تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/03/05 - 17:32
کد خبر: 200616

چه شد که پای "فهیمه اروانی" به ایران نرسید؟!

نقدی بر عملیات روانی بازداشت یک منافق

خبر این گونه دستگیری ها تا قبل از رسیدن این نوع متهمان به مرزهای آبی و خاکی کشور، نباید رسانه ای شود ولی برای چه موضوع، آن هم توسط یک مقام انتظامی اطلاع رسانی شده و چند روز بعد از اعلام، خبر آزاد شدن وی اعلام می شود؟

خبرنامه دانشجویان ایران: بیش از یک هفته از رسانه ای شدن بازداشت یکی از کادرهای ارشد سازمان تروریستی(منافقین) گذشته است. بعد از اعلام این خبر توسط سخنگوی نیروی انتظامی، هنوز جزئیات دقیقی از کم و کیف این دستگیری و ابعاد مبهم آن منتشر نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان نیوز، منتظر المهدی در نشست خبری گفت:"با تلاش‌ها و پیگیری‌های نیروی انتظامی در شناسایی عوامل این حادثه و همکاری با پلیس اینترپل، این عضو گروهک منافقین بازداشت شده و به زودی به ایران منتقل خواهد شد."

جنجال ها بر سر یک خبر؛ از تعیین جنسیت تا نام فرد بازداشتی

حجم گمانه زنی ها آن قدر زیاد بود تا آنجا که عاملان اصلی انفجارهای مهیب تاریخ انقلاب ـ "انفجار نخست وزیری" و "حزب جمهوری" ـ یعنی "کلاهی" و کشمیری" را نیز شامل می شد و هر فردی بنا بر بضاعت دسترسی خود، از رسانه های مجازی رسمی گرفته تا شبکه های تعاملی موبایلی فرد مورد نظر را به نقل از منبع آگاه! حدس می زد.

پس از اعلام خبر مبهم سخنگوی ناجا، فرماندهی این نیرو فرد بازداشتی را یک زن عنوان کرد

سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت:" فرد شناسایی شده در کشور آلبانی نه کشمیری و نه عطریانفر است. این متهم خانمی است که در جریان بمب گذاری شرکت داشته و در تحقیقات پلیسی شناسایی شده اما در حال حاضر کشور آلبانی از استرداد وی به ایران سرباز می زند."

اعلام خبر قطره چکانی در مورد این بازداشت موجب شد یکی از روزنامه های شاخص اصلاح طلب نیز در صفحه نخست خود، خبر بازداشت کشمیری را منتشر نماید. روزنامه شرق یک روز پس از اعلام رسمی دستگیری یکی از اعضای ارشد و تاثیرگذار در انفجار حزب جمهوری اسلامی، با نام آوردن از "کشمیری" متهم فراری و اصلی انفجار "دفتر نخست وزیری"! خبر از دستگیری وی داد و سعی کرد اذهان را از رفتن به سمت "زهره عطریانفر" که از قضا خواهر یکی از اصلی ترین سیاست گذاران سال های قبل روزنامه شرق یعنی "محمد عطریانفر" بود، دور کند. البته این گمانه زنی هم، اشتباه از آب در آمد.

روزنامه شرق در بخشی از گزارش خود که با تیتر "کشمیری دستگیر شد" در صفحه نخست این روزنامه نقش بسته بود می آورد :"سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، در میان مباحث مختلفی که در کنفرانس خبری خود مطرح کرد، از دستگیری عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در کشور آلبانی خبر داد."

این در حالی بود که سخنگوی ناجا به صراحت در دو روز متوالی اعلام کرده بود، این متهم مربوط به انفجار حزب جمهوری اسلامی بوده است. معلوم نیست این روزنامه اصلاح طلب با چه قصدی از کشمیری که متهم نخست انفجار دفتر نخست وزیری بوده نام می برد.

البته شاید بتوان راز آن را در خبرهای روز بعد و در جابجایی محل اختفای کشمیری در آلمان به خوبی درک کرد.
 
وقتی هیچ دلیل منطقی مبنی رسانه ای شدن این دستگیری نبود

وقتی دستگیری یک متهم در کشور اروپایی که جولان آمد و شد منافقین بدون هیچ گونه دردسر و منع قانونی است، اعلام عمومی می شود آیا دیگر امیدی به بازگرداندن مجرمی آن هم در حد تراز اول دخالت در انفجارهای مهلک ابتدای انقلاب وجود دارد؟

بارها قدرت رایزنی منافقین در آزاد نمودن متهمان این گروهک از دست پلیس اینترپل و همچنین اسکان نیروهای خود در کشورهای اروپایی دیده شده است. حتی این همکاری ها صرفا در حوزه آزادی فعالیت نیروهای منافق در این کشورها خلاصه نشده و حتی به کمک های مالی سنگین به این گروهک نیز رسیده است.

فهمیه اروانی کیست؟

بعد از چند روز نام متهم به صورت غیر رسمی اعلام شد. این فرد کسی نبود جز فهیمه اروانی، تروریستی که در آلبانی دستگیر شد اما ظاهرا آزاد گردید و به ایران عودت داده نخواهد شد.

او از کادرهای ارشد منافقین است و در ماجرای انفجار حزب جمهوری اسلامی دخیل بوده و اطلاعاتی که به سختی از او در فضای مجازی به دست آمده است تنها به چند عکس خلاصه می شود که یکی از آنها نیز در کنار مریم رجوی است. فهیمه اروانی بعد از مریم رجوی نفر دوم سازمان منافقین بود. این فرد بعد از انقلاب ایدئولوژیک بالا آمد و به حرمسرای مسعود رجوی رفت. بعد از مصاحبه سردار منتظرالمهدی، این گروهک تروریستی با رایزنی های خود مانع از رسیدن "اروانی" به ایران شده اند. این فرد بالای 62 سال سن دارد.

این نکته از ابتدا به خوبی قابل فهم است که خبر این گونه دستگیری ها تا قبل از رسیدن این نوع متهمان به مرزهای آبی و خاکی کشور، نباید رسانه ای شود ولی برای چه موضوع، آن هم توسط یک مقام انتظامی اطلاع رسانی شده و چند روز بعد از اعلام، خبر آزاد شدن وی اعلام می شود؟

آیا جز این است که صرفا یک عملیات روانی ناقص در جریان بوده که اهداف پشت پرده آن چندان معلوم نیست؟ آیا نباید به فکر آرامش روانی مردم و همچنین خانواده شهدای انفجار حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری بود که پس از این شیوه اطلاع رسانی ناقص، به نوعی مورد بازیچه قرار گرفته است؟
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top