری که  اگر نگاهی در یک هفته اخیر به روزنامه های این جریان بیاندازیم، با انتشار تحلیل و گفتگوهایی از پیروزی در انتخاب رئیس مجلس خبرگان خبر می دادند بطوریکه حتی استراتژی جنگ روانی در روز برگزاری اجلاسیه خبرگان نیز دست بر نداشتند.

 صفحه اول روزنامه‌های سه شنبه

 صفحه اول روزنامه‌های سه شنبه

اتفاقی که امروز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی افتاد بدون شک تحلیل های فراوانی حول آن بوجود خواهد آمد، اما نکته مهم در این بین به نتیجه نرسیدن تلاش های شبانه روزی جریان رسانه ای نزدیک به هاشی رفسنجانی است، جریانی که خود را پیش از این پیروز انتخابات هفتم اسفند معرفی می کردند.

گزارش مشروح جلسه امروز مجلس خبرگان
مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه 4 خردادماه) در محل مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد.

لازم به ذکر است، در این مراسم علاوه بر تعیین هیأت رئیسه سنی و قرائت پیام مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گزارشی از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارائه  شد.

همچنین برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مردم در پنجمین دوره مجلس خبرگان و انتخاب هیأت رئیسه دائم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، به موجب آئین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مراسم افتتاحیه این مجلس بر عهده شورای‌ نگهبان است.

محمود احمدی نژاد، محسنی اژه ای، محمدباقر قالیباف، علی اکبر صالحی، مصطفی پورمحمدی و حسینعلی امیری از مهمانان افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری هستند.

** رییس سنی افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان کیست؟
در میان راه یافتگان به پنجمین دوره مجلس خبرگان، آیت‌‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی که از حوزه انتخابیه تهران به این مجلس راه‌یافته متولد سال 1302 هجری شمسی بوده و اکنون در سن 93 سالگی به عنوان مسن‌ترین نماینده و سید‌صدرالسادات حسینی 33 ساله از حوزه انتخابیه هرمزگان متولد سال 1363، جوان‌ترین عضو این مجلس است.

آیت‌الله ابراهیم حاج‌امینی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان نیز 92 سال سن دارد که بعد از آیت‌الله میرمحمدی مسن‌ترین فرد این مجلس شناخته می شود و احمد پروانی از حوزه انتخابیه گیلان با 34 سال بعد از سادات حسینی جوان‌ترین فرد این مجلس است.

به این ترتیب آیت‌الله میرمحمدی به عنوان رئیس، آیت‌الله امینی به عنوان نائب رئیس، سیدصدر السادات حسینی و پروانی نیز به عنوان منشی، اداره افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم را بر عهده خواهند داشت.

در نوبت اول افتتاحیه، پیام مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را به مناسبت پنجمین دوره خبرگان قرائت می‌شود.

گزارش انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری از سوی آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ارائه می‌شود و طبق ماده 5 آیین‌نامه مراسم تحلیف صورت می‌گیرد و پس از سخنرانی رئیس سنی،‌از حضور میهمانان در مراسم افتتاحیه تقدیر شده و به این ترتیب جلسه علنی مراسم افتتاحیه به پایان می‌رسد که در این بخش حضور میهمانان و رسانه‌های جمعی آزاد است.

در بخش غیرعلنی انتخاب هیأت رئیسه دائم و کمیسیون‌ها به مدت دو سال برگزار می‌شود. در ابتدا رئیس مجلس خبرگان رهبری و سپس انتخاب دو نایب‌رئیس انتخاب می‌شوند که به ترتیب رأی اول و دوم مشخص می‌شود و در ادامه دو منشی مجلس خبرگان و دو کارپرداز اجرایی و فرهنگی انتخاب خواهند شد.

کمیته 5 نفره برای تنظیم محورهای بیانیه پایانی اجلاس خبرگان انتخاب خواهند شد، ششمین دستور کار جلسه غیرعلنی انتخابات برای اعضای کمیسیون های شش گانه مجلس خبرگان رهبری است و هفتمین دستور کار نیز نطق‌های قبل از دستور و دیگر موارد احتمالی خواهد بود که طبق آیین‌نامه توسط هیأت رئیسه اعلام می‌شود و به این ترتیب جلسه غیرعلنی خبرگان روز 5 خرداد به پایان خواهد رسید.

اعضای خبرگان روز پنج‌شنبه ششم خردادماه پس از زیارت مرقد مطهر امام خمینی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

** آیت الله جنتی: به حمایت‌های رهبر انقلاب از شورای نگهبان می‌بالیم
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ارائه گزارش از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، گفت: مجلس خبرگان جایگاه بسیار مهمی در کشور ما دارد و یکی از نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی است که به تعبیر امام خمینی (ره) در راس همه مسئولیت‌هاست. (متن کامل سخنان آیت الله جنتی)

روسای مجلس خبرگان تاکنون چه کسانی هستند؟

** پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز بکار پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان، ضمن تبریک به اعضای این مجلس بخاطر دستیابی به اعتماد و انتخاب ملت، تأکید کردند: اهمیت این مجلس عظیم‌الشأن، ناشی از عظمتِ مسئولیتی است که بر دوش منتخبان آن نهاده شده و این «مسئولیت»، حراست دقیق و همه‌جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاههای درهم‌تنیده‌ی این نظام به سمت هدفهای والا و عالیقدر آن است.(متن کامل پیام)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top