تاریخ انتشار: شنبه 1395/03/08 - 09:26
کد خبر: 200760

ماجرای حضور غیرقانونی تعدادی از ورزشکاران ایرانی در رقابت «بوکس قفسی»؛

«ناپدری» پدر، علت کتک خوردن دلخراش دختر 12 ساله؟! +فیلم

«ناپدری» پدر، علت کتک خوردن دلخراش دختر 12 ساله؟! +فیلم

این دختر نوجوان که این روزها همه از اعزامش ابراز بی‌خبری می‌کنند و کسی مسئولیت او را نمی‌پذیرد با حجاب داخل قفس می‌شود اما در همان ثانیه‌های اول دور از قانون مسابقات نوجوانان آنقدر به طرز فجیعی کتک می‌خورد که نقش بر زمین می‌شود. این صحنه‌های تکان‌دهنده در حالی در فضای مجازی منتشر شده که هیچ کدام از فدراسیون‌های رزمی‌ و سبک‌های مربوطه خود را مطلع از این رویداد نشان ندادند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روزی است که فیلمی از یک مسابقه رزمی که یک دختر ایرانی در آن بشدت مورد ضرب قرار می گیرد، در شبکه های اجتماعی در حال گردش است، مسئله ای که به گفته مسئولان فدراسیون ورزش های رزمی با عدم اطلاع همراه بود است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این دختر نوجوان که این روزها همه از اعزامش ابراز بی‌خبری می‌کنند و کسی مسئولیت او را نمی‌پذیرد با حجاب داخل قفس می‌شود اما در همان ثانیه‌های اول دور از قانون مسابقات نوجوانان آنقدر به طرز فجیعی کتک می‌خورد که نقش بر زمین می‌شود. این صحنه‌های تکان‌دهنده در حالی در فضای مجازی منتشر شده که هیچ کدام از فدراسیون‌های رزمی‌ و سبک‌های مربوطه خود را مطلع از این رویداد نشان ندادند.

اما سوال اینجاست که چرا و چگونه تیمی‌از داخل ایران و با پرچم ایران بدون اینکه مجوزی از ورزش کشور داشته باشد، به مسابقاتی که در داخل ایران غیرقانونی است اعزام می‌شود؟

«ناپدری» پدر، علت کتک خوردن دلخراش دختر 12 ساله شد؟!

همین بهانه باعث شد، تازه ترین برنامه «تیتر امشب» به این مسئله اختصاص پیدا کند؛  محمود رشیدی رئیس فدراسیون رزمی با حضور در این برنامه درباره حضور دختر نوجوان رزمی‌کار ایرانی در رقابت‌های «ام ام ای» یا مبارزات آزاد ارمنستان گفت: این اعزام به هیچ وجه ربطی به فدراسیون رزمی ندارد و متاسفانه تازگی‌ها شاهد برخی از اعزام‌های غیرقانونی در این زمینه در رشته‌های مختلف هستیم.

رشیدی شبکه خبر درخصوص چالش های حضور غیر قانونی ورزشکاران ایرانی در رقابت های بین المللی افزود: ورزشکاران باید تحت نظارت فدراسیون ها اقدام به اعزام برای مسابقات کنند.

وی با تشریح روند قانونی حضور ورزشکاران در مسابقات جهانی تصریح کرد: ما مجوزی به نام mmi (ام ام ای) در فدراسیون رزمی نداریم و حضور  ورزشکار خانم زیر نظر فدراسیون ما نبوده است.

«ناپدری» پدر، علت کتک خوردن دلخراش دختر 12 ساله شد؟!

این مسئول ورزشی در ادامه با اشاره به رضایت پدر این دختر برای حضور دخترش در این رقابت ها گفت، و تصریح کرد: متاسفانه پدر این فرد رضایت به حضور دخترش در یک مسابقه آزاد داده است که متاسفانه ما شاهد بودیم این دختر حتی ابتدایی ترین فنون ورزش های رزمی نیز مسلط نبود.

رشیدی در واکنش به مصاحبه پدر ورزشکار حاضر شده در این مسابقات که مدعی استمرار درباره حضور دخترش گفته بود افزود: از این فرد از لحاظ قانونی می توان شکایت کرد. و قانون سه الی شش ماه می تواند برای پدر این دختر که حتی به سن 18 سالگی نیز نرسیده بود، جکم دهد.

حمید رضا حصارکی دیگر مهمان حاضر دربرنامه تیتر امشب خاطر نشان کرد: هرکس که پاسپورت و ویزا دارد می تواند دراین مسابقات شرکت کند و عملا نمی توان مانع از حضور افراد در این مسابقات شد.

کارشناس ورزش های رزمی افزود : خیلی وقت ها ما مصداق هایی داریم که اینطور مسابقات برگزار می شود و برگزار کننده از دشمنان نظام بوده است.

مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در ارتباط تلفنی با برنامه تاکید کرد: در وزارت ورزش و جوانان یک شورای برون مرزی وجود دارد که اعزام ورزشکاران می بایست تحت نظارت این شورا صورت گیرد .

وی افزود: اعزام های غیر قانونی توسط افراد سودجو شکل می گیرد و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد.

همچنین علی دولت خواه مدیر کل ورزش های انفرادی ارمنستان در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: این مسابقات به صورت آزاد در نوامبر 2015 برگزار شد و به دلیل این که درایران فدراسیون نداشته به صورت آزاد  ورزشکار پذیرفته است.

وی افزود : این مسابقات از والدین افراد زیر 18 سال رضایت نامه گرفته و داور این مسابقه فردی ایرانی به نام آرمین کشمیری بود.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه اعزامی به ارمنستان نداریم و اساسا با هر کسی که در زمینه «ام ام ای» فعالیت کند، برخورد می‌کنیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه برای مسابقات ارمنستان اعزامی نداشتیم و این موضوع به فدراسیون ورزش‌های رزمی ارتباطی پیدا نمی‌کند.

«ناپدری» پدر، علت کتک خوردن دلخراش دختر 12 ساله شد؟!

وی ادامه داد: ملاک اعزام‌های ما مجوز شورای برون مرزی است و کلیه اعزام‌های فدراسیون رزمی از این طریق انجام می‌شود. متاسفانه یکسری افراد که تعدادشان هم کم نیست با هدف کسب درآمد و سود این اقدامات را انجام می دهند. به عقیده من قطعا این موضوع به هر فدراسیونی که مربوط باشد با آن به شدت برخورد خواهد شد.

رشیدی گفت: بارها به سبک‌های و بخش‌های مختلف تذکر داده شده که اساسا ساختار ام ام ای در ایران وجود ندارد و این رشته در کشورمان مجوز فعالیت ندارد. متاسفانه تب این موضوع در دنیا بالا گرفته و در ایران نیز برخی با توجه به پولی که وسط است به سمت این موضوع گرایش پیدا کرده‌اند. امیدوارم در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

تشکیل تیم ویژه در فدراسیون کاراته
از سویی دیگر روز گذشته فدراسیون کاراته، یک تیم ویژه برای بررسی موضوع "حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت های MMA ارمنستان" تشکیل داد. این تیم ویژه ماموریت دارند این حادثه تلخ را در اسرع وقت و در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند تا ضمن مشخص شدن چگونگی حضور ورزشکاران نوجوان در رقابت های MMA ارمنستان، با فرد یا افراد احتمالی از خانواده کاراته که در اعزام این ورزشکاران نقشی – ولو اندک - داشتند با قاطعیت برخورد و آنها را برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند.

جالب اینجا است در این اطلاعیه روابط عمومی کاراته، به واسطه انتشار تصاویری از مجید باغدارنیا رئیس سبک "دای دو" ایران مبنی بر حضورش در رقابت های MMA ارمنستان، فدراسیون کاراته تمام فعالیت های وی در کاراته را به حالت تعلیق درآورده تا پس از اعلام نتایج بررسی تیم ویژه، تصمیم گیری شود.

«ناپدری» پدر، علت کتک خوردن دلخراش دختر 12 ساله شد؟!

طباطبایی سرپرست فدراسیون کاراته نیز در گفت و گویی با سایت فدراسیون در خصوص تشکیل این تیم ویژه عنوان داشت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کردیم فدراسیون کاراته مجوزی برای حضور ورزشکاران خود در رقابت های MMA ارمنستان صادر نکرده زیرا فعالیت های این رشته ورزشی اساسا هیچ ارتباطی با کاراته ندارد. با این حال اهمیت موضوع و اینکه ورزشکار نوجوان دختر حاضر در قفس از لباس کاراته استفاده کرده ، ما را بر آن داشت که تیم ویژه ای در فدراسیون کاراته تشکیل دهیم تا پس از بررسی های کامل، نتایج را به سمع و نظر علاقه مندان به ورزش برسانیم.

به هر حال آنچه که در این مسابقات که به «بوکس قفسی»  معروف است، گذشت باید به صورت ویژه مقصران این حادثه تلخ روشن شود، گرچه با توجه به اظهارات چند روز اخیر مسئولین و رسانه‌ها «ناپدری» پدر این  دختر که احتمالا طبق آنچه که گفته شده به خاطر صرفه مالی بوده است، اما شانه خالی کردن فدراسیون های مرتبط برای این اتفاق قابل تامل دارد.

انتشار تصاویر آنچه که در ادامه آمده است، تنها به دلیل نمایان شدن عمق این اتفاق تلخ است:


دانلــود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top