تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/03/04 - 16:32
کد خبر: 200532

نگاهی بر مهم‌ترین مشکلات اسمارت‌ فون‌های چینی

نگاهی بر مهم‌ترین مشکلات اسمارت‌ فون‌های چینی

اگر سری در بازار بچرخانید صدها برند متنوع از تلفن‌همراه و تبلت را می‌بیند که اکثرا عبارت Made In China‌ را با خود به یدک می‌کشند، اگرچه برخی از این برندها ادعا اروپایی بودن دارند و دم از فرانسه و اسپانیا می‌زنند اما اگر بخواهید پی سرچشمه را بگیرید حتما به چین خواهید رسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر سری در بازار بچرخانید صدها برند متنوع از تلفن‌همراه و تبلت را می‌بیند که اکثرا عبارت Made In China‌ را با خود به یدک می‌کشند، اگرچه برخی از این برندها ادعا اروپایی بودن دارند و دم از فرانسه و اسپانیا می‌زنند اما اگر بخواهید پی سرچشمه را بگیرید حتما به چین خواهید رسید. گذشته از برند ناآشنا و ظاهری عموما دل فریب این محصولات بسیار خوش قیمت هستند و هوای جیب ما را بیش‌تر از تولیدکنندگان مطرح دارند. البته این تصور تنها هنگام خرید صحیح خواهد بود و پس از مدتی متوجه خواهید شد که چشم بادامی‌ها چه کلاه بزرگی را بر سرمان گذاشته‌اند اما چه حیف که پشیمانی مثل نوش دارو پس از مرگ سهراب است!

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر بخواهیم برخی و تنها برخی از کمپانی‌های مطرح چینی که دیگر می‌توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند را فاکتور بگیریم همه (دقیقا بخوانید همه!) اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های ساخت کشور دوست و نسبتا همسایه‌مان، چین از حداقل یک مشکل رنج می‌برند، البته در این میان هستند برندهایی که به‌جای یک مشکل کلکسیونی از مشکلات را با خود به همراه دارند. در ادامه به مهم‌ترین مشکلات اسمارت‌ فون‌های چینی می‌پردازیم.

هوشمند بودن به چه قیمت:

اگر نگاهی به اطرافیان خود بیندازید اکثر کسانی که اسمارت‌فون متفرقه و چینی داشته‌اند یا برای اولین بار بوده است که گوشی هوشمند خریده‌اند و یا از سر مجبوری تن به این خرید داده‌اند. مهم‌ترین نقطه قوت محصولات چینی که حتی کمپانی‌های بزرگی هم‌چون اپل تاکنون نتوانسته‌اند به آن دست پیدا کنند، قیمت آن‌هاست! همین موضوع سبب می‌شود بیش‌تر افرادی که این اسمارت‌فون‌ها را خریداری می‌کنند از اقشار ضعیف جامعه باشند. زمانی که شما یک محصول بی‌نام و نشان را خریداری می‌کنید خود را در چاهی می‌اندازید که بیرون آمدن از آن بسیار دشوار است. گذشته از هزینه‌های تعمیر سرسام آور این محصولات به ظاهر ارزان (آن‌هم در صورت یافت شدن قطعات) در هنگام فروش این محصولات نیز به مشکلات زیادی بر خواهید خورد که شاید مجبور شوید عطای فروش را به لقایش ببخشید.

دوست‌دار جیب، دشمن سلامتی:

داشتن علاقه زیاد به اسمارت‌فون یکی از موضوعاتی است که اکثر افراد در دنیای امروز آن را تجربه می‌کنند؛ این موضوع در میان ایرانی‌ها بیش‌تر از سایرین داغ است و سخت می‌توانید یک ایرانی دارای اسمارت‌فون را پیدا کنید که تلفن‌همراه خود را در شعاعی بیش‌تر از یک متری خود نگه دارد. موضوعی که متاسفانه در تولیدات چشم بادامی‌ها کم‌تر از تولیدکنندگان مطرح به آن توجه می‌شود، رعایت استانداردهای سلامتی در ساخت محصول است. یکی از مهم‌ترین معیارهایی که افراد در هنگام خرید یک تلفن‌همراه باید به آن توجه کنند میزان SAR تلفن‌همراه است. اگر نمی‌دانید SAR چیست و چه می‌کند بهتر است نقل قول زیر که از زبان ویکی‌پدیا عنوان شده است را بخوانید:

نرخ جذب ویژه (به انگلیسی: Specific absorption rate) بطور مخفف SAR، آهنگ میزان جذب انرژی توسط بدن است، هنگامی که در معرض پرتوهای رادیویی قرار گیرد.

