تاریخ انتشار: شنبه 1395/03/08 - 10:21
کد خبر: 200771

بیانیه اعتراضی شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه؛

مشکلات غذایی، صدای دانشجویان صنعتی ارومیه را نیز درآورد

مشکلات غذایی، صدای دانشجویان صنعتی ارومیه را نیز درآورد

وضعیت تغذیه موجود به هیچ وجه قابل قبول نبوده و بر خلاف اقداماتی که صورت گرفته است همچنان دانشجویان از وضعیت بد تغذیه رنج می برند. طبیعی است که سلامت دانشجویان در گرو تغذیه سالم است.

خبرنامه دانشجویان ایران: شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان و عدم بهبود وضعیت صنفی دانشگاه با امضای اکثریت دانشجویان دانشگاه بیانیه ای اعتراضی رو منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: وضعیت تغذیه موجود به هیچ وجه قابل قبول نبوده و بر خلاف اقداماتی که صورت گرفته است همچنان دانشجویان از وضعیت بد تغذیه رنج می برند. طبیعی است که سلامت دانشجویان در گرو تغذیه سالم است. عدم ارائه خدمات غذایی به دانشجویان خوابگاهی در روز های پنج شنبه و نبود دورچین های غذایی در طول هفته نیز بر مشکلات صنفی افزوده است.


عکس تزئینی است

متن کامل بیانیه را در ادامه می خوانید:

دانشگاه مهد علم و فرهنگ است و دانشجو در آغوش آن به سوی علم و دانش گام بر می دارد. فرهنگ را می آموزد و با پشتوانه علم آن را در جامعه بسط می دهد. آرامش خاطر و عدم وجود مشکلات صنفی-رفاهی مهم ترین و جزو لازم برای حرکت ثابت به سوی اهداف مقدس دانشجو و دانشگاهیان است.

یکی از بخش‌هایی که در دانشگاه‌ها و در کنار بحث‌های آموزشی حائز اهمیت است، توجه به مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان است، اهمیت این موضوع آنجا مشخص می‌شود که سهم این مسائل در موفقیت یا شکست دانشجویان بسیار زیاده بوده و اخلال در نحوه ارائه خدمات به دانشجویان با افت تحصیلی آنها رابطه مستقیم دارد.

متاسفانه در ماه های اخیر مشکلات صنفی دانشجویان به جایی رسیده که این آرامش خاطر در حال تهدید و در مواردی از بین رفته است. بعد از مدتها سکوت و دندان روی دندان خاییدن در رابطه با مشکلات صنفی صبرمان به سر آمده و دیگر کارد به استخوان رسیده است.

وقتی دانشگاهی دانشجو می پذیرد موظف است متناسب با آن امکانات در اختیار دانشجو قرار دهد اما متاسفانه دانشگاه ما به دلیل مشکلات عدیده مالی از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است. مشکلاتی که انگیزه ای برای دانشجویان نگذاشته است.

مشکلاتی از قیبل:

۱- نبود درمانگاه و عدم ارائه خدمات بهداشتی-درمانی

۲- نبود سالن ورزشی برای دانشگاه

۳- دانشگاه صنعتی ارومیه با اینکه دانشگاه دولتی است، متاسفانه فاقد خوابگاه ملکی بوده و به همین خاطر سالانه دانشجویان ساکن در خوابگاه متحمل هزینه های گزافی می شوند که خیلی از آنها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و فشار روز افزون به خانواده ها از عهده پرداخت هزینه بر نمی آیند و اغلب به خانه های مجردی کم هزینه تر نسبت به خوابگاه ها روی آورده اند که این نیز آسیب های جدی اجتماعی را بدنبال دارد. دانشگاهی که قریب به هزار نفر دانشجوی ساکن در خوابگاه دارد چرا از وجود خوابگاه های ملکی بی بهره است.

۴- وضعیت تغذیه موجود به هیچ وجه قابل قبول نبوده و بر خلاف اقداماتی که صورت گرفته است همچنان دانشجویان از وضعیت بد تغذیه رنج می برند. طبیعی است که سلامت دانشجویان در گرو تغذیه سالم است. عدم ارائه خدمات غذایی به دانشجویان خوابگاهی در روز های پنج شنبه و نبود دورچین های غذایی در طول هفته نیز بر مشکلات صنفی افزوده است.

۵- سرعت بسیار پایین اینترنت دانشگاه و خوابگاه ها آن هم اگر دچار مشکل قطعی نباشد.

۶- و مشکلات صنفی دیگر....

ما شورای صنفی به عنوان نماینده قانونی و برحق تمام دانشجویان وضعیت موجود را به هیچ وجه قبول نداشته و اعلام می داریم با وجود چنین مشکلاتی یقینا دانشجو اگر هم بخواهد نمی تواند به رسالتش عمل کند. از مسئولین در خواست رسیدگی هرچه سریعتر به مشکلات را داریم.

ما دانشجویان امضا کننده این بیانیه از ریاست محترم دانشگاه، استاندار آذربایجان غربی، رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر محترم علوم و ریاست جمهوری خواستار رسیدگی و حل هرچه سریعتر مشکلات هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top