تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/03/12 - 10:32
کد خبر: 201159

واکنش بسیج دانشجویی رازی کرمانشاه به وضعیت فرهنگی دانشگاه؛

برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشگاه را شبیه به سالن‌های عروسی و مد کرده است +فیلم

برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشگاه را شبیه به سالن‌های عروسی و مد کرده است +فیلم

این اما اولین باری نیست که چنین اتفاقاتی در دانشگاه رازی کرمانشاه رخ می‌دهد و قبلا نیز دانشجویان شاهد تعارضات و ناهنجاری‌های فرهنگی در سطح این دانشگاه بوده‌اند؛ مثلا می‌شود به اکران فیلم حرامزاده‌های بیشرف با تم ستایش از آمریکا و استکبار در روز ۱۳ آبان، اشاره کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای نسبت به وضعیت فرهنگی این دانشگاه اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این بیانیه آمده است: با نهایت تاسف باید گفت مدیریت حاضر نه تنها به وظایف قانونی خود عمل نمی کند بلکه در عمل به شرع و تکلیف دینی خود نیز کوتاهی می ورزد. و به رغم وجود اختیارات قانونی و امکان ترتیب دادن ساز و کارهایی مشخص جهت مدیریت فضای فرهنگی و اخلاقی، از وجود منکرات در دانشگاه جلوگیری نمی کنند. مدیریت دانشگاه بدون اعتنا به قوانین و شرع؛ دچار اهمال کاری هایی شده است که عاقبت آن برای نسل آینده و تربیت جوانان مسلمان این کشور خطرناک و درد آور است. خداوند ان شاء الله مسئولین را از خواب غفلت بیدار کند و بر جوانان ترحم نماید.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
متاسفانه چند وقتی است که در محیط دانشگاه رازی شاهد فضای بی اخلاقی و غیر فرهنگی هستیم که دیگر هیچ حد و مرزی از اخلاق، باقی نگذاشته است. اخیراً فیلم هایی از جشن فارغ التحصیلی در رسانه ها منتشر شده و اخباری نیز از داخل دانشگاه به بیرون منعکس می شود که تنها نمایانگر بخشی از این نابسامانی های فرهنگی و اخلاقی می باشد. البته این اولین باری نیست که شاهد چنین فضایی در جشن های فارغ التحصیلی دانشگاه رازی هستیم. برگزاری این گونه جشن ها به اسم فارغ التحصیلی، محیط علمی و فرهنگی دانشگاه را زیر سوال برده و دانشگاه را شبیه به سالن های عروسی و مد کرده است. وجود چنین فضایی در دانشگاه، نه تنها فضای فرهنگی را به ابتذال کشیده، بلکه موجب توهین به جامعه ی دانشگاهیان است.

ایجاد این فضای غیر فرهنگی و بی اخلاقی تنها به این قسم برنامه ها منحصر نمی گردد: بلکه مشکلاتی از قبیل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در خوابگاه ها، رفتار های نابه هنجار اخلاقی و بسیاری دیگر از مشکلات که زبان از بیانش قاصر است را نیز شامل می شود.این مشکلات در حالی اتفاق می افتند که مسئولین دانشگاه، کار فرهنگی را امری مستحب بر خود فرض می دارند. فقدان برنامه ریزی مدون برای ایجاد یک محیط سالم و شاداب فرهنگی و همچنین رفع مشکلات مذکور: آیینه ی تمام نمای فشل بودن و عدم توجه به معضلات فرهنگی و اخلاقی از سوی مسئولین دانشگاه می باشد.

بلاشک مسئولین دانشگاه می توانند با قرار دادن سازوکارهای مناسب جشن های فارغ التحصیلی را آنگونه که در شان دانشگاه اسلامی و یک محیط علمی است برگزار کنند تا شاهد بروز هرچه بیشتر نشاط علمی در محیط های دانشجویی باشیم و از طرفی شان فضای فرهنگی و علمی دانشگاه را نیز حفظ نمایند.

بر خلاف تذکرات بسیج دانشجویی دانشگاه رازی به مسئولین در مورد ابتذالات فرهنگی و اخلاقی موجود، در جلسات متعدد: چه در جلسات شورای فرهنگی و چه سایر جلسات؛ همواره شاهد بی توجهی از طرف مدیریت دانشگاه بودید.

سال گذشته به صورت کاملاً متقن و مفصل، طی چندین جلسه با مسئولین دانشگاه، تذکرات لازم در باب برگزاری جشن های فارغ التحصیلی بیان کرده و حجت را بر آنان تمام نمودیم که مسئولیت این جشن ها با تمامی توصیفاتش برعهده ی دانشگاه می باشد.