این میزان برای گوشی‌های موبایل از اهمیت فراوانی برخوردار است. به لطف مقیاس SAR یا همان «نرخ جذب ویژه»، تشخیص میزان ضرررسانی تلفن هوشمند بسیار ساده است. SAR در واقع بیان کننده میزان انرژی الکترومغناطیسی جذب شده توسط بدن انسان از تلفن‌های همراه است که واحد آن «وات بر کیلوگرم» نام دارد. هر چه SAR بالاتر باشد، میزان جذب این انرژی توسط بدن بیشتر است و نشان دهنده خطرناک‌تر بودن آن وسیله برای بدن انسان است.

متاسفانه اکثر تولیدکنندگان نابلد چینی به میزان SAR اسمارت‌فونی که می‌سازند توجه ندارند و خرید این محصولات می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را بر روی سلامتی شما داشته باشد.

شاید خبرهایی از آتش گرفتن یک آی‌فون، گلکسی و یا یک اسمارت‌فون از ال‌جی را شنیده باشید و تعجب کنید چرا رخ دادن این موضوع در تولیدات این کمپانی‌ها امری غیر عادی است اما در محصولات چینی چه؟! خب راستش فکر کنم چندان غیر عادی نباشد که یک اسمارت‌فون ساخته 华语華語 در دستان صاحبش آتش بگیرد و او و خاندان و خانه‌مانش را به خاکستر تبدیل کند. بنابراین با خرید یک محصول چینی بی‌نام یک نارنجک ضامن کشیده را به جیب خود دعوت نکنید!

اندرویدی که اندروید نیست:
اسمارت‌فون‌های اندرویدی به دو دسته تقسیم می‌شوند، یکی آن‌هایی که با اندروید خالص (یا بنابر گفته برخی دوستان خام!) عرضه می‌شوند و دیگری آن‌هایی که از رابط‌کاربری انحصاری کمپانی‌ها سود می‌برند که گاها با نام یک سیستم‌عامل جداگانه هم شناخته می‌شوند. مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با اسمارت‌فون‌های با اندروید خالص وجود دارد، این است که توانایی دریافت به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه اندروید را به راحتی هر چه تمام‌تر و بدون نیاز به ویرایش دارند اما در میان تولیدکنندگان چینی کم‌تر شرکتی پیدا می‌شود که جور ارایه به‌روزرسانی حتی آن‌هایی که بسیار مهم هستند را بکشد. بنابراین نسخه پیش‌فرض سیستم‌عاملی که بر روی تلفن‌همراه خود نصب دارید آخرین نسخه‌ای است که دریافت خواهید کرد.

معمولا نسخه نصب شده بر روی یک تلفن‌همراه گم‌نام چینی علاوه بر اینکه قدیمی است، مشکلات نرم‌افزاری زیادی هم دارد؛ بنابراین باید با این سیستم‌ عامل بسوزید و بسازید! هم‌چنین امکان نصب رام‌های کاستوم نیز در بسیاری از این مدل‌ها وجود ندارد زیرا تقریبا هیچ منبع رسمی برای دریافت رام و یا دیگر چیزهای لازم برای تغییر و ویرایش سیستم‌عامل محصولات ناشناخته چینی را نمی‌توانید پیدا کنید و اگر هم منبعی برای این‌گونه تغییرات پیدا کردید، می‌بایست در ابتدا به زبان چینی مسلط شوید!

جنگ اعداد:

یکی از راهکارهایی که تولیدکنندگان چینی به وسیله آن بازار گرمی می‌کنند، قدرتمندتر کردن سخت‌افزار بر روی کاغذ است، منظور از روی کاغذ این است که در واقع هیچ‌کدام از این محصولات آنقدر که نشان می‌دهند قدرتمند نیستند و به نوعی با افزایش تعداد هسته‌های CPU قصد فریب کاربران را دارند. البته این جنگ اعداد تنها محدود به CPU نمی‌شود و برای بخش‌هایی مثل دوربین و نمایشگر (البته از نظر اندازه) نیز صدق می‌کند. بنابراین بهتر است به جای آنکه درگیر اعداد شوید، عملکرد دستگاه را مورد سنجش قرار دهید.

البته این مشکلات تنها محدود به برندهای ناشناخته نمی‌شود و برخی از آن‌ها تقریبا در تمام محصولات چینی قابل رویت است، این‌که بگوییم به طور کلی همه اسمارت‌فون‌های چینی غیر استاندارد هستند و یا کیفیت ساخت کمی دارند، درست نیست اما بهتر است هنگام خرید یک اسمارت‌فون چینی کمی بیش‌تر تامل کنید؛ شاید نظرتان تغییر پیدا کرد!

منبع: آی تی رسان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top