بانهایت تاسف باید گفت مدیریت حاضر نه تنها به وظایف قانونی خود عمل نمی کند، بلکه در عمل به شرع و تکلیف دینی خود نیز کوتاهی می ورزد: و علی رغم وجود اختیارات قانونی و امکان ترتیب دادن ساز و کارهایی مشخص جهت مدیریت فضای فرهنگی و اخلاقی، از وجود منکرات در دانشگاه جلوگیری نمی کند.

مدیریت دانشگاه بدون اعتنا به قوانین و شرع؛ دچار اهمال کاری هایی شده است که عاقبت آن برای نسل آینده و تربیت جوانان مسلمان این کشور خطرناک و درد آور است.

خداوند اِن شاء الله مسئولین را از خواب غفلت بیدار کند. و بر جوانان ترحم نماید.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با وجود اینکه بارها این قبیل مسائل را با مسئولین دانشگاه طرح نموده ولی تغییری در رفتار مدیریتی آقایان به وجود نیامده است: تکلیف دینی و وجدانی خود را در این تشخیص داده که مصالح و مفاسد را به مسئولین استانی و کشوری گوش زد کند و از بیان حقایق به مدیران و مسئولین و اولیای امور لحظه ای خودداری نکند؛ و همواره به آنان متذکر شود که همه ی شما در مقابل این وضعیت مسئول هستید و هر کسی بایستی به وظیفه قانونی و دینی خود عمل نماید.

بر اساس این گزارش؛ عصر روز شنبه اول خردادماه مراسم جشن فارغ التحصیلی در سالن «شهید شهریاری» دانشکده علوم پایه دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردیده که با حاشیه هایی همراه بود. پخش آهنگ های خواننده های لس آنجلسی به همراه رقص حاضران و میهمانان مراسم از نکات قابل تأملی بود که رخ داد.

براساس پیگیری های خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عدم برخورد متناسب مسئولان دانشگاه رازی کرمانشاه با تخلفات و اقدامات ضداخلاقی در این دانشگاه باعث گردیده تا فضا به نوعی در وضعیت کاملاً نامتعارف قرار گرفته و برخی رفتارهای هنجارشکن تبدیل به هنجار گردد و بیانیه مذکور در واکنش به عدم برخورد مسئولان این دانشگاه با این اقدامات منتشر شده است. به طوریکه پیش از این نیز  وطی روزهای گذشته گروه جغرافیای این دانشگاه با مسئولیت دکتر «الف ج» (از اساتید دانشگاه) اقدام به برگزاری اردویی علمی برای دختران دانشجو نموده است.

در این اردو دانشجویان دختر اقدام به گذاشتن موسیقی و رقصیدن در اتوبوس در مقابل دیدگان استادشان می نمایند و این مسئله آنقدر ادامه پیدا می کند که راننده اتوبوس اقدام به تذکر به دانشجویان می نماید که در ادامه منجر به درگیر شدن استاد مربوطه با راننده اتوبوس شده و با الفاظی همچون "بچه ها انگار یک بسیجی همراهمون است" و "بچه ها امامزاده بایستیم بریم نماز بخونیم وگرنه بسیجی ناراحت می شه" اقدام به تمسخر راننده می کند و در ادامه مسئولان دانشگاه در حالیکه نسبت به جزئیات و دلیل اعتراض راننده مطلع شده اند اقدام به توبیخ راننده نموده اند!

این اما اولین باری نیست که چنین اتفاقاتی در دانشگاه رازی کرمانشاه رخ می‌دهد و قبلا نیز دانشجویان شاهد تعارضات و ناهنجاری‌های فرهنگی در سطح این دانشگاه بوده‌اند؛ مثلا می‌شود به اکران فیلم «حرامزاده‌های بی شرف» با تم ستایش از آمریکا و استکبار در روز ۱۳ آبان، اشاره کنیم. (برای مطالعه بیشتر به اینجــا مراجعه کنید.)

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن پوزش از مخاطبین گرامی، برای روشن تر شدن ابعاد آسیب‌های فرهنگی این روزهای حاکم بر دانشگاهها کشور، بخشهایی از فیلم مربوط به این جشن را در ادامه می‌بینید:


مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجوی رازی
1395/03/12 - 15:51

اینا گندشو در آوردن
یکی پاشه بیاد دانشگاه ما ببینه چه خبره
وکیلی
1395/03/13 - 16:33

امیدوارم که این بار آخر باشه!!
نه شروعی دوباره که بیشتر شدن این قبیل مراسمات توی دانشگاه باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top